{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

BARF og færdig BARF {{forumTopicSubject}}

nu har jeg jo prøvet at købe helt komplet BARF fra Natures:Menu, i små pakker og i nuggets... der er jo udover kød så grøntsager og ris i....

Men hvad gør de der køber de der store poser med kun kød-ting i ??? koger i grønt og evt ris ved siden af, eller fodrer I kun kød eller hvordan fungerer det ???

Og så tænker jeg jo så også, ferie og BARF, altså færdig BARF som jo er frosset, herhjemme i DK kan det jo nok transporteres i en køletaske med frostelementer... Men hvad hvis man fx som os gerne vil have hundene med til Sydfrankrig, er færdig BARF noget man også kan købe der tror I eller ???? altså nu er jeg i god tid, tænker bare fremad... Men må sige at det går noget bedre med maden i dag til hende den kræsne, hun får en blanding af det optøede og så lidt Wolfsblut kugler, men der ligger kugler tilbage, hun virker til gengæld ret glad for det "bløde"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF og færdig BARF
  • #1   3. okt 2011 I BARF gruppen ville dette være stedet at oprette indlægget:

http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2123

• #2   3. okt 2011 Jeg koger ikke grønsagerne. De bliver blended rå og kommer i kødet.

• #3   3. okt 2011 ok, anede ikke der eksisterede sådan en gruppe...

• #4   3. okt 2011 Vi bruger ikke grøntsager....

• #5   3. okt 2011 Jag ger allting farskt, kottet från slaktare och grønsaker från suermarked, helst ekologiskt, & laxolja på det.

• #6   3. okt 2011 Precis Natasja, men foredrar du dom har paketen med fardilavet eller du blandar sjalv?

• #7   3. okt 2011 Jeg giver ikke så tit grøntsager, men når jeg gør er de rå, og blendede til mos.

Når jeg skal til udlandet med mine så køber jeg frysetørret BARF fra K9 Natural. Det er godkendt i andre lande også, så det kan man tage med. Men når det er sagt, så er det rigtigt at man "bare" kan købe råt kød der hvor man kommer hen. Men jeg er lidt peniffen da min jo stadig vokser så meget, og desuden så er det heller ikke alle lande hvor jeg ville have lyst til at give rå... men igen... jeg er peniffen... hehe..

• #8   3. okt 2011 Jag menade både grønsaker och køtt. smiley Om du ger farskt eller om du køper dom har forpackningarna.

• #9   3. okt 2011 jeg kan huske da jeg barfede at vi købte noget grøntsagspulver som blev hældt ud over kødet... Men vi handlede hos Barf klinikken i Glostrup og den er desværre lukket... Jeg ved ikke om det var deres eget produkt...

• #10   4. okt 2011 jeg giver næsten grøntsager og frugt ved næsten hvert måltid

der er større chance for at dække hunden ind med grøntsager og få dækket dens behov ind

• #11   4. okt 2011 @ jens A "Mit indtryk er at dem der sværger til rent kød/ben tror på at hunden er en ulv og fodrer ud fra de observationer man nu engang laver med dem
    Andre (som jeg) tror mere på at hunden er en tilpasset race som er altædene (mere eller mindre), og fodrer ud fra det

Hvem der har ret må guderne vide :))))"

Tak for den sidste lille del... Det er nemlig rigtigt at der ikke er noget der er endegyldigt bevist hverken til den ene eller den anden side.

• #12   4. okt 2011 Bruger ikke grønt, og når vi skal nogen steder, så handler jeg bare friskt...

• #13   4. okt 2011 Jeg kan så fortælle dig mine grunde for at lade være...

Ud fra et biokemisk synspunkt, så er hunden et rovdyr (carnivor). Deres fordøjelse og energiomsætning er tilrettelagt til at de lever af primært kød. Det skal dog også nævnes at katten og minken er mere ekstreme i den henseende (hunden kan omsætte sukkerstoffer, hvor katte og mink ikke kan)
    Ulig mennesker, så har de ikke behov for fiber for at holde deres afføring flydende, og de kan heller ikke selv finde ud af at nedbryde planteceller i deres fordøjelse.
    Hvis man hakker grøntsagerne i en blender, så kan man ødelægge grøntsagerne på celleniveau og derved frigøre indholdet i cellerne ved at ødelægge cellevæggene.
    Ved at gøre dette kan man gøre forskellige vitaminer, og såmænd også en smule frugtsukker tilgængeligt for hundens fordøjelse.

