{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Hvem tager den evt. regning? {{forumTopicSubject}}

Da jeg i går gik tur med hundene, kom vi forbi en dame med en gammel skotte.
Jeg havde min søn på 4 med, så det gik lidt langsomt.
Mine hilser ikke på andre hunde, når de har snor på da Dandie er agressiv i snor.
Jeg går en bue udenom hende, men damen lader hendes hund fise hen i hovedet på mine - den har flexline på.
Jeg vifter den væk med foden, hvilket resultere i at hun råber op om at jeg ikke skal sparke hende hund!

Jeg siger pænt til hende, at jeg ikke sparkede men viftede hunden væk.
Og at hun ikke bare kan regne med at alle hunde vil hilse på hendes - selvom hendes ikke gør noget.

Mit spørgsmål er så, hvem hænger den på hvis nu Dandie havde bidt når nu begge hunde var i snor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem tager den evt. regning?
  • #1   25. okt 2011 Hvis du vifter hendes væk, og hun lader sin komme hen til din, så er det vel på hendes egen regning hvis Dandie bider.

• #3   25. okt 2011 Det er svært at sige. Jeg vil ikke komme ind på den disskussion om hvem der skulle have betalt.
    Men jeg vil så derefter sige: at hvis man ved at man har en hund som ikke kan hilse på andre når den er i snor. Så skal man være yderst konsekvent over for andre hunde ejere.¨
    Istedet for "kun" at være med vores kropssprog at vi ikke vil hilse. Altså gå i stor bue uden om, have hunden inde ved os osv.
    Så skal man åbne munden istedet for og sige at hundene ikke skal hilse, da din hund ikke kan hilse ordentligt i snor. Så har du advaret om at din hunds reaktion og at de ikke skal hilse.

Men samtidig er jeg også af den overbevisning at man altid skal have styr på sin hund, og hvis den bider så er der, for det meste, ens selv der kommer til at betale.

• #4   25. okt 2011 Den tror jeg du ville hænge på - begge hunde i snor, du har ikke mundligt advaret om at din hun er bidsk, din hund bider, du betaler en evt. regning.

Så jeg ville nok se at fortælle folk det i stedet for, når jeg mødte andre med hund på min vej, for så kan de tage deres forholdsregler og få trukket deres dyr til sig og vupti, så slipper du for en dum episode. :o)

• #8   25. okt 2011 Det gør du, med mindre du har "skiltet" med at din hund bider.

• #9   25. okt 2011 Det gør hun ifølge paragraf 3 i hundeloven, hvor der står at hunde skal holdes tæt til sin ejer

• #10   25. okt 2011 Jeg vil som Tina H også sige at det er hende. Hvis hendes hund er i en flex line eller en så lang line at den kan fare hen til din, der er i kort line, så holdes den ikke tæt til sin ejer og så er den ikke under fuld kontrol heller.

• #11   25. okt 2011 Det er svært at svare på.. jeg tænker tit på det når jeg går med mine, har dem altid i snor for min tæve er heller ikk god til fremmede hunde, hun passer på den lille..
    det er rigtig tit når jeg går at der kommer fremmede løse hunde lige i hovedet på hende, hun forsvare sig selvfølgelig med at bide, men hold op jeg kommer i store diskutioner med ejer da de jo mener min skal kunne med alle, ellers skal hun ha mundkurv på, det synes jeg bare ikk kan være rigtigt når min har snor på og deres ikk har, den er svær for min må selvfølgelig ikk bide men de skal ha styr på deres, det er lidt det samme med dig, godt nok har den snor på men ejer har jo stadig ikk styr på den

• #12   25. okt 2011 Da vores bull mastiff i sin tid (I alm snor) bed en anden hund som kom farende i sin flex line hen i hovedet på hende. Til trods for at jeg verbalt havde advaret ejeren om at vores ikke kunne med små hunde og slet ikke tæver.

Ja så var det stadig vores hunds forsikring som måtte betale for skaderne på den lille hund.

• #13   25. okt 2011 *Monica med de skønne hunde*

Det bliver for din regning hvis der havde sket noget, det er den besked jeg har fået fra politiet.

• #15   25. okt 2011 Tusind tak for svar allesammen - heldigvis skete der ikke noget denne gang.
    Men det ser ud til at jeg må råbe højt af hende, hvis det skulle ske igen.
    Det er svært at skilte med at ens hund er agressiv, men man regner jo heller ikke med at der pludselig kommer en hund i hovedet på ens hund ..(:

• #16   25. okt 2011 *Monica med de skønne hunde*

Ja er helt enig det er ikke fedt, jeg står i samme situation, som dig. med en hund der ikke acceptere fremmed møde med hunde og bliver det ikke respekteret, kan det ende ud i at han bider fra sig. derfor har jeg valgt at når vi går steder disse ting kan ske, der har han mundkurv på.

• #17   26. okt 2011 Natasja: Har erfareret at vi mennesker ikke er særlig gode til at tolke hinandens kropssporg. Så jeg vil hellere råbe/kalde en gang for lidt på en hunde ejere jeg ikke kender, end at hunden får en dårlig oplevelse.

• #18   26. okt 2011 Jeg synes egentlig det er svært - går jeg steder hvor jeg kan risikere at møde andre, har jeg altid mine i snor.
    Det er lidt forfærdeligt, at man ikke en gang kan gå i fred - med sin hund i snor - uden at blive generet af andre hunde.

Jeg bliver jo næsten nødt til at sige noget hvis jeg møder hende en anden gang, men ligefrem at råbe, det er jeg heller ikke vild med.
    Mundkurven springer jeg osse let og elegant hen over smiley

• #19   26. okt 2011 *Monica med de skønne hunde*

Ja det er rigtig svært og meget belastende, tror heller ikke du behøver at råbe, men hvis du ser hende igen og hunde er på vej over til jer igen, så kan du sige til at hunde skal ikke komme over til dine, ellers må du gøre det samme som sidst, og hvis hun så brokker sig, kan du jo sige at hvis hun nu tager sig sammen, og bruger øverste etage så kan hun undgå at udsætte sin hund for det.

• #20   26. okt 2011 Tror også at man kan hurtigt misforstå det at råbe.
    Man kan jo godt sige at man "råber folk op" uden at stå og skrige at sige lungers fulde hals.
    hehe

• #21   27. okt 2011 Jeg går lidt og spekulerer på hvor tit I oplever at folk bare lader deres må hunde løbe hen til jeres. Det er kun sket en enkelt gang for os og her var hunden meget høflig, stoppede op og vurderede situationen, gik lidt nærmere, vurderede situationen. Hvis Lia ikke havde gidet ham, så havde han fundet ud af det lang tid inden han kom helt tæt på.

Ellers er det mere min erfaring at folk med små hunde opfører sig som om Lia vil æde dem.

Ved de store hunde sker det oftere at de bare får lov at løbe hen, men igen langt de fleste spørger først om det er okay.

Kommentér på:
Hvem tager den evt. regning?

Annonce