Føj for en morgen.. {{forumTopicSubject}}
Min mor passede min onkels gamle hund, fordi han skulle til københavn, hunden er en gammel lab/berne senne bla på 14 år ..
Han har gigt, og får rimadyl for det, dog uden stor effekt ..
tino har været rigtig skidt de sidste 2 dage, men min onkel tar ikk tlf ..
i morges skete det så, min mor ringede efter mig kl 06, at tino havde kramper, og både sked og savlede og "kørte" rundt i cirkler ....
Jeg kom ned og vovsen kom på benene, men lå egentlig bare ....
Vi prøvede stadig og få kontakt, og det lykkedes, og mor fortalte og min onkel svarede bare, at det måtte hun afgøre (for 1 måned siden var aflivning oppe og vende, men min onkel tror ikke på aflivning, og mente han selv døde den dag tid var)
Vi kom til dyrlægen, som straks så at tino gik skævt mod højre, og hun sagde at kramper ikke bare kommer af sig selv, og hun mente det var en hjerneblødning ..
Oven i det, så havde han ingen muskler tilbage i bagkroppen, og hvorfor han "hoppede" på stedet med forbenene var fordi han havde smerter ..
Han havde også kraftig grå stær, og næsten blind ..
Slutningen blev - desværre, men måske endeligt, at tino blev aflivet, 14 år gammel, og onklen - ham kan vi stadig ikk få fat i ....
Min mor er ret pint af at stå med beslutningen, men vi er også enige om at det nok var bedst, for ellers ville han jo skulle dø selv ..
Men hvordan pokker kan man bare lade sin hund gå sådan i flere år, og så rejse på ferie når tiden er - jeg forstår det ikke ....
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
stakkels din mor og vapse
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 206
Forstår det egenlig heller ikke - som du selv skrive - at lade hunden gå sådan i lang tid og tage fra den på ferie, når tiden er.
Men godt for Tino, at din mor har valgt at give ham fred!!
RIP Tino
Trøstekram til jer begge
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Helt enig med hundemutter, han fortjener en ordenlig skideballe.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
enten skulle han havde blevet hjemme ved sin hund eller havde indset at den lige skulle have en dyrlæges ord for at den var rask nok til at blive passet ude.
Fordi man selv tror at hunden er for syg til at den vil overleve betyder ikke at man bare skal lade tiden gå og så klare naturen den sag.
Stella var her i foråret syg og tabte sig så hun nærmede sig skind og ben + kastede op , havde tynd mave = fik ikke næring. Men virkede ellers aktiv og klar når hun var hos dyrlægen. (udbrud af en kronisk mavesygdom hun har). Hun fik en antibiotikakur (10 dage) + pregnisolon kur (2 mdr) samt en masse vitaminer, mineraler og nu er hun frisk igen, har taget på og mange tror ikke hun er 13 år.
Havde vi bare set tiden an, så var hun død.... sultet ihjel
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Han havde også kraftig grå stær, og næsten blind .. "
^^ Kunne sandsynligvis godt være opdaget selvom man ikke kn forudse en hjerneblødning.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Jeg er nærmest glad på hundens vejne, at din mor skulle passe den. Så den kunne få fred.
Men grimt for din mor og skulle klare det.
Føj for en morgen..