1.228 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Annoncer hvad bør der stå! Annoncer hvad bør der stå!

Der er mange herinde som er enige om at det er for let at oprette en annonce - Kunne man ikke web mæssigt afhjælpe dette problem og støtte ansvarsfuldheden ved at der ligesom når man opretter hunden skulle udfyldes nogle felter.

f.ex
Tekst
hundens alder
hundens sundhedsoplysninger HD/AD osv status
sundhedsbog fra hvilken dyrlæge

hvad skal der evt være for at annoncen skal kunne oprettes? Det kan jo være vi kan appelere til HG's ansvarsfuldhed! hvor dyrt kan det være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Annoncer hvad bør der stå!
  • #1   30. sep 2011 Race eller hvilken blanding
    stambog m. evt. nummer

• #2   30. sep 2011 hmm ja det kunne da være fantastisk hvis de gad lave en skabelon (?) man skal udfykde, ligesom når man opretter en hund herinde..

så kan folk også tydeligt se hvis den der opretter ikke har villet udfylde feks sunhed!

• #5   30. sep 2011 Det, jeg synes der mangler er at der er et felt til sundhedsresultater.

Et, hvor man, når man krydser i JA, kun kan fortsætte, hvis man også skriver resultatet.

Ellers krydses i nej.

Og dette for både tæve og han. Det samme gælder alder.

• #7   30. sep 2011 Må jeg anbefale kontakt kanppen nederst på siden...der er en kasse der hedder ris/ros...den går vist direkte til ADMIN... jo flere der skriver det samme jo mere fokus får ADMIN på det og derved en ovejer mpske at følge rådet...

• #8   30. sep 2011 undskyld..staver ad h.. til i dag smiley

• #9   30. sep 2011 Jeg syntes det er en fantastisk idé, og en der burde have været ført ud i livet for læææænge siden :o)

• #10   30. sep 2011 Jamen Bedste, hvad skal de ellesr lave..griner.
    Hov har ikke tid skal ned med en jerndrager og have instruktion..LOL

• #12   30. sep 2011 bedste: øh, når der pt er 400 annoncer med hunde, så må det da betegnes som værende en salgsside også?

Selv DBA og Gul og Gratis har ting, som skal udfyldes, så hvorfor ikke HG?

• #13   30. sep 2011 Der er så mange nye hundeejere som ikke ved hvad de skal kigge efter.
    Det er højst sandsynligt derfor der er så mange omplaceringer.
    Jeg har også selv brændt nallerne fordi jeg ikke kendte nok til dt at have hund eller til hvad man skulle kigge efter.
    Det er jo ikke for at være dommere, det er for at give en service - desuden tror jeg på at kiorrekt oplysning kun er godt for vores hunde.

Vi kan vel kun være enige om at man kunne spare mange hunde for sygdom og smerter hvis man havde undersøgt forældrene.
    Er der en hund som er blandet af to HD problem hunde så får hvalpene jo også problemet - Hvis man kunne synliggøre dette vil man måske kunne spare en masse søde folk for smerten ved at skulle aflive deres dyr og man kunne måske redde nogle hunde!

• #15   30. sep 2011 hvorfor blande sig i hvordan andre ønsker at købe hund, mon ikke folk besøger avleren eller ringer.

Man kunne måske med fordel lave en FAQ her på HG med div anmodninger om hvad man bør se efter når man handler hund, den kunne evt poppe op hver gang man vil skrive i en annonce.
    Det morsomme her er dog at der kun ses kritik på blandingshundene og dem med andre tavler end DKK, , for er man DKKer er man indbegrebet af sundhed, (ironi forekommer selvfølgelig her)

• #16   30. sep 2011 Hold da helt op krumme, så ser du da langt mere til højre end alle andre steder på siden..griner

• #17   30. sep 2011 Hvorfor blande sig i hvordan andre ønsker at dyrke sex... Hvorfor dog informere om kønssygdomme og prævention?

Åhh - måske information hjælper folk til at reflektere på et oplyst plan og ikke lave alt for mange tanketorsker, der kan have store konsekvenser....

Smart, hva´?

Sådan er det at bo i et land, hvor oplysning er kernen... Det kaldes civilisation.

