{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Ingen nemme løsninger {{forumTopicSubject}}

ja det er den chokerende overskrift, og det jeg mener er at, når man tager det valg i livet, at anskaffe sig en hund, ja så kræver det noget arbejde....
hunden kræver tid, tålmodighed og arbejde ... til at lære at tilpasse sig vores mange regler......
Derfor er det sindsyg vigtigt at man, FØR man får hund, undersøger hvad det vil kræve af en` at eje en hund... det vil sige LÆSER en masse bøger om hunde, og TALER med andre der har erfaring med adfærd, opdragelse og i det hele taget det at være hundeejer... ...
Når man så har talt med alle de mennesker og læst alle bøgerne, så bør man tænke over om man har den nødvendige tid og det overskud det kræver....og ikke mindst, skal man kraftigt overveje, om man kan leve med de begrænsninger og omkostninger der følger med hundehold, .... kan man leve med alt det, kan man anskaffe sig en hund....

grunden til denne løftede pegefinger, er at jeg bliver så forbistret over, de utallige spørgsmål om ting, folk burde have sat sig ind FØR de fik hund....... ved i hvad folkens det er sku for dårligt,.... som jeg i en anden tråd skrev, det er ikke mange der køber en vaskemaskine, en bil eller en DVD afspiller uden liiigggee at læse brugsanvisningen, for at se hvordan det virker...
det her er det samme...bortset fra at hvis i kvajer jer, er det ikke ødelagt issenkram i står med.... nej det er en aflivet hund.....
og der er ingen nemme løsninger... man fylder ikke sin hund med piller, giver den mundkurv på, propper den i bur,eller smider den på internat, fordi den ikke kan være alene hjemme.... nej man tar ferie, og LÆRER den det...
I har påtaget jer et ansvar...lev op til det....

sorry den lidt mobsede tone.... men indimellem får man bare nok...

Lykke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen nemme løsninger
  • #1   22. jun 2006 Godt sagt Lykke !

• #2   22. jun 2006 Smukt !

• #3   22. jun 2006 Godt sagt mange køber hund og finder ud af at de ikke lige er dem med alt det ansvar jeg er da selv glad for at Glato fik et godt hjem bed små børn og min søster havde en i vente, ved han kom til en jæger via tingskoven dyreinternat

• #5   22. jun 2006 Lykke : meget enig. Men har nok en "bløder" holdning til problematikken ; ))
    En person der gerne vil have en hund, men intet ved om hunde og hundehold, kan ikke altid forstille sig hvad det vil sige og får derfor ikke undersøgt sagen ordenligt. Det er noget kluder enig, men når skaden er sket, syntes jeg, at det er vigtig at de tør spørge og få hjælp.

• #6   22. jun 2006 Men Lykke hvordan kan man tage på ferie og lære hunde at være alene hjemme ?

• #7   22. jun 2006 Tanja : tror at Lykke mener, at være hjemme i en periode sammen med hunden ; )))))

• #8   22. jun 2006 Aiko er min nummer to hund og synes da selv at jeg satte mig ind i de racer han er blandet af, plus jeg ved godt det koster både tid og penge i det.
    Men jeg synes da stadig at der er meget jeg kan lære, derfor jeg spørger så meget, for vil gerne suge alt det til mig jeg kan, så både Aiko og jeg selv for en god levetid sammen.

• #9   22. jun 2006 Lykke....enig enig og enig.......at have hund kræver at folk gider det......og at gide sin hund er ikke, at sige...jamen jeg elsker da min lille pusse nusse trold.....nej det er at sætte sig ind i hvad det vil sige på godt og ondt......man må ind i mellem ( tit ) sætte sine egne behov lidt til side og man må virkelig yde et stort stykke arbejde for, at hunden bliver velfungerende.....man kan ikke bare sætte sig ned og regne med at hunden finder ud af det hele selv.

• #10   22. jun 2006 Nååå Vinni.....så forstår jeg..

