{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

BARF ? {{forumTopicSubject}}

min 2årige beagle freja har loppe og støvmide allergi men får Z/D allergi foder og kan slet ik tåle andet nu, vi har prøvet os frem til nogle tyggeben, men for mange af dem så slår hun ud.. hun er færdig med hyposens til jan.

derfor har jeg tænkt meget over BARF, så har nogle spørgsmål.. er det dyrt? (lige nu giver jeg 700kr for foder hver anden måned)
er det besværligt, jeg tænker hvor køber man det hvad skal man købe osv

så fortæl endelig hvis i har erfaringer... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF ?
  • #1   6. nov 2009 Altså jeg er selv ny i barf verden ( ca 3 måneder) men jeg må sige jeg troede at det prismæssigt var værre. jeg ligger på ca5-800kr om måneden (har en stor hund *S*) det afhænger lidt af hvad jeg tager med hjem af kød. Draco har allergi og eksem og sart mave. dyrlægerne havde opgivet ham. startede ham op på barf og han har sat ny pels den er blevet mere blank og glat, hans øjne er blevet tørre og klare og hans afføring er pæn og fast og han elsker sin mad. vil sige jeg synes det er et forsøg værd. jeg var ikke klar til at opgive draco før jeg havde prøvet det og det har virket for ham. nu er en beagle jo ikke lige en 38 kg hund så du skal nok ikke slippe 800 kr om måneden på foder.
    Jeg er i hvertfald MEGET glad for mit skift til barf og det er draco også.

• #2   7. nov 2009 Barf er som sådan ikke dyrt, kommer også an på hvor store mængder man køber osv, men man skal heller ikke skifte over på barf pga. prisen smiley
    Tayson fik før 1 kg om dagen, tror jeg gav 6-700 om måneden før kød, ben vitaminer osv.
    Nu får han ½kg om dagen (skal tabe sig lidt efter operation) giver ca. 350.
    Man plejer at sige at en voksen hund skal starte på 2% af sin kropsvægt, derefter holder man så øje med om hunden taber sig eller tager på og så retter man det til.

Prøv f.eks at kigge på :
    www.rigtighundemad.dk
    Der er en forhandler liste så du kan se om der er en i nærheden af dig.

• #3   7. nov 2009 Tayson vejer forresten 67kg
    Glemte spørgsmålet ang, besværlighed.
    Nej det er ikke besværgeligt....Jeg bruger hovedsageligt produkterne fra rigtighundemad, og det er bare at tø maden op, det er delt op i 500g pakker og nogle 2kg poser.
    Det er bare at tage hen og tage en snak med forhandleren som helt sikkert vil hjælpe dig ang opstart, en evt foderplan, hvis du ikke vil lave en selv, og hvad du ellers er i tvivl om.
    Ellers så spørg herinde også smiley

• #4   7. nov 2009 hejsa
    jeg fodre mine med barf og bruger ca 1000 hver 2 måned når jeg køber ind til de to, jeg regnede ud at jeg sparede ca 100 kr i forhold til royal canin selvom jeg giver mine mere end de anbafalede 2% fordi mine er så aktive.

-Trine

• #5   7. nov 2009 Du skal få lidt herfra senere - jeg er lidt i tidsnød - men jeg har en newfoundlænder med samme problemer som din Freja. Han vejer - ja nu 68,2 kg.......smiler, og jeg startede på at barfe den 12. august.
    Tak til mig - sikken forandring........!!!!

Kommentér på:
BARF ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce