{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

GIder ikke spise - pomeranian {{forumTopicSubject}}

God aften folkens smiley

Jeg vil høre om der er nogle kloge hoveder derude, eller bare nogle med et godt råd til mig og min vuf.

min pomeranian på godt et halvt år, er simpelthen så kræsen, men det er ikke på den "normale" måde. det er når han har haft sit foder i et stykke tid - så gider han det ikke mere. hvilket jo i "menneskeverden" er forståeligt - vi gider heller ikke spise det samme hver dag!!
men i starten med noget nyt foder - nu har jeg kun prøvet 3 forskellige - så spiser han det med stor velbehag og spiser rub og stub op. men så går der lidt tid, også gider han ikke have det mere. eller der kan gå sagtens gå en hel dag hvor han ikke gider spise det.

også bliver jeg jo lidt desperat, og "leger" maden i ham - men burde han ikke bare spise det? jeg har også prøvet at sprede det ud i græsplænen udenfor, og få ham til at søge - men nix nej, hver gang han finder en, lader han den ligge.

jeg har prøvet i et par dage at putte en lille smule leverpostej på hans mad og røre det godt rundt - det hjalp lidt, men efter et stykke tid, gad han heller ikke det.

jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal gøre. jeg skal dog til dyrelæge i morgen, bare lige for at snakke om det - men ville lige høre om der var nogle derude der havde råd.

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GIder ikke spise - pomeranian
  • #1   17. okt 2011 vi havde samme problem med at loke ikke ville spise , vi fik besked på at lade det stå indtil han spiste, og da det ikke virkede , fik vi afvide at vi skulle stille amden væk, og kun fodre morgen og aften.. da det heller ikke virkede, begyndte han at tabe pels på benene,
    det viste sig til sidst det var korn allergi, vi havde prøvet alle mulige slags foder hos dyrelægen og dyrehandleren.. men da vi skiftede over til korn frit foder blev det hele godt igen, han spiser når han er sulten. og har taget det på han tabte i perioden smiley ..

Men hvis det ikke er korn allergi, kan jeg råde dig til at fodre to gange om dagen, om morgenen og om aftenen.. så får vuffen mulighed for at "lære at spise" .. ved at du putter guf i , forventer han at få guf i hver dag smiley

• #2   17. okt 2011 min cavalie på 8 mnd gider heller ikke spise, kun vores mad.

• #3   17. okt 2011 har samme problem med min ene skotte, er begyndt at fodre med BARF produktet Natures:Menu det går en hel del bedre...
    Køber poser med forskellige samg, de er frosset i små klumper og kan så bare tage det op der skal bruges og tø op... det er ikke svært og ikke dyrere end tørkost... kan kun sige vi har fået en hund der er betydelig mere glad, legesyg og veltilpas...

• #4   17. okt 2011 tak for alle råd. smiley

lige nu spiser han det der hedder Orien.

men måske er han bare en hund som ikke vil have tørkost?

det er længe siden med leverpostejen - 2 måneder eller sådan. og han får kun mad morgen og aften. men det er så fremme i op til 1-3 timer før jeg tager det væk, fordi jeg lige vil give ham en chance - måske jeg bare skal tage det væk efter 30 min?

• #5   17. okt 2011 bedste: nej han er ikke tynd. vejer de 2 kg han skal. smiley men synes bare det er så frustrerende at han ikk gider spise, og hvis vi så er på besøg et sted hos nogle der har hunde, og der ligger noget mad fremme, spiser han med det samme!

men er det sundt at have forskellige ting at skifte med? jeg troede man skulle holde sig til én ting, så de fik de rigtige næringsstoffer o.l.=?

• #6   17. okt 2011 hov mente orijen smiley

• #7   17. okt 2011 og der står at der ikke er kornprodukter i - så det skulle gerne ikke være et problem! smiley

• #8   17. okt 2011 okay, tak smiley

så dit råd vil være bare at stille maden frem i 30 min morgen og aften og tage det væk hvis han ikke spiser det?

