{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  noget de ikke kan tåle?
  • #1   8. okt 2011 Græs giver ikke dårlig mave det afhjælper det. Hvis jeg husker rigtigt er nødder giftige for hunde, men vil ikke hænges op på det smiley

• #2   8. okt 2011 jamen den fodboldbane hvor vi går tur lå der en masse valnødde skaller spredt over det hele. kan det muligvis være det?

• #3   8. okt 2011 Det kan være alt muligt, Nova åd noget muggent brød i min søsters have en dag og fik mavepine af det..
    Der er også svampe alle steder nu her, det er heller ikke alle dem der er lige sunde..
    Folk her inde plejer at sige at hassel- og valnødder er farligt for hunde, men min mors hunde deler en skål en gang imellem til jul når den gamle glemmer at stille den op på hylden inden de tager afsted, og det har de da gjort i alle de 25 år jeg har levet uden at dø af det..

Men hvis jeg var dig ville jeg holde meget øje med hvad de går og æder sådan et sted, for hvis der er rottegift eller et dyr der er død af at spise det, så kan en hund altså også dø af at indtage det..

• #4   9. okt 2011 Det er sådan at en valnød er en stenfrugt, så selve nødden som vi køber og knækker er faktisk en sten, som har siddet inde i en frugt, lidt ligesom en mango for eksempel. Selve frugkøddet (altså den del vi ikke ser når vi køber valnødder) kan, så vidt jeg ved, blive angrebet af skimmel eller mug hvis det er vådt, og denne skimmel eller mug kan være giftig for hunde. Hvis det er skimmel/mug forgiftning, så skal du nok ringe til dyrlægen.

Oven i det så er der delte meninger om hvorvidt valnødder i sig selv er giftige for hunde, nogle kilder siger ja, mens andre siger nej.

Prøv også lige at kigge på hendes slimhinder for at se om de har en normal farve. Hvis de er meget røde eller helt blege, så er det også grund til at ringe til dyrlægen.

Kommentér på:
noget de ikke kan tåle?

Annonce