Det er jo så besværligt at have hund!!!! :( Julen. {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Sidder med et dilema som kun hunde mennesker kan sætte sig ind i.
Min mor og hendes mand (min far er død) er af den holdning, at det er meget besværligt at have hund, det er det sørme også, for de gør det besværæigt.
Vi bor i den anden ende af landet pt. pga. studie.
Min mor og hendes mand har haft rejst i julem de seneste år, men jeg blev glad for nogle uger siden da min mor ringede og sagde at de først tager afsted d.25. og om vi vil komme og holde jul hos dem, sammen med Sofus. Det sagde vi ja til
Da de så var og besøge os i lørdags, fortæller min mor så, at Sofus desværre ikke er velkommen, da de har fået nye dyre læder sofaer til 60.000. ØV! Det gjorde mig sgu ked af det
Nu er julen jo ikke det letteste tidspunkt at få hund passet, og der er egentlig ikke mange jeg vil pådutte at passe hund i julen.
Det vil dreje sig om 2 dage, da der er 5 timers kørsel fra os og til min mor.
Min mor vil gerne betale for hundepension, det har jeg ingen erfaringer med, men tanken gør mig trist.
Jeg havde glædet mig til at hygge mig hos min mor, men nu har jeg ærligttalt mere lyst til at være hos kærestens familie hvor han er velkommen!
Jeg ved min mor nok bliver rigtig ked af dette, da de har bestilt rejse senere for at vi kunne ses. Og fordi jeg egentlig godt ved at det er hendes mand der ikke ønsker hund i hjemmet..
Måske overreagere jeg? Jeg accepterer naturligvis at han ikke er velkommen, men er de så ikke selv uden om at de kommer til at sidde helt alene i deres dyre sofaer?
Hjælp Hg, hvad ville i gøre? Og hvordan ville i fortælle det?
- havde sådan glædet mig til at se min mor i julen
Håber i har nogle hjælpene ord...
God søndag
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.416
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
Så de kan ikke komme her desværre.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.211
Dog holder jeg altid jul hos mine forældre og der er hunden velkommen. Sidste år sad jeg for første gang alene nytårsaften da Zenta ikke var velkommen.
dec 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 118 Svar: 461
Åh sikke et dilemma du er i!! kan virkelig godt se din frustration - men kan da ikke forstå din mor ikke vil have din søde vuffer ind i huset
jeg ved godt nok ikke hvad jeg ville gøre hvis det var mig som stod i situationen. tror jeg først ville sige, at jeg så ikke ville komme, fordi at min hund er en del af familien
hvis de er "kolde" overfor det, ved jeg godt nok ikke.. jeg ville simpelthen ikke kunne få mig selv til at aflevere min vuffer i julen i en hundepension.. så ville jeg først høre andet familie/venner om der ikke var nogen der, og hvis ikke der var, så ville jeg blive hjemme... - tror jeg..
nov 2010
Chico: De ting sagde jeg faktisk da de fortalte det, med tæpæer på sofa og at vi ville holde ham fra møblerne, men til det svarede de at hvis han bare engang kom op og fik kradset hul, så var det jo for sent
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Hundene er en del af pakken - Er de ikke velkommen, er jeg heller ikke velkommen.
Den slags mennesker er bare så langt fra mig, at jeg klart ville vælge svigerfamilien.
Ellers, så tal da med din mor tøs til tøs, og hør hende ad hvor stort et problem det egentligt er. Din hund kan jo bare holde sig fra deres sofaer?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Min mor foreslog også at vi lod hundene blive hjemme, men det er vi ikke interesserede i. Så hellere holde jul alene.
Vi fandt et kompromis: gitter mellem bryggers og stue. Så kan hundene se os og høre os, men ikke vade rundt i gaver, spise julepynt eller tigge ved bordet. Det er hvalpen vi er nervøse for. Lua rører ikke noget
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 382
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 78
Jeg læser jo også, at du glæder dig til at være sammen med din mor, og ikke har været det i de sidste år til julen.
Og det er vel ok at sige nej tak til at have hunde i sit hjem, uanset om det så handler om sofaer eller noget andet.
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.140
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Kunne det ikke lade sig gøre, så tag med kæresten. Det er jo ikke rigtigt jul uden din hund alligevel, vel?