• #19   30. sep 2011 Kennel Flindt's
    Jeg ville ønske jeg havde vist hvilke sygdomme der lå ved gravhundene inden jeg fik min første! Men jeg var 16 og mine forældre ville give mig en hund og jeg måtte selv vælge (de viste ingenting)
    Jeg tog den sødeste hvalp jeg kiunne finde...
    Hun var også sød - efter 1,5 år havde hun flere diskospolapser, efter 4,5 år døde hun af nyresvigt!
    Derfor vil oplysning kunne hjælpe folk!

Jeg står nu og er ved at købe børne udstyr til min kommende blyb - er totalt blank, men her er der god oplysning om sundhed og sikkerhed.
    Hvorfor er det okay at rådgive om sundhed og sikkerhed mht til ting man køber til børn men ikke til hunde?

• #20   30. sep 2011 man oplyser om rigtig mange ting her i samfundet... men det bliver gjort med gerelle kampagner eller overfor større grupper... sjældent man oplyser direkte til enkelte personer...

det samme herinde, man kan oplyse generelt... bare ikke til den enkelte person...

(igen vil jeg lige pointere at jeg ikke er enig eller uenig i mange af de her ting, men der er regler der skal overholdes og man må meget gerne komme med forslag til admin)

• #21   30. sep 2011 Heidi
    Måske netop derfor var det en fordel med en FAQ der dukker op når man går i en annonce, så kan man i ro og mag sidde og læse lidt om div faldgrupper om netop de forskellige racer.

Jeg er fuldkommen imod at brugere spammer folks annoncer, for ofte handler det for dem om de racer der sælges, kontra deres egen.

• #22   30. sep 2011 For dælen krumme LOL

• #23   30. sep 2011 Kennel Flindt - det er netop for at undgå unødig indblanding i andres annoncer, at afkrydsningsfelterne foreslås...

Jeg kan ved al min vilje ikke se, hvordan sådan et kan være en ulempe - jeg ser det udelukkende som en fordel for alle.. Undtagen dem, der avler som vinden blæser, og deres parti gider jeg ikke at sidde her og tage.

• #24   30. sep 2011 det er jo stadig ikke ulovligt at avle som vinden blæser... her er det igen et stisk korrekt spørgsmål og måske at gå over grænsen at udelade dem fra HG...

jeg synes også mange annoncer er groteske, men de er dog ikke ulovlige... man kan måske lave en opdeling af annocer, så man kan gå ind under racehunde, tavle hunde, blandinger, avl osv...

• #25   30. sep 2011 CH

Man kan jo afkrydse det man selv ønsker, det kan ingen jo vide noget om, det samme sker desværre også på DBA og gul og gratis.

Det er da fint nok man skal det, men synes stadig en FAQ vil være en god ide samtidig:o)

• #27   30. sep 2011
    Jeg tror også snart jeg opgiver!

Folk ville nok ikke spamme annoncer hvis relevante oplysninger blev givet i en annonce!!!!!

JEg køber sgu da ikke en hund eller råder en anden til at købe en bestemt hund hvis jeg ikke kann se alle oplysninger!

• #29   30. sep 2011 undskyld krummer, men vi bruger stadig de gamle frimærker, måske det er derfor.

Hvis du læste med ville du se at alle nok synes det er en god ide, dog kan folk jo krydse af som de ønsker, derfor igen igen en FAQ, så har man vist ingen undskyldninger for at komme helt så galt afsted.

Ved at spamme folks annoncer opnår man intet, hvalpen er jo født og hvis man vælger at blokere for handel, ja så risikere man at være med til aflivning, er det bedre?

jeg tror man skal starte med køber, for uden køber går avlen i stå, men man får ikke folk på bedre tanker ved disse debatter når man som nogen af os er underfrankeret, men måske kan folk læse sig igennem en FAQ, til din oplysning en slags oplysningsside med de vigtigste ting, her f.eks sygdomme på racer og sunhedstjek

• #30   30. sep 2011 Hvorfor ønsker man egentlig at være medlem af en side hvor man er så meget uenig omkring reglerne?... Jeg er da også uenig med reglerne men jeg prøver så vidt muligt at overholde dem eller skrive ris/ros til sidens ejer... selvfølgelig kan man godt debattere det men det er igen at skulle se alle synspunkter af sagerne, ikke kun sin egen...

og hvis man er så uenig/utilfreds kan jeg ikke forstå at man ikke udmelder sig fra siden, finder en anden side med de krav man ønsker eller evt. opretter en side selv...

(igen igen igen er jeg hverken enig eller uenig med mange udsagn men synes da stadig at nogen ting skal overholdes og respekteres)

• #32   30. sep 2011 Dig og mig.

jeg er fuldkommen enig, det er ligesom i den virkelig verden, der er også masser af regler der skal overholdes.

