{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Katte i haven? {{forumTopicSubject}}

Om natte når jeg er oppe sent eller skal op og have Cooper ud og tisse, så gøer han som helt vildt, fordi der er katte i min have.
Min genbo har RIGTIG mange katte der opholder sig hos hende næsten altid.
Jeg er efterhånden ved at være træt af hendes katte i min have og som skider i min indkørsel.
Jeg har på fornemmelsen at kattene ikke er registret og bare er vild katte som hun fodre, så kan man ikke ringe til kattensværn og få dem til at fjerne de mange katte??

undskyld mit udbrud, men det er sku irreterende at de opholder sig på min grund ! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte i haven?
  • #1   26. sep 2011 Andres katte er bare SÅ trælse. Kan ikke hjælpe, kender ikke de forskellige regler, men håber du finder ud af noget..

• #2   26. sep 2011 Det er da værd at prøve at ringe til dem - jeg kan godt forstå du er træt af de katte, især når der er så mange.

• #3   26. sep 2011 Lov om mark- og vejfred

Lov om mark- og vejfred har flere paragraffer af betydning for katteejere.

§1 omhandler pligten til at holde sin kat inde på sin egen grund. § 3 omhandler katteejeres erstatningspligt. Kommer en kat ind på anden mands grund, skal kattens ejer erstatte den skade, katten forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om skader, katten forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilfører legemsbeskadigelse. § 14 giver andre ret til på en hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, hvis katten skulle komme til skade eller omkomme, når man fjerner katten.

• #4   26. sep 2011 Det er bare så iriterende med katte i haven. Men prøv bare og kontakte evt kommunen og få dem til og sende den kommunale kattefange ud til dig og sætte fælder op.

• #5   26. sep 2011 Carina: Har du hegn rundt om haven?:) Ved self godt at det ikke er en forsikring på at kattene blir ude.. Mit hegn er 1.80m med en stop bjælpe der runder de 2m. Alligevel var det lykkedes naboens hankat at komme herind en morgen hvor jeg ikke havde set det. Det var sku ikke sjovt:(

Men da jeg spurgte til råds herinde - min nabo er ligesom din med alle de lorte katte - var der vist en der skrev, at man kan få nogle bure fra dyrenes beskyttelse, tror jeg? Og hvis man så kan fange dem kommer de og henter burene med kattene:)

• #8   26. sep 2011 Her hvor jeg bor er der også rigtig mange katte, i starten sked de også i plænen, der gik nogle dage hvor vores tæve Alma jagtede dem ud af haven og gøede af dem, siden har vi ikke set en kat eller en kattelort på vores grund.

Vi har dog vores egen kat - men hun kan sagtens gå rundt i haven sammen med Alma uden problemer - og heldigvis skider hun ikke i plænen! Hun gør det ALTID indendørs i sin bakke smiley

Kommentér på:
Katte i haven?

Annonce