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Mine skal med. Jeg ville ikke hygge mig på samme måde hvis mine hunde ikke var hos mig. Heldigvis har min mor, stedfar og bror det på samme måde. De elsker at ha hundene hjemme hos dem og de får endda gaver af min mor *GG*
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.232
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
Jeg har stået i samme situation med Malou, min kusine ville holde jul for hele familien sidste år og jeg blev inviteret men fik afvide at Malou skulle blive hjemme (min kusine har en schæfer som æder andre hunde hvis den kan komme til det). Jeg takkede nej til tilbudet og mine forældre blev en smule surer, jeg sagde pænt at jeg ikke ville byde Malou at ligge alene fra kl. 12 middag til kl. 02.00 om natten.
Så mine forældre holdte noget i stedet for hvor hun måtte komme med, deres hund må godt komme ved min kusine da hendes hund er nogenlunde ok med ham og det måtte min tantes også, det var kun malou der skulle blive væk fordi hun er så lille i forhold til, samt min kusines er også en tæve.
aug 2008
For det første fordi jeg elsker jul og nytår, og der ønsker jeg min familie og hundene omkring mig.
For det andet kan det hurtigt blive mange timer.
Juleaften tit 15.00-00.00 eller noget i den retning og sidste år sneede det så jeg turde ikke andet end at tage min hund med da jeg kørte i fare for ikke at kunne komme hjem.
Nytårsaften er Zenta bange, derfor er hun ikke alene hjemme.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
Og det synes jeg da er fair.
Kan du ikke snakke med din mor om, at Sofus er med, men han holder sig på gulvet?
dec 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 118 Svar: 461
maj 2004
Så må man da håbe der ikke kommer børn. For de kan også sagtens lave en ridse. Nej den havde jeg ikke godkendt. Jeg ville blive ked af at skulle aflyse en jul, men med så lang afstand så er muligheden man kommer med hund, eller man kommer ikke.
Ligger der tæpper, så kan jeg da ikke forestille mig der skulle komme rudser.
maj 2004
nov 2010
Rikke: Netop, altså han kunne sagtens være alene den aften, men det tillader afstanden jo ikke...
Anne: Nej jeg forstår det heller ikke, han er jo fantastisk
Han er jo altså 10 måneder og tror han kan klare hele verden, men faktisk er jeg ret stolt af ham, han er pænt opdraget, en høflig ung mand!
Jeg har egentlig ikke lyst til at sætte et ultimatum op for dem, så hellere tage en beslutning, hvis du forstår?
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
Ville hellere undvære ham juleaften end nytårs aften hvor han har brug for mig, pga nytårskrudtet ......
Så find en super duper pension, og nyd julen med din mor ......
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
aug 2008
Kommer jeg til juleaften uden hund hygger jeg mig selvfølgelig men ikke 100 procent da jeg tænker på Zenta derhjemme og jeg køre hurtigere hjem og kommer senere.
Jeg elsker juleaften at have mine forældre, søskende og hunde omkring mig.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Men hvorfor ikke bare sige til din mor at du vil holde din hund på gulvet og sørge for at han ikke kommer i møblerne..
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.812
Hvad med at gøre som en anden der skrev, sæt et gitter op så han kan følge med i hvad i laver, tilgengæld er han ikke på en hundepension
maj 2004
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Hvis det var mig, så ville det være sådan at enten fik hunden lov til at komme med eller også holdte jeg jul et andet sted. Man kan jo holde hunden væk fra sofaerne enten ved at have snor på den og selv sidde på et stol et stykke derfra, eller ved hjælp af et børnegitter eller lign. og så ellers tæpper på sofaerne i tilfælde af at den lige skulle smutte. Vi har nogle gange gæster på besøg der overhovedet ikke bryder sig om hunde og i de dage de er her holder jeg Lia i snor når vi er sammen, tager hende med mig på toilettet osv. osv. Det har aldrig været noget problem.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 536
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Jeg havde ikke valgt en jul fra grundet mine hunde.. Nu har jeg så osse kun den ene tilbage !
nov 2010
Ja det langt ude i min verden
* ~ Ann-Sophie - Red Is The New Black! ~ *
Det er bare så svært at forstå for "ikke hunde mennesker"..
Puha, jeg har det bare ikke godt med hundepensioner, og jeg ved da godt at Sofus er ragende ligeglad med om det er jul eller hvad det er
Men det er jo også lidt en princip sag for mig..
Og jeg respektere altså når andre ikke bryder sig om min hund i deres møbler, jeg ved godt at ikke allle synes det er så hyggeligt som jeg!
Nogen gange forstår man slet ikke at man er i familie, når man er så forskellige!
