{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Føj for en aften :( {{forumTopicSubject}}

Ja sikke en aften. jeg er stadig helt rundt på gulvet over det her..

Jeg kommer hjem efter Alba har været alene i 3 timer - er ved at tisse i mine bukser så åbner bare buret og smutter ud på toilettet. Ser godt hun er lidt rød øjet - men tænker hun nok bare har sovet lidt eller lign.
Der hun så kommer hen til mig kan jeg se der er noget rivende galt. jeg røre hendes mund og kan bare mærke den er hård som en fodbold..

Jeg flyver op - og griber telefonen... får fat i min mor som ringer til dyrelægevagten på vej hen for at hente mig så vi kan komme afsted.

Vi kommer derud og han mener det er nældefeber så hun får et skud binyrebarkhormon og det skal så blive bedre i løbet af nogle timer smiley

Er der nogle der har erfaringer med nældefeber hos hund / binyrebarkhormon ved hund?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føj for en aften :(
  • #1   24. sep 2011 Øv - det lyder ikke rart:-(

Har ingen erfaringer med nældefeber, men ønsker Alba god bedring, og håber hun snart er frisk igen:-)

• #2   24. sep 2011 Mange tak smiley Håber også snart hun ser normal ud igen... Heldigvis er hun i godt humør... det betyder meget!

• #3   24. sep 2011 Alfisten - Ja jeg tør knap nok tænke på hvis jeg var kommet en time senere.. tænk hvis hun så var hævet op i hele halsen og ikke kunne trække vejret smiley

• #4   24. sep 2011 Ja jeg får nu nok heller ikke sovet meget i nat.. er nødtil heletiden tjekke til mit lille pus :(.. Hold op jeg blev bange der jeg kom hjem og kan næsten ikke kigge på hende for hun ligner slet ikke sig selv.. så bliver helt dårlig når jeg ser hende smiley

• #5   24. sep 2011 Mange tak allesammen... jeg har lavet hele huset koldt og Alba er gået i seng. jeg vil snart vække hende og få hende ud og tisse så vi kan komme i seng - og så vil jeg lige tage et billede af hende så jeg kan se om det hjælper smiley men føj hvor var det grimt at komme hjem til. Tror jeg ringer til kommunen mandag og siger de skal tjekke op på hundeskoven...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #6   24. sep 2011 Jeg har oplevet noget lignende, binyrebarkhormon begge gange og fik sidst noget med i pilleform, hvis du skulle ske en tredje gang, sidst vi var afsted. Så kan jeg da reagere prompte, frem for at være hys til vi når dyrlægen smiley

Jeg fik så kæmpe et chok første gang det skete. Møghamrende ubehageligt at noget kan udvikle sig så hurtigt og se så voldsomt ud.

Jeg fik øjendråber med første gang, fordi hævelsen var i hele hovedet og øjnene mast helt sammen, og det kan betyde en efterfølgende øjenbetændelse.
    Men jeg oplevede ingen komplikationer af nogen art, hunden virkede faktisk upåvirket, altså foruden hævelsen og kløe og det var nok egentlig mest chokket over at se hundens hoved svulme op i løbet af kort tid der gjorde det så voldsomt.

Fælles for begge gang var dog at hævelsen lagde sig markant da vi kom i frisk kølig luft, så jeg vil da, hvis hunni ikke er for træt, foreslå at luske en stille tur rundt i kvarteret og håbe det hjælper på hævelsen og evt kløe.

God bedring.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#7   24. sep 2011 Anita:

Ved du hvad det er kommet sig af?

Vi kunne ikke opklare det første gang, men formentlig en allergisk reaktion på brændnælder, fordi pelsen har været våd og det har været kontakt med huden - kan det mon være noget lignende, når nu du nævner hundeskoven?

