Jeg har verdens mest intelligente hund... {{forumTopicSubject}}
Ja jeg undskylder på forhånd at det måske kan blive langt.
Det startede med i går da min hund er i haven, naboens barn stor i vinduet og gør af min hund(hvalp 1 år gammel)
Jeg vil ikke have min hund gør af naboen og kalder ham altid ind når han gør det, men jeg bliver provokeret af at ungen står og gør, at jeg lige vil gå over at tale med forældrende om jeg ikke synes det er smart når jeg nu prøver på at lære min hund han ikke skal gø.
Konen ryger helt op i den røde zone og siger min hund konstant gør når de er ude.
Jeg siger så ja han gør blandt andet fordi jeres kat render på min grund, ja det kunne hun jo ikke gøre ved da det jo er en kat. siger hun i en meget hystrsisk stemme.
Provokeret som jeg er oplyser jeg hende om at der faktisk står i dyreværnsloven at man har pligt til at holde katte på egen grund og jeg i henhold til loven har ret til at bortskaffe den(skyde den) så længe der er givet advarelser om det og det kunne hun hermed set som gjort.
Jeg har så været hjemme hele dagen i dag, døren har været åben og min hund har gået ud og ind som det har behaget ham...ikke på et tidspunkt har han sagt vov.
Går så ud i haven efter jeg har hørt at hele nabo familien er ud og været det et stykke tid, stadig provokeret fra i går spørger jeg om min hund har gøet i dag??
nej de havde da slet ikke hørt den... nå okay siger jeg så, bare fordi du (henvendt til konen) fortalte i går at den konstant gøede, så undrede mig bare over han ikke gjorde det i dag, måske jeg var blevet døv i løbet af natten.
For godt nok går jeg til træning med min hund, meeen at den inden for 12-24 timer har lært at han ikke må gø overhovedet synes jeg er mega flot.
konen blev selvfølgelig mere eller mindre tosset og siger så ja det må jo være en intelligent hund du har og det kan jeg jo kun give hende ret i.
Hvordan det er lykkes at træne min hund, ved jeg ikke så kan ikke komme med gode råd, desværre....
Tak fordi I gad at læse min store bøvs
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
kunne godt være så fræk en dag deres ørn larmer meget ude i haven om de ikke godt lige kan dæmpe dem da de genere mig med deres larm...uhhh ha...jeg kan virklige blive en gammel sur kælling
sep 2008
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
Du truer med at skyde naboens kat under diskussionen med naboen. Dagen efter lægger du op til ”forsoning” ved at spørge (tilsyneladende hensynsfuldt), om din hund har gøet i dag. Da de svarer nej, giver du dem endnu en stikpille om, at du måske var ”blevet døv i løbet af natten”..?
Naboens unge gør af din hund. Konfronteret med det, siger konen at hunden gør konstant. Dagen efter svarer hun nej, da hun bliver spurgt, om hunden har gøet, modtager en stikpille – og giver én tilbage?
Som jeg læser det, har ingen af jer tacklet det særligt modent, og det hele blev kickstartet af et barn..
Hvorfor ikke forsone jer? Det er da nemmere, end at gå rundt og udtænke yderligere provokationer næste gang naboens unger larmer i haven…
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 156
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
trådstarter skriver: "...jeg (..) har ret til at bortskaffe den(skyde den) så længe der er givet advarelser om det og det kunne hun hermed set som gjort"
De sidste syv ord hentyder da til, at hun vil skyde den - eller i hvert fald, at hun nu har givet en advarsel, og derfor har ret til at skyde den.
- det er da efter min mening at true..
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
sep 2008
Ja jeg har advaret om hvad jeg i henhold til loven har ret til at gøre med deres kat, så kan det jo være det går op for dem at det jo ikke er uden grund at min hund gør.
Jeg ved deres kat er aggresiv for de har selv fortalt at de måtte smide den ud af huset fordi den angreb /angriber deres chi og har sat i klokke i kattens halsbånd for at den ikke sniger jeg på deres chi når de er ude og lufte den når det er mørkt.
Godt nok har jeg en stor hund nu, men han var altså også lille engang hvor deres kat prøvede på at angribe min hund. og ja han er stor nu, men jeg har ikke lyst til at han bliver "tvunget" til at skulle bide den. og har bestemt ikke lyst til at min hund skal komme til skade p.g.a deres kat.
Jeg kan ikke se hvorfor børnefamilier tror de har ret til at deres børn kan rende rundt og skrige og larme så det genere naboer, når naboer tager hensyn til at deres hunde ikke står og gør en hel dag. og netop opdrager deres hunde med ikke at gø, så er det vel ikke mere hensynfyldt at man også prøver at dæmpe sine børn?
Jeg har selv en datter og hun kan godt løbe og lege i haven sammen med venner uden at det er med skrig og skrål og hvis det sker for hun også afvide de lige skal dæmpe sig lidt.
Ja som naboer skal man tage hensyn til hinanden, men jeg er blevet provokeret nok når de siger min hund gør konstant efter som han ikke gør det.
mar 2011
mar 2011
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 123
sep 2008
jeg håber da de nu vil tage til efterretning at min hund ikke gør konstant.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
sep 2008
Jeg har verdens mest intelligente hund...