internat ?? tråd {{forumTopicSubject}}
hvor blev den nu af ... det var gode råd og hjælp til din hvalp.. ingen generede dig..
gentager mig selv, så du har mulihgedfor at læse det, nu hvor du slettede tråden...
hov..... kan sproget lige blive pænt.. man må forvente en del uforståelse, når man skiller sig af med en hund pga lømmel alderen.. sådan er det nu engang..
mischa har ædt en sofa, en sække stol, 6 par af mine sko, to kjoler, utallige trusser og bh'er, og et par sko til 1600 af min kærestes..... hun har dælme været dyr, men aldrig om vi ville bytte eller komme af med hende... ikke pga det..
hvis du nu vil beholde vapsen, kan jeg varmt anbefale doggy brain train, marv ben med leverposteg indeni, tygge ben, stoflegetøj der er kogt op med en bouiliong terning, så der er noget der er spændende når du ikke er der ..
Kan en hel masse gode råd, men det tager tid, og træning at kører en aktiv vuf træt. vi kunne gå lige så tosset vi ville, det hjalp ikke. men da vi begyndte at søge i haven, (godbider gemt over det hele oven på noget, neden under noget, i græsset,) så hjalp det, da vi begyndte at være stille og rolige inden vi skulle gå, var hun også rolig.. nu er hun i hele huset, og har ikke rørt noget i laaaang tid ½ år, 1 år.. ved det ikke.. der omkring..
lømmelalderen er hård at komme igennem, men den kommer uanset hvilken race du vælger dig.. så fravælg endelig ikke din bedsteven pga den er hvalpet.. det kan den ikke gøre for...
og lad for gudsskyld være med at kalde folk grimme ting fordi de er forarget over du vil af med din hund..... ingen har generet dig. blot kommet med gode råd.
men hvis du nu skal af med vapsen anyway, og har givet 100% op, så lad please vær med at anskaf dig en ny hund, alle hunde er i lømmelalderen, og alle hunde ødelægger noget ... det ikke fair for hundene. de knytter sig til deres familie..
Dyrenesbeskyttelse kan du ringe til, for at høre det nærmeste internat...... og om de har plads.... til en mere.... håber du læser det, og tager det pænt... bare råd. og hjælp... intet ondt ....
god aften.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 315
jun 2010
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
man må da regne med der ryer et eller andet i hvalpe tiden en hund er ret destruktiv hvis den ikke liiiige synes den har noget at lave
jun 2011
det gjorde vi andre vel også ... jeg samlede på råd. for at få mischa til at stoppe med at bide i alt .. og det hjalp..
jun 2010
selv om man ikke orker mere så ville jeg nu nok mene man burde tage sig sammen og finde styrken til på en ordenlig måde at give hunden et bedre hjem end men selv er ville til at give den. Desuden undre prioteringen mig meget - tøj/hund.... Men ja kan være svært at sætte sig ind i for mig for jeg har bestemt aldrig haft det sådan - heller ikke selv om min hund har åbnet og ødelagt alle julegaver dagen før jul, eller da jeg overtog en hund fra kreta som var rædselslagende for alt, tisse i senge (som det eneste sted) og på INGEN måde kunne være alene i starten. jeg tror det handler om priotering
jun 2010
jun 2010
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 315
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Så er der ikke noget at arbejde med jo ..
Havde nu forventet at den blev slettet ..
jul 2008
Bare min mening. I er velkomne til at have en anden.
jun 2010
ja ok - for mig ville det ikke betyde noget i forhold til om jeg gad have mine hunde. jeg har bestmt ikke uanede mængder af kapital til rådighed. jeg er på su og har for hundenes skylld intet studiejob. Og ja det kan da godt være irrederende når man (som jeg skulle i sidste måned) skal slippe 3400 til en dyrlæregrening fx. men det hører med når man har hund - og hvis det endelig ko til stykket åd jeg hellere selv havergrød en måned end slække på mine hundes foder. Det er mit valg at have hunde og det vil jeg leve op til. Hvis man får en hvalpe og forventer den bare falder ind i end hverdag og ikke engang gider "bøvle med den og den skal bare ud af deres hjem" så synes jeg godt nok ens prioritering er ude i skoven. og ja så synes jeg virkelig man ville gøre hunden en stro tjeneste ved at finde et ordejligt hjem til den og ikke en anden gang anskaffe sig noget levende. uanset hvad jeg forsåt ikke hendes reaktion.
I hundens profil skriv hund "hunden er et nyt familiemedled som en søn for os" hvor kvalmende og fuldstændig løgn. Ja med mindre vi skla forvente at se hendes søn på DBA når han bliver en 13-14 år - hvis hun da gider bøvle med at finde ham et anden hjem
jun 2010
Godnat til jer - kan i sove godt
jul 2008
jul 2008
jun 2010
ja så prioterer vi meget forskelligt - hvis min hund ødelagde mit tøj ville jeg nok starte med at fjerne det tøj hunden ødelagde så den ikke kunne nå det ogn så starte seriøs alenehjemmetræning. Og ja i den periode hvor hunden kunne finde at på ødelægge tøj så ville jeg bare gå i genbrug og købe en masse billigt tøj - så hvis træningen glippede på et tidspunkt ja så var det ikke gucci sokkerne det gik ud over.
Ikke at sige at alle unghunde er sådan - men ikke at vide at det kan være svært hvis man har en unghund (og tydeligvist intet ander om opdragelse og samværd med hunde) det er altså dumt. Så skal man afholde sig fra at have hunde.
Nu har jeg ingen børn osv. jeg skla tage hensyn til. Men jo mine hundes mad fx bliver priotret over min egen - jeg har valgt at have dem - og hvis jeg ikke har råd eller ikke er villig til at ofte det det koster på at give ens hund det den har brug for så skal man afholde sig fra at have hund (den har ikke valgt at bo hos en det er noget vi har valgt til).
Nu er det heller ikke fordi penge som sådan er at problem for mig - har råd til god mad til hunden og mig til - men det handler om priotering
jul 2008
"og hvis jeg ikke har råd eller ikke er villig til at ofte det det koster på at give ens hund det den har brug for så skal man afholde sig fra at have hund"
-det er netop hvad TS'en gjorde, hun valgte hunden fra fordi hun ikke var villig til at ofre. Kan ikke se det gale i hun har indset hun ikke bør være hundeejer.
"- har råd til god mad til hunden og mig til - men det handler om priotering"
-TS havde ikke mange penge, og for hende handlede det også om penge. Jeg synes hendes prioritering er helt iorden når hun vælger sit barn frem for en hvalp.
NÅ, tror jeg har fået sagt hvad jeg ville. Vi kan nok argumentere i al evighed. Og tak for god debat med hvor tonen har været god.
jun 2011
ærgeligt folk ikke tænker sig om før de får en vuffer... der er fyldt med gode råd til at få hunden til at stoppe med "trælse ting" ... øv bøv....
jul 2008
jul 2008
jul 2008
internat ?? tråd