{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Åhh nej, er bare så ked ;-( {{forumTopicSubject}}

En lang historie.. men da jeg købte min hvalp fik jeg af vide at hun hade blærebetændelse, og opdrætter ville behandle hende ved egen dyrlæge.. undervejs viser det sig så, at hun også hade krystaller i urinen, og er nu på special foder.
Fik så for en uge side af vide at alt så godt ud, ingen blærebetændelse, ingen krystaller.. MEN.. her en uge efter er intet bleven bedre.. hun tisser konstant, og er badet ind i urin når hun har sovet. Valgte derfor at tage til min egen dyrlæge, hvor jeg fik samme besked ingen blærebetændelse, ingen krystaller.. Alt der her har varet i ca. 6 uger.
Dyrlægen spurgte mig så om "hvor meget jeg vil ofre" osv.. fordi der er noget galt, men hvad?
er bare så ulykkelig, vil ikke af med hende, der må der da være noget der kan gøres.. Skal aflevere endnu en urinprøve til dyrlægen på mandag, og hvis de ikke kommer med nogen løsnings forslag, vil jeg ha taget et røngten, for at se om hendes blære ser "normal" ud.. Puha, håber der er noget at gøre, for det er synd for hende at hun konstant er våd af hendes egen urin smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åhh nej, er bare så ked ;-(
  • #2   20. okt 2011 Når hunden er defekt ved salg, så er det vel sælger, der skal udbedre fejlen ? Eller ?

Håber meget dyrlægen kan finde ud af hvad der er galt, så din lille hund kan få den rigtige behandling.

• #3   20. okt 2011 Hun er knap 12 uger, og ja hun har været ved dyrlægen inden jeg fik hende. Jeg kender opdrætteren rigtig godt, og jeg har selv været med oppe ved hendes dyrlæge. Al behandling står også for hendes regning, og jeg fik tilbudet om en anden hvalp, da hun fandt ud af at hun hade blærebetændelse, men jeg takkede nej, da jeg regnede med at det var til at behandle. Opdrætteren kunne ikke gøre mere..
    Ved godt at det er min egen fejl, og at jeg skulle ha taget imod tilbuddet om en anden hvalp, men det hade jeg ikke lyst til, da de egenskaber jeg ledte efter fandtes hos denne hvalp. Troede som sagt også at det var til at behandle..
    Men som sagt kan det være at hvalpen har en defekt istedet..
    Jeg vil ikke hænge nogen ud med dette indlæg, for som sagt har opdrætter ikke kunne gøre mere, og jeg har selv valgt.

Er som sagt bare ked, og hade brugt for at få luft, måske høre fra andre der kender lidt til det..?

• #4   20. okt 2011 Jeg kender en hvis hvalp også havde problemer med blærebetændelse.
    Det viste sig at være noget med nyrerne, men idag lever den i bedste velgående og klarer sig også fint til lydighedskonkurrencer

• #5   20. okt 2011 Ja, forslog det også for opdrætter's dyrlæge, men hun sagde at de hade taget en blodprøve, og der så ikke ud til at være noget med nyrerne.. Men tak, jeg håber virkelig også, for hun er en dejlig hund.

• #6   20. okt 2011 har ikke forstand på dette.
    men sender dig og din vaps en masse held og lykke*..

håber det bedste

• #7   20. okt 2011 Min hanhund har perioder hvor han bare ikke kan holde sig.. Det har väret så slemt så han tissede på gulvet mens han sov.. Min dyrläge har ikke kunne finde ud af hvad han fejlede.. De sagde bare at jeg måtte göre op med mig selv om jeg kunne leve med det og hvis ikke måtte jeg aflive ham.. Jeg har jo så valgt at leve med det men det er bestemt ikke sjovt med en 7 år gammel hund der render og tisser over det hele..

Jeg håber virkelig din dyrläge finder ud af hvad der er galt så din lille hund kan blive rask igen

• #8   20. okt 2011 Ja, er også lidt den jeg fik "om jeg kan leve med det". Men synes godtnok ikke det må være rart for hende at have urin hele vejen op til brystet, eller nakken hvis hun har sovet på ryggen. Hun får et bad een gang om dagen, men der lugter at urin overalt alligevel.. Puha, håber der findes en løsning.

• #9   20. okt 2011 Nej det kan bestemt ikke väre rart.. Min kan sagtens tisse på gulvet 4-5 gange mens jeg er på arbejde og mit gulv er ved at väre temmelig ödelagt af det

• #10   20. okt 2011 har dyrlægen forsøgt med inkontinens piller til din hvalp?
    min svigerinde, købte en hvalp også med blærebetændelse, men havde stadig svært ved at holde sig, dyrlægen udskrev nogle piller for slap blære, hun gav hvalpen i mdr´s tid og havde siden da ikke problemer med at holde sig, måske hun har slap blære pga hun ikke er fuldt udviklet derned endnu, men måske værd at snakke med dyrlæge om og et røntgen

• #11   20. okt 2011 Nej gud! det kan da være det er løsningen Smølfen & Farrarien, det vil jeg da prøve at forslå min dyrlæge.. Min opdrætter's dyrlæge snakkede også om at hun kunne ha en slap blære der skulle trænes op, men hun har ikke fået nogle piller for det.. Tak igen smiley

• #12   20. okt 2011 velbekommen, håber at høre hvad der sker :o)

• #13   20. okt 2011 men ville stadig have opdrætter indover med hensyn til udgifter med blærehalløj, nå du kender hende så godt.
    udover det, så tegn en sygeforsikring på hende snart, den er go at have i baghånden fremtidigt

• #14   20. okt 2011 Min venindes tæve hvalp havde også en blærebetændelse men selv da den var væk tissede hun hele tiden så afsted igen, men det var noget med skeden kan ikke huske hvad det hed men det var ikke unormalt hos tæve hvalpe, så hun skulle vaske hende for neden mange gange dagligt, men fik dog afvide at hos nogen gik det først væk ved første løbetid, det har dog hjulpet at vaske hende så det er væk igen smiley

• #15   20. okt 2011 har også en hvalp på nu 20 uger som har haft bærebetændelse 2 gange i de 11 uger vi har haft hende... dog ikke så slemt som det du beskriver... Men har i den forbindelse talt med både opdrættere og dyrlæger for hvis der nu er andet galt, og det kan der altså være... Det lyder også som om din hvalp er "mere" inkontinent end bare en blærebetændelse udløser, så kan ikke forstå din dyrlæge ikke foreslår røntgen/scanning af området, der kan være en defékt i urinvejs systemet mlm nyrer og blære, og lyder mere som om det er det din hund har, det lyder som om det ikke er det store problem at få ordnet på dem jeg har talt med, og tænker fx med henblik på renligheds træning så er det da om at få den rigtige behandlig hurtigst mulig....

• #16   20. okt 2011 Har også en utæt hvalp med blærebetændelse - godt nok en hanhvalp.
    Han er snart 14 uger - og sjattisser rigtigt meget i alle vågne timer, især når han trisser rundt og leger.

Til gengæld er han helt tør og renlig når han sover, og sover hele natten fra kl 22 til kl 6.30 uden at tisse overhovedet.

Han har været på penicillin siden sidste fredag, og vi så straks en bedring - dog synes jeg ikke, de sidste dage har været så gode...

Vi skal til kontrol på torsdag og jeg er meget nervøs, især fordi blærebetændelse ikke er så almindeligt ved hanhunde...

Ville blot ønske dig og hvalpen alt godt!

Kommentér på:
Åhh nej, er bare så ked ;-(

Annonce