• #8   24. sep 2011 Blah - tak for dit svar :). Jeg vidste godt det med kulde så jeg har åbnet alle vinduer og jeg render rundt med mega meget tøj på nu for ikke at fryse.. men hellere det end min hund koger over... vi skal ud og gå her når hun vågner.. hun er meget træt smiley derudover har jeg lavet noget iskoldt vand i en flaske som jeg ligger på hendes læber... det ser hun ud til at nyde meget smiley

• #9   24. sep 2011 Blah - nej jeg ved ikke hvad det er kommet af... jeg undre mig over det skulle være brændnælder da hun tit har færdes med dem. og Alba er kun hævet op i hovedet så tror umiddelbart det er noget hun har spist.. ville ønske jeg kunne finde ud af hvad det var - men ved ikke lige hvordan jeg skal få det opklaret smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#10   24. sep 2011 Selv tak smiley

Jeg ved ikke om dyrlægen nævnte det for dig, men binyrebarkhormonet kan betyde at hunden drikker meget og skal tisse mere. Jeg synes nu ikke det var noget jeg så noget til.
    Til gengæld har jeg også haft en træt hund efterfølgende, men om det skyldes en lidt for spændende tur til dyrlægen eller et skud binyrebarkhormon, det kan jeg ikke afgøre.

Men forstår dig godt, jeg glemme aldrig hendes hoved første gang, hun sad bare og dinglede med noget der udemærket viste hvorfor det også kandes flodhestehoved og sammenmaste øjne :/¨
    Anden gang opdagede jeg det heldigvis inden hævelsen nåede at brede sig mere end midt på snuden. Men man bliver bange for om det går i halsen.

Begge gange forsvandt det hurtigt, et par timer og så var det dét.

Men måske du skal holde øje om der kommer noget med øjnene, jeg så intet, måske pga øjendråberne 1 gang og 2. gang var der ikke hævet der og jeg fik ingen med.

Godt trick med flasken - det er nok en taknemmelig hunni nu, så smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#11   24. sep 2011 Jeg studsede også over brændnældemuligheden for det har hun så tit bøvlet rundt i. Men forskellen kan jo have været den våde pels.
    Måske en bi?

• #12   24. sep 2011 Det nævnte han for mig - altså det med tisseriet smiley jeg har selv fået "en masse" binyrebarkhormon så kender lidt til bivirkninger smiley
    Jeg tror det er en blanding af at Alba har været noget panikken da hun jo var alene hjemme der det hele hævede op og det må have kløet og kogt forfærdeligt.. en stressende og hurtig biltur fordi det bare ikke kunne gå hurtig nok var jo så bange for det ville gå i halsen smiley og så det binyrebarkhormon..

Har så ondt af min lille baby og er så glad for jeg kom hjem i tide :). skal nok holde øje med hendes øjne.. men regner med at jeg får tjekket hende op ved egen dyrlæge i næste uge så jeg er helt sikker... jeg tager simpelthen ingen chancer med mit lille pus!

• #13   24. sep 2011 Blah - hun har ikke været våd idag.. og hun har ikke som sådan rent i brændnælder idag... tror det er noget hun har spist smiley måske en kattelort fra en udekat, en plante - who knows? bier er jo ikke rigtig fremme mere...

• #14   24. sep 2011 Jeg sad i min mors kolonihave for nogle år siden, Coffey (min bulldog) kommer gående ligeså stille ned af havegangen mod mig og jeg tænker - der er noget galt! Jeg går ham i møde og kan høre at han nærmest sluger luften i bitttesmå mundfulde, heldigvis havde min dyrlæge for længe siden givet mig antihistaminer i tilfælde af bistik - jeg skynder mig at give ham to og så suser vi afsted til dyrlægen! Dyrlægen sagde at hvis jeg ikke havde haft dem ved hånden havde han ikke overlevet, det var sandsynligvis et hvepse- eller bistik på indersiden af halsen (Coffey var glad for frugt, så han havde nok fundet noget lækkert i sommervarmen).

• #15   24. sep 2011 nu er nældefeber jo en allergisk reaktion, så sandsynligheden for at hun har enten været i kontakt med noget eller har spist noget hun ikke kan tåle, er ret stor.
    Og det kan sagtens være noget i dit hjem, hvis hun var sådan da du kom hjem.

Mht nældefeber, tror jeg ikke at det er ret almindeligt at det er så voldsomt at den hæver op i svælget.
    Jeg har prøvet det en enkelt gang, det var efter en vaccine. det gik i sig selv igen efter nogle timer.

