866 visninger
|
Oprettet:
Carina | En gang Sbt - Altid Sbt !
2. okt 2010 Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 573
2. okt 2010 Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 573
Katte i haven? {{forumTopicSubject}}
Om natte når jeg er oppe sent eller skal op og have Cooper ud og tisse, så gøer han som helt vildt, fordi der er katte i min have.
Min genbo har RIGTIG mange katte der opholder sig hos hende næsten altid.
Jeg er efterhånden ved at være træt af hendes katte i min have og som skider i min indkørsel.
Jeg har på fornemmelsen at kattene ikke er registret og bare er vild katte som hun fodre, så kan man ikke ringe til kattensværn og få dem til at fjerne de mange katte??
undskyld mit udbrud, men det er sku irreterende at de opholder sig på min grund !
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Lov om mark- og vejfred har flere paragraffer af betydning for katteejere.
§1 omhandler pligten til at holde sin kat inde på sin egen grund. § 3 omhandler katteejeres erstatningspligt. Kommer en kat ind på anden mands grund, skal kattens ejer erstatte den skade, katten forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om skader, katten forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilfører legemsbeskadigelse. § 14 giver andre ret til på en hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, hvis katten skulle komme til skade eller omkomme, når man fjerner katten.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
Men da jeg spurgte til råds herinde - min nabo er ligesom din med alle de lorte katte - var der vist en der skrev, at man kan få nogle bure fra dyrenes beskyttelse, tror jeg? Og hvis man så kan fange dem kommer de og henter burene med kattene:)
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
Vi har dog vores egen kat - men hun kan sagtens gå rundt i haven sammen med Alma uden problemer - og heldigvis skider hun ikke i plænen! Hun gør det ALTID indendørs i sin bakke
Katte i haven?