Jeg ved ikke hvor jeg sådan lige står med hensyn til dette, midt i mellem.

Jeg må ikke spytte på en betjent, jeg må ikke være satanist i kirken og prædke om det der, jeg må ikke tisse offentligt, jeg må ikke slå på andre, jeg må ikke bare fare ind i folketinget og ytre mig, og sådan er der jo så meget:o)

• #34   30. sep 2011 dette er ikke et samfund, men en side der er ejet af HG ikke brugerne, de regler de laver må man efterleve eller forlade bageriet.

Sådan udvikler et samfund sig nemlig også

• #35   30. sep 2011 Maj-Britt: ja men reglerne bliver ikke ændret af at vi skriver om det i en debat... det gør de af at ADMIN får rigtig mange henvendelser i ris/ros kontakten smiley

• #38   30. sep 2011 Nu har SØSTER jo skrevet i den anden annonce at hun ville tjekke denne tråd hvad angå ideer, senere i dag

SÅ KOM MED NOGEN IDEER..! folkens.

• #43   30. sep 2011 Maj-Britt og Krumme... det samme jeg skrev tidligere oppe :-)..det med inddeling smiley her er hvad jeg skrev:

man kan måske lave en opdeling af annocer, så man kan gå ind under racehunde, tavle hunde, blandinger, avl osv...

• #46   30. sep 2011 uhh may-britt pas på du ikke flyder med så!!!

• #47   30. sep 2011 Og NEH HG er IKKE ejet af hverken dig eller mig May-britt, det må du bare acceptere!!!
    Og måske her var flere brugere hvis alle ikke skulle snage i alt!!

• #53   30. sep 2011 jeg er en gammel kone fra telefonens rødglødende tid (har ovenikøbet været ansat på ordrup central under K.T.A.S.) så synes folk skal ringe for ydeligere oplysninger, altså er ikke enig i det behøver stå i annoncen.

• #65   30. sep 2011 jeg syntes ideen med at når man søger i annoncer, at man så kan sætte kryds i m. tavle, u. tavle, tjekke for racerelevante sygdomm mm. er en super ide.

Men ideen med at hunde der slet ikke er tjekket for sygdomme ikke kan komme med på markedet tror jeg simpelthen ikke på. Så udelukker du jo en stor gruppe brugere der rent lovgivningsmæssigt ikke gør noget som helst forkert.

Men ved at folk kan krydse felter af i forbindelse med søgning tvinges de jo til at tage stilling til tingene, og bliver på den måde også oplyst, især hvis det kombineres med en FAQ boks der forklare de forskellige kategoriseringer.

• #69   30. sep 2011 Bedste, jeg kan godt se, det er svært at forstå. Men vi er faktisk nogle, der godt kan lide HUNDE - uanset om de har tavle eller ej.

Som kærer os omkring dyr og deres velbefindende. Og ikke mindst de mennesker, der intetanende ryger i kløerne på sælgere, der tager røven på dem.

Det handler ikke det mindste om klub eller ikke klub - men jeg er ikke det mindste overrasket over, at du - igen - forsøger at skubbe det i den retning... Kender efterhånden rutinen..

Stadig med den der sjove paradoksale ting i hukommelsen, at du ubetinget der den profil jeg har set, der har været allermest rabiat i forhold til hunde uden tavle.
    Ingen har jeg set skrive så grimt om dem som du... det giver det hele et lidt pudsigt perspektiv ;o)

• #70   30. sep 2011 Bedste, sådan er der så meget ;o)

Den med ærligheden, den fatter jeg ikke... Barn som jeg tilsyneladende er.

• #71   30. sep 2011 Arrh, det er lige billigt nok sluppet - forklar lige den med ærligheden. At være ærlig for EN gangs skyld - må jo betyde at du mener jeg er fuld af løgn. Og den må du lige uddybe...

• #73   30. sep 2011 Ja, Daisie, det er naturligvis det jeg siger, hvor kunne du tro andet?

• #76   30. sep 2011 Ja, jeg er ærligt talt også overrasket over at man vil lægge så meget mere i en sætning, end der står..

Men ærligt talt - jeg burde efterhånden ikke blive overrasket over det mere... Der er edderbukme løbet meget vand i broen på det sidste...

Sørgeligt nok...