Det kan sagtens være en engangs forteelse, men det kan også være et tilbagevendende problem, så er det nok en god ide at få undersøgt hvad hunden ikke kan tåle

• #16   24. sep 2011 Lykke - hvordan skulle det være noget i mit hjem når hun sidder i bur? og det eneste hun har i sit bur er hendes pude og vand smiley er nu sikker på det kommer fra den forbandede hundeskov og håber kommunen vil gøre noget ved det dernede - de må jo få nogle ud og finde ud af hvad der er giftigt... smiley

• #17   25. sep 2011 anita: det kan jo være noget den har spist lige inden den kom i bur, men ja som du siger kan det også sagtens være noget i hundeskoven, men den har været i kontakt med noget den ikke kan tåle...og fordi din hund ikke kan tåle det, er det jo ikke ens betydende med at andres hunde ikke kan tåle det. Nogle ting som hunde ikke kan tåle kan også være luftbårne..jeg kender en, der havde en hund der fik nældefeber lige efter den stod op om morgnen, det var husstøvmider den ikke kunne tåle..

• #18   25. sep 2011 Lykke - ja det kunne sagtens være noget hun har spist herhjemme, det kunne det da... men nu ligger der ikke noget i hendes højde udover hendes legetøj og hendes foder - som hun ikke engang nåede og få i dagens anledning... desuden sov hun der vi kom hjem fra hundeskoven og vågnede for at komme ind i sit bur for at sove videre smiley så oddset for det er noget herhjemme fra er så lille at jeg næsten nægter at tro på det!

Hun har aldrig reageret på noget før - men nu er min race en hund der har let til allergi og derfor synes jeg nu godt jeg kan tillade mig og ringe til kommunen med mit problem mandag, om andre hunde er allergiske eller ej så er det vel stadig kommunens pligt at holde brændnælder og bjørneklo osv. nede i en hundeskov smiley

• #19   25. sep 2011 bjørneklo har de selvfølgelig pligt til at holde nede den skal holdes nede alle steder. men ja du kan da sagtens foreligge dem problemet, dog kan du sikkert ikke laste dem for, hvis der er alm ting i skoven som din hund ikke kan tåle, for som sagt kan det jo nemt være at andre hunde ingen problemer har. Og det er jo ikke nemt at give dem skylden, hvis du reelt ikke ved, hvad din hund har reageret på?
    Bare så du ikke bliver skuffet, hvis de ikke vil gøre så meget ved det. Det er jo valgfrit om man kommer i hundeskoven...

• #20   25. sep 2011 Lykke - I know.. men derfor er det stadig min pligt som bruger af hundeskoven og fortælle med hvad "problemer" der er...

• #21   25. sep 2011 Ville da synes det var SÅ ærgeligt hvis min venindes hund fik det sammen om 14 dage og jeg ikke havde gjort noget når jeg vidste det....

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#22   25. sep 2011 Ja, det er noget være møg at man ikke lige kan bestemme hvad pokker det kan komme sig, bare for at kunne undgå det fremover.

Hvad angår bier, jeg bøvler stadig med dem, så sent som i forgårs myrdede jeg en på badeværelset og de finder ind af min altandør.

• #23   25. sep 2011 Helt sikkert

• #24   25. sep 2011 Puha, god bedring med hende...

• #25   25. sep 2011 Hævelsen er faldet en smule.. Men jeg er stadig bekymret så dyrlægen får nok et kald senere smiley
    men hun er heldigvis stadig glad og frisk og ved godt mod smiley

• #26   25. sep 2011 Min hund hævede helt op i hele hovedet og hun fik binyrebak hormon. Det hjalp dog først efter en god nats søvn. Jeg kan huske jeg var lidt chokket fordi hun så sådan ud, hun lignede en bullterrier i hovedet.. Hun er altså en dansk svensk gårdhund?

• #27   25. sep 2011 Dyrlægen mente at hun havde stukket hovedet i noget hun ikke kunne tåle... Giftig efeu eller lign..

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#28   25. sep 2011 Godt at høre smiley

Forhåbentlig kan dyrlægen mane den sidste uro i jorden - god bedring smiley

• #29   25. sep 2011 Hun har sovet det meste af dagen men har været meget kælen idag og underlig.. fik ikke fat på dyrlægen idag - men ringer til ham imorgen. for når hun har været ude er det som om hun hæver op og så forsvinder det når hun kommer ind - hun hæver selvfølgelig ikke så meget op som hun var igår... så tror lige vi klare natten idag smiley

Kommentér på:
Føj for en aften :(

Annonce