Alle faste passere kan ikke, ved jeg allerede..
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
I år bliver vi delt helt op i julen fordi min onkel vil holde jul hos sig selv og har inviteret sin sindsyge eks kone men hendes nye datter dvs der nu er 2 børn og en skør kælling, så min mormor føler sig tvunget til at holde jul med dem selvom hun ikke orker det og min mor, lillebror og jeg har sagt aldrig i livet, så nu holder vi 3 det alene med alle dyrene
Personligt nægter jeg at holde jul uden mine hunde.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 536
nov 2010
Hjælpe-Administrator:
Det lyder altså også hyggeligt
Nadja Joy H:
Det var nu også en mulighed, men det er i århus og vi har kun en bil, kunne selvfølgelig tage toget, men altså, vil rigtig gerne være sammen med ham de få fridage han har.
Stine M:
Og jer andre der foreslår et børne gitter.
Jeg har det bare lidt sådan, at nu har de klart meldt ud, at han ikke må komme med, og så gider jeg ærligt talt ikke blive ved,med at plage, har kommet med flere ideer til dem og der var bare lukket
Men det er ellers en rigtig god ide
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.746
Trist situation du sidder i, jeg håber du finder en god løsning
nov 2010
Nå så er jeg ikke alene
Og man bliver jo ked af det over det, at det skal være så stort et problem.
Nadja nu uden sin smukke Gizmo :-((( .
Det kunne jeg også have fundet på, hvis ikke der var andre muligheder
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.163
Er mine hunde ikke velkomne bliver jeg hjemme juleaften, da jeg tidligere har haft indbrud på denne aften og er hunderæd for at mine hunde bliver stjålet..
Risikoen er lille, men tager ingen chancer...
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 122 Svar: 736
sidste år var vores gamle dreng hos min kæreste juleaften..
min mors kæreste er allergisk for hunde og min kæreste ville så gerne have ham hos sin familie juleaften, så sådan blev det.. skulle alligevel ned til sviger familien senere på aftenen..
men det er rigtig træls, men i år skal den lille fis med hjem til min familie, de ved at mine dyr betyder alt for mig og er derfor ikke noget at diskutere.. min mors kæreste sidder bare ikke lige og over nusser min hund og leger med ham, så mærker han det ikke rigtigt..
de fandt hurtigt ud af, at hvis de sagde "hunden må ikke lige komme med Louise", så sagde jeg bare fint, så kommer jeg heller ikke..
så nu ved de, at når jeg inviteres, så gør hunden også
synes også du skal prøve, at se om du ikke kan snakke med hende igen og se om i ikke kan finde en løsning
Held og lykke..
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 327
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
Det må da være muligt at holde hunden væk fra møblerne tænker jeg.
aug 2008
nov 2010
LH | Savner dig min Eddie'dreng!
Mange tak
Jeg gider bare ikke blive ved når nu de har meldt klart ud, har det sådan lidt, at det jo fair nok, men så går de jo bare glip af vores selskab.
Saml nu op efter jer, hvor svært kan det være !: Det er desværre ingen mulighed at de kan passe ham i de 2 dage.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
nov 2010
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 122 Svar: 736
Min familie synes ikke det var sjovt, at jeg smuttede før sidste år, men det havde de selv valgt..
nov 2010
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
Kan kun ryste på hovedet.
Hvis din mor og hendes mand virkeligt gerne ville at du kom, så var de da modtageligt overfor løsninger sådan at hunden kunne komme med. At deres nye sofa så er vigtigere for dem end familie er...
Du kunne jo lige så godt ha et barn på 4 år der kom til at spilde lidt ris a mande i deres vidundermøbler.
Skulle du så også sende barnet i "pasningslejr" for at besøge dem?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Ville hun i fremtiden se mig i sit hjem måtte hun tage sine prioriteter op til overvejelse.
En dag som juleaften skulle gerne være hyggelig for alle parter.
Den bliver ikke hyggelig hvis du sider og er nervøs for hunden og har dårlig samvittighed.
Den bliver heler ikke hyggelig hvis du blot tropper op med hunden og din mor eller hendes mand, måske enda begge bliver sure.
Tag du hjem til kæresten hvor i alle er velkommen.
God jul
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
Det gjorde jeg selv sidste år.. men det var nu mit helt eget valg.. ellers havde hummer fået fræset træet, gaverne og børnene...*GGG*
nov 2010
Men min mor sagde dog, at havde det været et barn havde det naturlligvis været en helt anden snak. I hendes verden er en hund bare en hund, for mig er det min bedste ven jo
feb 2011
Det er ikke optimalt, men hellere det end pension...