• #11   22. jun 2006 Tyttemåz *Team Spots* : ja for klog bliver man aldrig, jeg ved, at jeg ved rigtig meget, men der kommer stadig nye brikker til mit hundeejerpudslespil og sommetider må jeg osse skifte allerede pladseret brikker ud,fordi jeg opdager, at de ikke passer mere !

• #12   22. jun 2006 folk skulle måske prøve at have hund mere på hundens primisser end på deres egne....
    Hundeejer... jeg er glad for at der er blevet meget mere fokus, på hunde adfærd via de mange adfærdsbehandlere.... for måske det er en dille.... men samtidig er det en øjenåbner for rigtig mange..... og jeg foretrækker at der er 1000 behandlere, til at hjælpe folk end der er 1000 aflivede hunde...
    måske de ikke når alle mennesker, men bare en er nok for mig... hvis du forstår??

Lykke

• #13   22. jun 2006 ah lykke er enig i det første, men det der med at man ikke må smide sin hund i bur er helt forkert efter min mening. Ikke fordi jeg smækker mine hunde i bur, men det er vigtigt at lære sin hund at slappe af i bur og føle sig til rette... Mange praktiske årsager som når man skal på rejse, udstilling m.m er det vigtigt den kan det.... Desuden er det jo ikke alle hunde der bare lige lærer at være alene hjemme uden at ødelægge noget selvom man måske har brugt ugers ferie på at træne det. I denne situation er hvalpen frusteret ensom og alt har det forfærdeligt, hvis man så har lært den at ligge i bur kan man putte den deri og langsomt lære den at være alene hjemme ved langsom tilvænning til at være alene hjemme uden for bur... I en given situation har hvalpen det måske lige pt bedre ved at være i bur da den hurtigt finder ud af den bare skal slappe af i stedet for og stresse over at være alene....
    Er meget enig i at mange folk ikke sætter sig nok ind i at have hund før de køber

• #14   22. jun 2006 Jeg syntes heller ikke det er en skam at søge råd.....alle kan få brug få nogle gode råd ind i mellem.......men jeg blive en smule bekymret nogle gange over de spørgsmål der bliver stillet......de "lugter" så langt væk af, at ejeren har så minimal viden om hunde, at det er helt utroligt at personen har kunne finde ud af at købe en hund *GG*

• #15   22. jun 2006 King... jeg ELSKER mine hunde rigtig meget.... så meget at jeg med glæde gør hvad jeg kan for at give dem et godt HUNDE liv...

Lykke

• #16   22. jun 2006 Da jeg i 1978 købte Eberhard Trumlers bøger og forsøgte at snakke hundeadfærd med andre hundeejerere blev jeg sq rent til grin, så sommetider er en trent en velsignelse ; ))))

• #17   22. jun 2006 vinni....selvfølgelig lærer man hele tiden....ellers ville man ski ikke leve *GG*....der skal være plads til fornyelse og man skal ikke krampagtigt holde fast i noget som "der var engang" ;o)

• #18   22. jun 2006 Sussie : jeg tror at mange af de ret naive ( nænsomt formuleret) spørgsmål, der giver anledning til bekymring, kommer fra meget unge mennesker, der har en hund sammen med forældrene.

• #19   22. jun 2006 Per og Pia... tror du har misforstået det jeg skriver... for jeg sagde ikke at det generalt var skidt at bruge bur.... men at det er at hoppe over hvor gærdet er lavest at sætte en hund i bur.... fordi man ikke har taget sig den nødvendige til at lære den at være alene.... og jo jeg tør næsten lægge hovedet på blokken og sige at du kan lære din hun at være alene på 14 dage....derudover vil jeg sige at når jeg anskaffer mig en hvalp, så tager min kæreste og jeg en mdr. ferie (han 14 dage og derefter jeg 14 dage...og mere hvis det sku være nødvendigt)... for jeg mener at al GRUNDIGT forarbejde, giver det bedste resultat.... (noget håndværkere siger)....