• #78   30. sep 2011 Jeg tror en god start er, at læse hvad der står også tage det for pålydende.

• #80   30. sep 2011 Daisie, det er jo udelukket, i det, der netop IKKE står - alle andre end...

Nå - uinteressant.

• #83   30. sep 2011 jeg synes godt nok det er lavt, når kliken ikke vil debattere mere så ryger man på filter, jamen så meget for det budskab om sunde racer: lol

Os der var uenige røg alle på filter.O) Det kan vi leve med, men så handler det heller ikke om noget budskab overhovedet.

May-britt nej intet dækker det jeg skrev, men tro på det.

Jeg går ind for sunde og raske hunde, MEN det betyder ikke det ikke kan være en blanding, eller uden tavle, og hvad folk vælger at tjekke dem for kan INGEN blande sig i, selvom jeg er ret sikker på mange gerne ville.

• #85   30. sep 2011 krumme og derfor røg alle på filter, nææ vi var uenige og det kan vi ikke have da, nej så hellere bruge filter og blive nusset lidt om af dem der er enige, .
    jeg har set flere af jer sige til brugere at de må tage de kommentare der kommer når de opretter en tråd, men det kan i så ikke engang selv håndtere, det er til grin:o)

• #86   30. sep 2011 jo præcis Bedste, meeen den går altså ikke her dooo:o)

• #90   30. sep 2011 Miriam, desværre er den anden tråd slettet... Og jeg tror ikke, at denne tråd kommer til at kunne bruges efter hensigten, desværre.

• #91   30. sep 2011 Det synes jeg lyder som en rigtig god ide - ordstyrerrollen kan være en udfordring, men mon ikke den er i gode hænder... det vil jeg tro.

• #92   30. sep 2011 LOL filtermokke, så rammende, og igen dårligt argument, vi var mange der røg.

Nå vi må videre i livet, vi er jo midt i en debat om skodavl/ god avl og annoncer

• #95   30. sep 2011 DEBATTEN FORTSÆTTER I NYOPRETTET TRÅD SOM OMHANDLER AT DEBATERE... tudekiks osv osv..

http://hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=482760

• #96   30. sep 2011 ikke en eneste Anne'

• #98   30. sep 2011 Daisie, pointen er, at man ikke kan trykke sig videre i oprettelsesprocessen medmindre er er svaret ja eller nej - og hvis ja, så hvilke resultater.

• #99   30. sep 2011 intet er fjernet her Anne.
    God jagt, det står nok i folks profiler mon ik

• #103   30. sep 2011 Men hvis der skulle være en boks med ja/ nej.. syndes jeg også at der skulle være et "forklaringsfelt" altså et felt hvor man kunne forklare hvorfor hunden ikke er tjekket, hvis det fx er fordi det normalt ikke er noget den race døjer med osv...

• #104   30. sep 2011 Tja.. men hvis folk vælger at lade være med at købe en dsg. fordi den ikke er tjekket FORDI den ikke døjer med fx. HD (normalt).. så er det da røv nedern ?

• #105   1. okt 2011 Jeg syndes så bare at hvis man har anskaffet sig en blanding/lavet en blanding, så må det være ens pligt at tjekke for begge racers typise sygdomme / dem dyrelægen mener er relevante for de to racer..
    Dog kan det være svært, for jeg ville ikke vide hvad jeg skulle få tjekket min dansk svensk gårdhund / dværg pincsher for, fordi det har været stortset umuligt at finde nogen steder hvor der står noget om typiske sygdomme, og hvis jeg finder noget står der at de racer ikke normalt døjer med noget..

• #106   3. okt 2011 Charlotte du er ved gud ikke på filter her, så den må du æde selv

• #107   3. okt 2011 muligt, men du er ikke på nogen liste Charlotte, og brug nu den anden tråd som der bliver bedt om

• #109   3. okt 2011 du er på filter hos mine hunde, men du er ikke på filter i tråde jeg opretter, dermed kan du kommentere alt det du vil i mine tråde, hvilket gør en stor forskel Charlotte

Og krumme æd du bare din latter igen

• #110   3. okt 2011 nej charlotte det er man så ikke

• #112   3. okt 2011 Nu begynder du at blive belastende Charlotte.

Ja der er forskel, du kan stadig skrive i de tråde jeg opretter.

Nu har jeg svaret og vil du mere må du finde en egnet tråd til dit forehavende.

Kommentér på:
Annoncer hvad bør der stå!

Annonce