Må sige at jeg perosnligt ville takke nej hos min mor, da jeg ikke ville tage fra hundene juleaften, og hvis hun ikke vil bidrage med en løsning hvor du sikrer at hunden ikke kommer i møblerne, hvilket man må respektere at folk ikke vil have, eller du ikke er indstillet på at foreslå mere som det med gitteret, så ville jeg enten aflevere den i Aarhus, eller sige til din mor at I er nødt til at holde jul hvor hunden er velkommen...
Så enten det med at aflevere ham i Aarhus, eller et skud hvor du igen tager en snak med din mor, lader hende forstå at enten finder I sammen en løsning hvor hunden kan være med ellers kommer I ikke, ville nu give det et forsøg...
nov 2010
Som sagt har jeg ikke lyst til at presse min mor mere, og komme med flere ideer, for jeg har foreslået en masse og det var bare ikke godt nok! Og det er bare ikke hyggeligt med sofus i gangen 2 dage med et børnegitter.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 195
Men ellers var der et forslag længere oppe, hvor det blev nævnt, at der blev sat et gitter mellem bryggers og stue eller køkken, så hunden var med, men uden at genere de dyre sofaer?!
Held & lykke med det. Lad os høre, hvad du finder ud af;-)
aug 2011
feb 2011
Du løser jo ikke noget ved at sige at det vil være træls med ham i gangen 2 dage, hvis det løste problemet og han så endda er tæt på dig så er det stadig bedre en pension... Det måske ikke hyggeligt, men det er da endnu mindre hyggeligt med ham langt væk i en pension hvor han garanteret er helt alene i boksen den aften, i gangen ville han kunne få dig tæt på hurtigt, og sørgede du for en lang tur inden maden så ville han nok sove...
Men som skrevet er du nået til du ikke vil det, så ville jeg meddele moren at julen blev holdt hvor hunden er velkommen...
nov 2010
Miriam S: Godt skrevet! Normalt har vi to faste der kan passe, men den ene er i thailand og den anden skal have sine egne 4 hunde med sig. I så fald ville jeg nok bare have ladet ham passe, men så er der jo også et andet aspekt i det, som er det principielle..
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
Jeg ved jo hvor meget du havde glædet dig til at komme hjem og holde jul !..
Men Sofus er hjertelig velkommen til at holde sin juleaften her på landet sammen med Lucky
nov 2010
Men altså nu må jeg se om jeg er for fornærmet eller hvad det bliver til!
*Alfisten Natasja* *: Ja der er da lidt at tænke over..
Miriam S
Ja nu føler jeg jo lidt allerede at den er lukket.. men kan ske man skulle prøve igen, tror ikke det ændrer noget.
okt 2004
nov 2010
okt 2004
nov 2010
okt 2004
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 382
okt 2004
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Meen hvis det et år sneer så meget jeg er bange for ikke at kunne komme hjem og der ikke var nogen herude (bor på landet) som kunne passe dem til jeg kom hjem så blev jeg hjemme ...
I din situation blev jeg hjemme eller tog med til din kærestes familie.
Så kan din familie hygge sig med deres nye sofaer som jeg ikke engang som menneske ville turde sidde i ... Og hvor er så hyggen når møblerne kommer før alt andet?
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
Men har din mor aldrig hørt om en hundeforsikring??? Skulle der ske noget - hvilket jeg næppe tror - så dækker den forsikring da.
Nu er jeg kommet i et forhold, hvor der var 2 hunde i forvejen, min søster og svoger har ikke hund, deres 2 drenge er bange for hunde, men vores hunde er små og fredelige og ignorerer drengene. Og til hver en tid er vore hunde velkomne i deres hjem - selvom de ikke er hundemennesker og aldrig bliver det. Vores hunde er velkomne alle steder, vi kommer og skulle det en dag være sådan, at de ikke er velkomne, jamen så er VI heller ikke velkomne.
Når det så er sagt, så ville jeg sige til min mor - selvom det er svært og hårdt - at hvis vores hund ikke er velkommen under de forbehold, vi selv kommer med osv, jamen, så ønsker jeg dem en god rejse og så ses vi nok, når de engang er kommet hjem igen. Længere er den ikke for mig!!!