Lykke

• #20   22. jun 2006 vinni....jeg ved godt at nogle gange er det børn som spørger og det ser jeg bort fra, men hvis det kommer fra en som er 21 SÅ bliver jeg bekymret.......;o)

• #21   22. jun 2006 okay der er vi ikke enige overhovedet altså med de 14 dage........ og jeg ved jeg har flere meget meget erfarne hundeopdrættere i ryggen folk der har haft måske 2-3 hunde af gangen i måske 20 år eller mere der alle har prøvet at have en hund de bare ikke lige sådan kunne lære at være alene...... Men ellers tror jeg så vi er enige og forresten et godt indlæg

• #22   22. jun 2006 Per og Pia... hvis man ellers aktiverer sin hund hver dag både mentalt og fysisk... holder den ude af møblerne....lader den sove alene.... laver alene hjemme træning hver dag...vil jeg love dig at den godt kan lære det på 14 dage....
    problemet er når folk kun laver halve løsninger....
    feks. lader den sove i seng med ejeren, aldrig laver øvelser der aktiverer hundens sanser (mest snuden)... kun lader den komme i haven...osv osv... som (og jeg skyder) 80 % af alle hundeejere behandler deres hunde i Danmark i dag.... ja så kan det være svært at få en harmonisk hund, der hviler så meget i sig selv, at den kan være alene.....

Lykke

• #23   22. jun 2006 hm........... stadig ikke enig i at alle hunde kan det der.

• #24   22. jun 2006 per og pia....jooo det kan de.....hvis ejeren formår at lære den den.......hundetræning er heller ikke for hundens skyld, men for at ejeren kan lære hvordan ;o)

• #25   22. jun 2006 ja men jeg har heller ikke brugt mit, men seriøst det er altså ikke altid bare lige og holde fri og lære den det, det holder jeg på sig hvad i vil men vi er ikke enig, måske i at størstedelen af manges problemer kan løses på den måde, men der findes også bare de hunde hvor det er svært, men helt sikkert det lykkedes på et tidspunkt.

• #26   22. jun 2006 som jeg også har sagt i en anden tråd, jeg fik engang at vide af en klog mand " Lykke hvis din hund ikke forstår det du vil lære den, er det IKKE hunden der er dum, men dig der ikke formår at vise den det tydeligt nok"....

Lykke

• #27   22. jun 2006 Per og Pia...hvor der er vilje er der vej....
    Og jo jeg vil sige at folk SKAL sku holde fri, og give sig tid... for det valg tog de da de købte hunden.....

Lykke

• #28   22. jun 2006 ja ved alt andet end det at lære den og være alene hjemme, til træning ja... Seriøst folk der har med dobermann at gøre og som træner meget og har gjort gennem mange år det er ikke for sjov jeg stadig siger det bestemt ikker er alle hunde der vupti vapti 14 dage lærer at være alene. Nå men gentagelse gentagelse gentagelse, herfra og til evigheden vi bliver aldrig enig i at det kan alle bare lære slut færdig her fra mig af ellers kommer jeg bare til at blive ved at gentage mig selv og det er spild af tid, men kom frisk andre der har meninger så følger jeg med

• #29   22. jun 2006 ja det skal de da og det har jeg heller aldrig sagt de ikk sulle øh hallo altså

• #30   22. jun 2006 Min overskrift siger det du skriver....NEJ det er nemli ikke bare lige....der er ingen nemme løsninger... og det er netop humlen i det hele.... folk skal tænke sig meget bedre om FØR de køber hund... for det kræver tid.... og det kræver ofringer....og sårn er det....

Lykke

• #31   22. jun 2006 sulle=skulle

• #32   22. jun 2006 se nu er vi tilbage ved det, at folk ikke planlægger nøje det, at anskaffe sig en hvalp.....der skal ferie til og det er ikke kun for at lære hunden at være alene, men for det første for at gøre hvalpen tryg ved sit nye hjem og sine nye ejere.....hvis man bare springer det over og tror at alt andet vil gå som smurt så bliver man klogere..........

• #33   22. jun 2006 <b>Hvad fanden sidder i så her for, gå dog ud med hunden et par timer, men du er for magelig, og gider ikke, hunden må vente, der er fodbold i tv, -

Og ikke nok med det så er I fyldt med dobbelmoral, 98 % af jer der her på HG..