Jeg vælger derfor ikke at give grøntsager. Jeg ved han får de vitaminer han har brug for via det vitamintilskud jeg giver ham. Jeg (på det personlige plan) mener at det er lidt spild af mine penge, når jeg ved at hans vitaminer og energiniveau er dækket ind i forvejen. Men når det er sagt så er jeg langt fra fanatisk. Han kan sagtens tåle lidt grønt ind og imellem, og kan han lide det, så super! Men at det behøves for ham... det kan jeg regne på at det ikke gør.

• #14   4. okt 2011 Hov glemte min P.s. Det jeg har nævnt om deres fordøjelse er selvfølgeligt i både grove og genereliserede træk... ellers ville jeg jo komme til at skrive en hel stil..

• #15   4. okt 2011 Jeg har læst til dyrlæge på landbohøjskolen hvor jeg bestod ernæring på en flot måde... kan godt finde det videnskabelige til dig, men det bliver ikke lige nu eller det næste stykke tid.. alle mine ting er i opmagasinering....

• #16   4. okt 2011 jens a

ja det er jeg klar over men jeg har hørt om så mange hunde der det har gavnet at få grøntsager at jeg ikke vælger og overse det og grøntsager indeholder mofte mange flere gavnlige ting end kun kød og ben gør

jeg synes desuden at og stille spørgsmålet om hunde behøver grøntsager er et overflødigt spørgsmål men spørgsmålet burde hedde kan grøntsager gavne hundens og dens sundhed og svaret er ofte ja.

• #17   4. okt 2011 jeg mener bestemt at hunden er en carnivore da deres primære fødekilde er bytte de selv har nedfældet men det betyder ikke at de kun lever af kød og ben det gjorde datidens ulve ikke hvad jeg ved da de havde endnu sværre dengang end idag og nedfælde bytte da mennesket ikke havde gjort så mange indgreb i naturen som idag

• #18   5. okt 2011 altså nu har jeg ikke andet bevis end hvad jeg fik fortalt hos Barf klinikken... Men de fortalte at studier af ulven havde vist at den fik sit vitatmin optag gennem det lettere fordøjede plantemasse fra byttedyrets mave (som Miriam var inde på). Derfor anbefalede de det der pulver-tilskud vi gav, fordi hunden alligevel ikke ville få noget ud af friske grøntsager da den ikke kan nedbryde det selv...

• #19   5. okt 2011 hov fandt lige lidt interessant læsning: (link fjernet)
    Bl.a. står der:
    "Et nyligt dansk dyrlægespeciale, som blandt andet undersøgte hundens optagelse af forskellige fødemidler, viste at frugt/grønt som var kørt igennem en almindelig kødhakker havde en optagelse på optil 75 %, hvor optagelses procenten for protein til sammenligning lå på 91 %.
    Selv om der er forskel på optagelse, må det alligevel betragtes at være en temmelig stor optagelse for et dyr, som en del betragter ikke at kunne optage og udnytte grønt."

• #20   5. okt 2011 kirstine

at hundene ikke får noget ud af hakkede grøntsager er ganske enkelt ikke sandt og der er mange hunde som beviser dette ved feks at blive verdens ældste hunde levet på vegetar mad og masser af hunde har fået et forbedret helbred på at have fået tilføjet grønt til maden

• #21   5. okt 2011 ja det fandt jeg ude af smiley se mit opslag smiley

• #22   5. okt 2011 kender godt hendes side ;o)

• #25   17. okt 2011 tja, min skotte spiser absolut ikke alt, men gerne Natures:Menu, så jeg bruger det gerne...
    Som mange mener det hunden spiser og trives på må være det rette at give den....

Kommentér på:
BARF og færdig BARF

Annonce