Men forstår skam godt dit dilemma
jun 2010
Mener bestemt de kun dækker hvis ejer er kommet uanmeldt. Og det kan man jo nok ikke bilde forsikrings selskabet ind er sket en juleaften?
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
maj 2004
maj 2004
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.461
til at starte med skulle han være i bryggeres hos mine svigerforældre, hvor jeg så sagde til min kæreste at så kommer jeg ikke. jeg kan forstå han ikke må komme i møbler. nu må han være i hele huset dog ikke møbler..
Hos min mor er min hund heldighvis velkommen over det hele. Dog ikke hendes soveværlse
Hvis jeg skal holde jul hos "andre" vil jeg ha min hund med da han er den del af mig ..
Synes du skal snakke med din mor om det igen. og hendes mand. hvis de ønsker at holde jul med dig, må de jo os tage hunden med som først antaget.!
Håber du for en god jul uanset hvad
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
Den jul oplevede jeg sidste år, håber ikke der er nogen anden som kommer til det ej heller min værste fjende...
Holdt jul med kæresten og for første gang i 20 år uden nogen af mine børn, min kæreste havde ikke engang købt en julegave ej heller sørget for de mest banale ting til julen, han stod for indkøb osv, fik en sviner uden lige af kæresten, blev smidt ud juleaften af ham, fik da lov til at blive alligevel, men der var min juleaften totalt ødelagt...
Så fra NU af er der ingen der får lov til at bestemme over min jul mere, er min hund eller børn eller what so ever ikke ønsket så er jeg heller ikke for julen handler om at være sammen lige meget om der er sofaer til 60000 kr eller en hule med jordgulv... Så tag den med dig selv og find ud af hvad du egentlig selv føler for og mener inderst inde....
Håber du SELV tager den beslutning som du ønsker for dig selv og din kæreste og din hund...
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Men ikke alle er lige vilde med hunde. Hvis ikke hundene er velkommen får jeg dem helst passet, men ellers kommer de med.
Jeg har så bare bur/ kravlegård med til dem. De bliver luftet når jeg kommer og går + selvfølgelig nogle gange derimellem. Selvom de herhjemme er vant til at kunne være hos mig HELE TIDEN, så tager hverken de eller jeg skade af kun at kunne se hinanden.
TS
Jeg kan slet ikke se noget problem i at du tog et børnegitter med så din hund kunne være i gangen. Hvordan skulle det dog kunne ødelægge julen for dig?
Hvis du forlanger at din mor og hendes mand skal gå på kompromis, så kræver det også at du er villig til at møde dem halvvejs.
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.048
jun 2010
Hvis dine hunde ser de andre hunde godt må være i møblerne tror jeg at de må føle sig uønsket når de ikke må. Tror ikke en hun kan forstå at små må godt men stor må ikke.
Men måske jeg tager fejl
jun 2010
Tror ikke en hun = Tror ikke en hund
feb 2011
@Calle´s moar.... tror simpelthen ille hunde har den slags tanker følelser, det er menneske ræsonement du sætter ind... bliver de store kælet og klappet osv, så tror jeg ikke på at de føler om de er i en sofa eller på et gulv, og at en anden hund er i sofaen...
Kan nu godt forstå at man ikke vil have så store hunde er, når hundene end ikke er ens egne...
jun 2010
Ingen hund i møblerne frem for nogen må andre må ikke.
Lille hund kan altså også svine/lave skade hvis det er det man er bekymret for.
feb 2011
Men hundene måler ikke opmærksom heden på hvor de er når de får den, men om de får den, det er jeg sikker på... en dobber der sidder ved siden af sofaen er jo i automatisk klappe højde, det er en Chi på gulvet altså ikke.....
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Folk bestemmer selv de regler de vil have i deres eget hjem, og ønsker de ikke hunde, jamen så er det sådan det er. Man er nødt til at acceptere, at ikke alle mennesker forgude hunde ligeså meget som vi gør.
Selvfølgelig ville jeg da foretrække at holde jul med både familie og hund, men i bund og grund synes jeg, nu familien skal være det vigtigste - især når det er nogen man ikke ser så tit - hunden ved alligevel ikke, at d. 24 er noget specielt.
Jeg synes godt, man kan blive lige lovligt fanatisk med sin hund. Der sker altså ikke noget ved, at man er adskilt i ny og næ, selvom man ville ønske det ikke var nødvendigt.
feb 2011
nov 2010
aug 2011
Det er jo så besværligt at have hund!!!! :( Julen.