Og som lykke hentyder, så har hunden i valgt dig - men det er dig der har valgt hunden - Er det for at give den et aktivt liv, eller er det bare som klappekage hunde???

Jeg er sq ret harm over alle de uvidende personer som er her på HG... </b>

Nu er er kommet af med min harme..

• #34   22. jun 2006 susie jeg har aldrig sagt man ikke skulle holde fri, det har jeg hvæset om man skulle som en selvfølge....... Jeg har bare sagt man ikke altid kan lære hunden at være alene i den ferie der!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #35   22. jun 2006 hvem er den ment på lige!???

• #36   22. jun 2006 nårrr okay per/pia....jeg har ofte hørt om folk som køber en hvalp op til weekenden og smutter på arbejde om mandagen.....det holder ski ikke ;o)

• #37   22. jun 2006 Hvem skriver du til babett ?

• #38   22. jun 2006 Os Sussie... det er nemli lige det... folk har til at starte med alt for travlt med at flippe over hvor nuttet den lille vams er... "og det er også syyynnddd at opdrage, på sårn en lille en" og bla bla....og hov så var sommerferien pludselig overstået... jobbet og skolen kalder, vi må afsted... og øv man har ikke lige nået at træne alene hjemme med den.... det lærer den sq jo nok af sig selv.... "Nå Bimmer, ka du nå være sød til vi kommer hjem igen om 8 timer"... og BANG .... hylende destruerende urenlig hund til følge....
    med et er Bimmer ikke så sød og sjov.... og den er også blevet så stor... og æder vores sko... og ... eiii tror den ville have det meget bedre hos en anden familie.... vi sender den på internat.... så har vores samvittighed det også godt ...for vi fik den trods alt ikke aflivet.....

familien DK for you

Lykke

• #39   22. jun 2006 Sussie....

Til alle, og så kan i tage den derfra...

efter min mening er der <b>kun</b> 2% her på HG, som virkelig gør noget med deres hunde..

så kan i jo selv sotere, hvem der er aktiv og hvem der er klappekage...

• #40   22. jun 2006 Barett har været ude på en rigtig galop tur med mine tøser tidligere idag... og om 2 min. skal vi igen ud på gåtur.... fedt at have hund, når man gang på gang skal op at købe smøger.... for jøsses hvor der indimellem kæderyges, til de heftige debatter...
    he he
    godt du kom af med gassen he he he

Lykke

• #41   22. jun 2006 godt så babett......... og du kender så lige 99% kun her fra hg på nettet og ved lige hvordan de er, det er sgu sejt synes jeg........ godt gået med den........ desuden så er der ikke mange gode hundejere her på hg ha ha nej såhhh deeet

• #42   22. jun 2006 Lykke...

Det er da fint... kan godt li når folk fortæller frit fra leveren... kan ha ha en god tur...

• #43   22. jun 2006 jeg tar den ikke på mig Babett....griner bare lidt i skægget over dit udbrud.... godt at høre at din blodcirkulation er i top.... he he he

Lykke

• #44   22. jun 2006 Per&Pia C

Men hvis man læser de forskellige tråde, og ser hvad tidspunk folk sidder her på HG... så er det sq ikke hunden de tænker på... så er det dem selv...

• #45   22. jun 2006 Lykke ...

ØV - det troede jeg lige..... nå men ok..

• #46   22. jun 2006 Ditto.... og du har næsten ret... 2% arghhh det er måske at stramme den lidt... jeg vil sige 2 1/2... eiii det var en joke....
    skrider lige ud med de firbenede duller.... ses senere

Lykke

• #47   22. jun 2006 okay så jamen er du her ikke ret tit da??? Synes da de gange jeg er på har set dig i debatter

• #48   22. jun 2006 har du hørt om folk der kan gå på mens de er på arbejde

• #49   22. jun 2006 Lykke ...

ØV - det troede jeg lige..... nå men ok..

