{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Ledmus hvad er dommen? {{forumTopicSubject}}

Har nu gået de sidste 3 dage og gruet over den lidelse min lille vovse har og er nu endnu mere i tvivl efter at have talt med 2 dyrlæger og de er ikke enige i pronosen for hvorvidt min lille hvalp vil komme sig.

Hun er en blandings hvalp jeg har adoptereret fra Udlandet så har ingen klar ide om hvad hun er blandet af, men flere siger noget mynde/whippet og terrier mix hvilket passer godt med hendes ekstreme energi nivaue og sind. Hun antages at være omrkring 9 mdr på nuværende tidspunkt.

Det som jeg søger her er råd og erfaringer med Ledmus i skulder ledet for har læst så meget forskelligt nu og vil simpelthen ikke udsætte hende for mere smerte end nødvendigt er.

Har tid i næste uge hos min dyrlæge til evt operation, men har valgt at jeg vil have hendes hofter tjekket i samme omgang siden jeg har en grim ide om de er langt fra i den stand de bør være. Men det som jeg frygter er at min fobi og angst for at forkorte hendes liv og hendes velbefindende kommer i vejen og jeg derfor ser meget mere dystret på dette end jeg bør. Men jeg mener at en så ung hund som hende skal kunne løbe og lege uden at halte og det er nu så galt at selv med jordens korteste ture i kort snor halter hun konstant og jeg kan ikke få mig selv til at byde hende et liv i kort snor og aldrig være fri igen.

Men alle råd og erfaring modtages hjertens gerne inden jeg har opbrugt mit lager af toiletpapir til at tørre mine øjne med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledmus hvad er dommen?
  • #1   17. okt 2011 Da Lotus var 7 måneder, begyndte hun at halte på højre forben.

    Vi (dyrlægerne og jeg) slog det hen med vokseværk, men det fortsatte. Da hun var 8 måneder bad jeg dyrlægen om at få hendes højre forben røntgenfotograferet.

    Han valgte så (med min "velsignelse" selvom jeg synes at det var at skyde spurve med kanoner) at fotografer hende overalt. Begge forben, ryg, hofter, ALT.

    Han fandt en ledmus i VENSTRE skulder!! Gudskelov holdt han fast i at gennemfotografere hende.

    Ledmusen blev fjernet artroskopisk og hun har INGEN men haft siden. Og det er snart 6 år siden.

    Hun havde en lille smule problemer med muskelmassen i skulderen for et års tid siden, men det fik kiropraktor/akupunktør sat på plads.

    Ellers er hun fit for fight.


  • #2   17. okt 2011 Aner ikke hvem din dyrlæge er, men er du på sjælland, så kontakt evt. Claus Sloth ( skovshoved dyrehospital) eller Ken lindeblad på fakse dyrehospital...

    De 2 er nogen af de bedste indenfor led


  • #3   17. okt 2011 Mine dyrlæger er i aalborg og har altid brugt dem. Der er taget røntgenbilleder af alle front led og kun venstre skulder er tosset, dog så tosset at der ikke er meget brusk tilbage i ledet, hvis der overhovedet har været mere. De vil ikke udelukke det ser værre ude før de har foretaget kikkertundersøgelsen, men jeg frygter for hendes evne til at hele siden hun er krop umulig til at falde til ro uden lange lange gåture i skoven. Har prøvet alle ikke fysiske udfordring med hende for at give hende en smule ro i sindet, men intet holder i mere end 5 min og så jagter vi katten igennem stuen eller leger cirkushund ved at spring/løbe rundt som en gal med en bamse eller lign.

    Frygter at en operation ville blive forværret grusomt af hende behov for aktivering.


  • #4   17. okt 2011 Hvis det "bare" er ledmus, så er prognosen ret god. Ift. at holde hende i ro efter operation, så kan det sagtens lade sig gøre. Du kan eventuelt hjælpe hende ved at bruge naturmedicin eller zylkene.

    Hvilken dyrlæge bruger du?


  • #5   17. okt 2011 Jeg bruger dyrehospitalet Citysyd. At holde hende i ro er ikke så lige til, men overvejer et bur til når jeg ikke er hjemme siden hende og kattene laver en dælens masse ballade når jeg ikke er hjemme så ved hun ikke vil ligge stille medmindre jeg er ved hende og sørger for hun får brugt hovedet og ikke benene.

    Det jeg frygter er at der hun ikke har meget brusk i sit led og de fjerner det døde væv vil leddet være endnu mere udsat og for meget bevægelse vil gøre leddet værre.

    Har selv lige været igennem i en led operation og den har ikke været vellykket grundet for megen bevægelse og jeg gjorde intet i 4 uger som lægen sagde så ved det kan skabe store problemer for ens led hvis der for meget arvæv.


  • #6   18. okt 2011 prognosen er ret god,forudsat at du kan holde hende i ro bagefter og få hende genoptrænet korrekt.. Her ville en hund uden tøven få den fjernet i skuldre,samt albue.. I hasen,ville jeg takke af..

    Men du er nød til at gøre op med dig selv,om du har hvad der skal til,for at få hende i gennem forløbet efter operatioen,ellers er der ingen grund til at operer..

    Håber det bedste for jer smiley


  • #7   18. okt 2011 Samt mine ligger i bur et OP altid.. Hårdt måske,men jeg ved det virker


  • #8   18. okt 2011 Det er OCD der er tale om men ja jeg vakler fra dag til dag om hvorvidt vi skal operere eller ej. Hun er meget meget aktiv. Har altid haft hund og hun er til dags dato den mest aktive jeg nogensinde har haft og det er en kamp uden lige pt at holde hende nok i ro sådan hun ikke belaster det mere indtil beslutning er taget.

    Det er Thomas der har kigget på hende også ham der for 3 mdr siden tog sig af min nedfaldskats brækkede pote og den er 110% i orden i dag. Så ved de er dygtige og har ingen tvivl til deres evner, men nærmere min egen evne til at tvinge hende til ro lang tid nok og hendes egen evne til at gear ned for så snart jeg vender ryggen til hende er hun igang med et eller andet stunt medmindre vi lige har brugt 1½ time på øvelser eller man er mæt.

    Men jeg har fået flere tidsrammer på hvor lang tid hun skal holdes helt i ro og det spænder fra indtil stingene er taget til 3 mdr? Så derved aner jeg ikke om hvorvidt jeg kan holde hende i ro så længe da jeg går imod årets travleste tid på arbejdet og kommer til at have en del overarbejde hvor det var meningen hund skulle være hos min kæreste hvilket ikke er muligt hvis hun skal holdes i ro siden han har 2 hunde som elsker at lege med min og de stopper ikke før der ikke er mere energi tilbage.


  • #9   16. nov 2011 Min hund har lige fået fjernet en ledmus i albuen og det er snart en måned siden... han er stadig stok halt trods han er holtd HELT i ro.- Har så ondt af ham og er bange for at dyrlægens ord på at det ville hælpe ham med en operation ender med en aflivning smiley
    Før haltede han kun nogen gange og nu halter han konstant...


Kommentér på:
Ledmus hvad er dommen?

Annonce