Plejefamilie... {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg vil gerne høre nogle andre brugeres mening om mit dilemma; jeg er netop blevet alene og har en retriever-han på knap seks månder.
Jeg ønsker ikke at skille mig af med ham, men jeg bruger meget tid på mit studie og er således meget låst af at have hund.
Jeg overvejer at finde en plejefamilie, som han kan være hos ca 2 gang 5 dage om måneden.
Han er vant til at komme meget ud, er meget social og tilpasser sig utrolig nemt, han har virkelig et godt sind og jeg tænker at han sagtens vil kunne magte det.
MEN jeg vil meget gerne høre nogle meninger; om det er helt forkert tænkt af mig - evt. nogle som kender til lignende situationer??
På forhånd tak for svar.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
men synes du skal gøre op med dig selv om din hund kan være tjent med det. - jeg ville ikke selv have samvittighed til det.
så hellere finde en familie der har tiden til ham.
sorry. Håber i finder en løsning
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Win/win
okt 2007
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 272
Måske en som kan gå din aftenluftetur dagligt, ellers ville jeg nok overveje louise J's forslag.
nov 2008
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Det kan lade sig gøre med børn.... der er mange der bor en uge hos deres mor... og en uge hos deres far......... så jeg tror hunde kan vænne sig til det også........ :o)...
nov 2008
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Det kommer godt nok an på , hvor gammelt barnet er... ikke ?... :o)
nov 2008
okt 2007
Når Kia bliver passet hos hendes hundetræner/sitter så smider hun sig med det samme på "sin" plads, den hun fik tildelt da hun var hvalp og som hun regner for hendes.
Hun indordner sig i flokken og vupti alle er glade og tilfredse ..
Min hundesitter kan tilbyde nogle ting jeg ikke kan (en god hundeflok hvor hundene får lov at være hunde og fungere som en flok selvf. overvåget af hundesitteren) og hjemme har Kia og jeg og vores kat vores egen lille familie hvor også de familiemedlemmer og venner som Kia regner for en del af hendes menneskeflok ...
Om der går en uge eller et år mellem hun er ude ved sin hundesitter så går der ikke mange minutter fra hun kommer ind derude til hun har smidt sig på "sin" plads, fundet sin plads i flokken og har gjort sig hjemme.
Jeg har heldigvis ikke brug for at dele min hund med andre men hvis jeg havde i en periode og jeg vidste den ville trives med det ville jeg ikke have kvaler ved at gøre det hvis jeg fandt de rette mennesker at dele den med :o)
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
Men noget andet, hvordan har du regnet til at det er 10 dage om màneden han skal passes?
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg tænker, at Mondo skulle være hos plejefamilien onsdag/torsdag til søndag/mandag hver anden uge. Altså ca fire/fem dage i træk, to gange om måneden. Jeg ville gerne, at han er hos sin plejefamilie, når mine børn er hos deres far - på dén måde er flokken herhjemme altid intakt og jeg ville kunne hellige mig studiet 100 % i de dage.
Mondo har flere gange været passet ude med overnatning (to forskellige steder) og jeg har kun fået positive tilbagemeldinger; at de er rigtig imponerede over at han bare finder sin plads (hvor hans tæppe er) og ellers er sød, omgængelig, nysgerrig, legesyg og logrende :o)
Det er selvfølgelig rigtigt, at man skal afstemme forventninger mht. opdragelse men også en god idé med en kontrakt... Tak for tippet.
Jeg har oprettet en annonce på hundesitter.dk, så nu må vi se om det giver pote ;o)
Rigtig god søndag til alle...
Vh. Susan & Mondo.
nov 2008
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Han var min hund 100% men havde en kollega der gerne ville have hund, men var i tvivl om hun kunne magte det. Jeg skulle bruge ham hver mandag til træning og i nogle weekender til stævner. Men ellers var han tit ved hende fra tirsdag/onsdag til fredag eller søndag.
Han var en stærk hund psykisk og elskede begge hjem.
Så kun god erfaring herfra =)
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Mondo er knap seks måneder, så man må sige at han stadig er super nysgerrig...
Tak for Jeres svar :o)
Vh. Susan.
Plejefamilie...