• #50   22. jun 2006
    Babett:
    nu har hunde jo altså også forskellig aktivitetsniveu.......og jeg tror bestemt ikke min lider nogen nød......og kage....det får min hund ski aldrig.

Men vil da gerne ridse emma´s dag op....vi tager bare dagen idag:
    Emma sover til kl 10.30....jeg er oppe kl 6.30.

Vi går en lang tur over markerne og bagefter træner vi i haven.

Min datter kommer fra skole og leger med emma i haven.....hun gemmer godbidder i hele haven som emma så bruger ca ½ time på at finde.

Vi går en ny tur...en ny rute og snakker med de forbipasserende hunde.

vi kommer hjem og emma møder naboens hund og de leger ca ½ time.

Efter aftensmad gik vi endnu en tur ud over markerne og vi legede lidt med det vi nu fandt på vejen.

nu ligger emma og snork sover bag mig, men lur mig om ikke vi lige skal ud og gå igen inden sengetid.....og jow....vi har have ;o)

• #51   22. jun 2006 Per&Pia C

Jeg deltager i de debatter, som jeg finder seriøse, om jeg er her tit, det kan jeg ikke svare på...

Men en ting ved, det går ikke ud over Babett.

• #52   22. jun 2006 Sussie...

Jeg ved godt st du er lidt akriv... så den er ikke diretkte myntet på dig.

• #53   22. jun 2006 synes bare 2 % var en uretfærdig måde og stille det op på, det gjorde mig sgu gal du, synes ikke den var fair overfor folk herinde, selvfølgelig ved jeg godt der er nogen der ikke er for skarpe, men tror nu der er mange der går meget op i deres hund her.... det håber jeg i hvert fald for som sagt kender jeg kun få ud af hele galleriet her privat hvor jeg kan se hvad de gør for deres hunde smiley Og ja så er der så dem der ved alt om folk og deres hunde ved at være på HG smiley

• #54   22. jun 2006 næææ måske ikke, men 2 %....det er barsk sagt ;o)

• #55   22. jun 2006 det er flot susie. Jeg er også sikker på du er gode ved dine hunde

• #56   22. jun 2006 he he.......per&pia....det var ski ikke for at gøre mig selv hellig.....*<gg*

• #57   22. jun 2006 nej jeg mente det ærligt fra mit hjerte du, INTET ironi i det. Jeg synes det er fantastisk og dejligt at høre

• #58   22. jun 2006 Per&Pia C

hvad med jers hunde, hvor tit bliver de aktiveret????

• #59   22. jun 2006 okay.....he he....lød bare sådan du ved ...."ja det er flot"

men det er ski så let at misforstå det skrevne ord *GG*

• #60   22. jun 2006 nå....hyg jer....emma nedstirre mig nu....nu skal vi ski ud og have lidt kvalitetstid sammen *GG*

• #61   22. jun 2006 Ja hver dag! Var der andet eller skal jeg lige uddybe min uge for dig?? Vi har faktisk indtilfor nyligt kørt 110 km hver vej 2 gange om ugen bare for at komme til træning i specialklub. Nu har vi overstået et hold hvor træningen bliver mere op til en selv herefter hvorfor vi så vælger en k9 klub nær hvor vi bor og så kører vi i klubben måske 1 gang om ugen eller hver 14 dag hvad vi finder på, da vi synes det er vigtigt at have tilhørsforholdet til netop specialklubben

• #62   22. jun 2006 sorry sussie, det kan jeg godt se.... ups, tjekker lige en ekstra gang inden jeg sætter indlægget på så mvh

• #63   22. jun 2006 Per&Pia C..

Nu kan jeg se i jers profil, at jeg hunde ikke er ret gl.

så er det også begrænsninger...

Men hatten af for at kør 110 km.. for at træne.. så bliver det vel også trænet 3 - 5 timer går jeg ud fra.

• #64   22. jun 2006 Michelle * Team Frozen *

Men jeg siger ikke at de 2% er myndet på dig.... ingen.... men det er dejlig at man reagere som du gør...