• #9   17. okt 2011 okay - men han får lakseolie på sin mad nu, og i de første par dage med det, spiste han det med stor velbehag, men efter et par dage blev det kedeligt også.

han får nok 20-40 gram mad om dagen, det synes jeg er enormt lidt, fordi jeg læste på Orijens hjemmeside at en hvalp som var 16-28 uger og vejede 1-3 kg, skal spise 90-120 g mad på en dag! det har bailey ALDRIG gjort.

• #10   17. okt 2011 miss x: haha tak! problemet er bare, at han - tror jeg - bliver træt af det efter en periode? ligesom han blev med leverpostej - det skal hele tiden være bedre og mere lækkert. og er det ikke som om jeg giver op, hvis jeg overgiver mig og putter vådfoder sammen med hans tørfoder?

• #11   17. okt 2011 - og nej det ved jeg også godt. jeg synes bare det er meget lidt! smiley hehe. men så længe han er så aktiv, og legesyg, skal jeg vel ikke være bekymret! :b

• #12   17. okt 2011 bedste: forstår ikke helt den her sætning: Det har ingen betydning hvis han er vant til det - og det er altid bedre end menneske mad (ikke at det er slemt men bare ikke lige så godt som hundemad)
    ?

hehe. at tørkost er bedst?

• #13   17. okt 2011 okay på den måde! det er helt klat en plan jeg tror jeg vil kunne følge.

og noget som vil fungere for ham.

smiley

har du nogle forslag til hvilke andre foderprodukter? synes du jeg skal blive ved med Orijen?

• #14   17. okt 2011 hehe har prøvet at blande noget i - og han er en lille snu en, han spiser udenom det som ikke lige behager drengen smiley haha.

• #15   17. okt 2011 ah ha smiley smart - men er det ikke også at give op og give dem det de gerne vil have? Eller betyder det ikke noget i den sammenhæng? hehe.

• #16   17. okt 2011 aha smiley smart! det må jeg prøve. tusind tak for hjælpen - håber det vil virke!

har du så nogle forslag til de supplerende foderprodukter?

evt wolfblut (eller hvad det nu hedder)?

• #17   17. okt 2011 tusind tak

er virkelig blevet oplyst smiley hehe. dejligt at vide andre også har det samme problem som mig smiley

• #18   17. okt 2011 det eneste der er, er at Taste Of The Wild og Wolfsblut ikke fåes i hvalpe-pakker? det er foder som spænder fra hvalp til senior - men har hunde i forskellig alder ikke brug for forskellige sammensætninger af protein, fedt osv? eller er det ligegyldigt?

• #19   17. okt 2011 Anne R
    Nu droppede jeg lige at læse det hele.
    Men som der vidst lidt blev foreslået så er mit forslag at købe nogle forskellige smagsvarianter indenfor orijen og så enten skifte rundt mellem dem til hvert måltid, eller hver dag eller hvad du nu finder bedst eller blande måske to forskellige hver gang du giver ham mad:)
    Også en god ide med at tage maden væk fra ham efter 30 min.
    Synes han det er sjovt med en foderbold som han skal skubbe for at få maden ud?
    Evt kan du også tage mad med ud og gå tur og give ham fx når han viser kontakt eller lignende?

• #20   17. okt 2011 måske man kunne tage Olivers og Arion? Eller Tholo? hvad synes I om nogle af de produkter? smiley

• #21   17. okt 2011 eller science plan? smiley

• #22   17. okt 2011 eller kingsmore :)? hihi

• #24   18. okt 2011 Hvad med BARF?
    Min poms får det og er så vildt med sin mad smiley Jeg har aldrig set hende være så glad for tørkost....

• #25   18. okt 2011 Jeg giver ikke grøntsager til min, hun gider det ikke. kogt gulerod og kartofler vil hun gerne have og frugt en gang i mellem.

Kommentér på:
GIder ikke spise - pomeranian

Annonce