• #65   22. jun 2006 vi havde så også en hund på 1 1/2 år gammel... Vi træner små seancer med dem hver dag herhjmme og så får de lov at have glæden med hinanden og os og så er der træningen.... Nej der er træning i hverdagene så det er da ikke 3-5 timer men det tager i hvert fald fire timer fra vi kører til vi er hjemme igen ja.

• #66   22. jun 2006 Babett: Hvor har du de 2 % fra......siden du kan slynge det ud ??

• #67   22. jun 2006 Så er kvalitetstiden brugt for i dag og madammen er gået i seng.......måtte slæbe hende det sidste stykke hjem......der styrtede jo ned og det gider hun bare ikke være ude i ;o).....vi mødte forøvrigt en lille puddel....de står og snuser lidt til hinanden og halerne kører lystigt og pludselig går den lille helt amok og flyver i halsen på emma.....som så blive aldeles rasende men jeg når at hive hende op i selen, så damen kan trække den lille hidsigprop ud.....den viser lige hele tandsættet og emma fnyser og pruster og vil bare have fat i den lille gnom *GG*.....tror efterhånden at emmas tillid til små hunde kan ligge på et meget lille sted ......

det var så dagens sidste spænding ;o))

• #68   22. jun 2006 Babett - pas på blodtrykket, til din information ser jeg ikke fodbld, min hund er skadet og skal holdes i ro minimum en uge, så øhhh sikke da et opstød...Men ellers tilbringer vi det meste af vores fritid med hunden - han kommer med de fleste steder og bliver aktiveret som han nu skal.. Uvidende vil jeg ikke kalde mig selv, men søger information herinde, fordi man kan aldrig blive for klog i spørgsmålet om hvordan man holder sin hund.Hvis du mener du er hævet over alle os andre og er perfekt i din viden omkring hunde og hvordan de skal plejes, tjohh så bliver jeg da noget bekymret! Folk, der ikke kan tage imod gode råd og er stillestående ville jeg ikke kalde perfekte hundejere....

• #69   22. jun 2006 Hmm..har fulgt med fra sidelinien af...Babett, jeg synes tit, at du kommer med nogle spydige bemærkninger som ikke altid er helt fair.

Og den du kom med her, den holder altså ikke...

• #70   22. jun 2006 Enig anna.....man er ikke uviden fordi man spørger til råds......

• #71   22. jun 2006 Iben - jow jow, selvfølgelig er der også de mennesker der ikke gør en disse for deres hunde.

Meeen...at sidde og beskylde 98% af dem herinde for at være fup og latin og dobbeltmoralske, det synes jeg ikke er fair.

• #72   22. jun 2006 Kender da også nogle jeg ikk lige frem vil kalde de perfekte hundeejere........men kender helt sikkert også mange som elsker deres hund .
    Men at kun 2 % her fra HG er okay hundemennesker.............er vist lidt langt ude..

• #73   22. jun 2006 Okay Anette J , du var lidt hurtigere *S*

• #74   23. jun 2006 trine & kenneth

Jeg følte mig ikke truffen men jeg syntes bare, at det er en grov opdeling af folk herinde, at sige, at kun 2 % gør noget sammen med deres hund.

Det som jeg laver med emma er ikke noget som helst ud over det sædvanlige.......sådan ser mange hundes liv ud......men hvis betegnelsen for at gøre noget med sin hund er ensbetydende med, at man går til træning 5 gange om ugen.....løber 10 km med den 5 gange om ugen......og cykler 10 km de andre 2 dage....går spor, træner agility, tager i svømmehallen.......og ud over det så går man tur 3 gange om dagen af en times varighed og weekenden bliver brugt til udstilling........ja så passer de 2 % sikkert meget godt.

Emma er en stor del af vores families liv......men hun er ikke hele vores liv ;o)

• #75   23. jun 2006 Har nu heller ikk tænkt mig at stå til ansvar over for nogen som helst med hvordan Amandas "hundeliv" er *ss*.
    Undre mig bare over hvor Barbett har de 2% fra..

Kommentér på:
Ingen nemme løsninger

Annonce