3.168 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Forbudte racer i HD ejendomme ;) Forbudte racer i HD ejendomme ;)

Der må ikke holdes hunderacer, der kan benyttes som kamp-, muskel- eller brugshunde m.v.
Der gives ikke tilladelse/dispensation til kamp- og muskelhunde, eller hunde hvor en af disse racer
indgår.
Ved ansøgning om dispensation til hund over 20 kg skal der fremsendes foto samt dyrlæge attest,
hvorefter afd. for ”Service & Support” tager stilling til ansøgningens videre forløb.
Nedenfor liste over ikke tilladte hunderacer hos HD Ejendomme, listen er vejledende og
opdateres løbende.

BULLDOG´s:
• Alapha blue blood bulldog
Amerikansk Bulldog
• Australsk Bulldog
• Bulldog
• Mallorcinsk bulldog (Ca de bou)
• Old Boston Bulldog
• Old English Bulldog
• Staffordshire Bulldog
TERRIER:
• American Pitbull terrier
• American Staffordshire Terrier
• Bedlington Terrier
• Bull Terrier
• Boston Terrier
• Engelsk Bull Terrier
• Guatemalan Bull Terrier
• Irish Staffordshire Bull Terrier
• Pit Bull Terrier
MASTIFF:
• Bullmastiff
• Engelsk Mastiff
• Napoletana Mastiff
• Pyrenæer Mastiff
• Tibetansk Mastiff
ØVRIGE:
• Akita inu
• Alano
• Alano espanol
• Amerikansk Mols (bandog)
• Amstaff
• Anatolsk hyrdehund
• Australsk Bandog
• Australsk Bully Dane
• Australsk Pardogge
• Bandog
• Boerboel
Boxer
• Bully Kutta
• Bully Kutta, afghansk
• Ca de bestiar
• Cane Corso
• Cao Fila
• Dogo Argentino
• Dogo Brasiliano
• Dogo Canario
• Dogue de Bordeaux
• Doberman
• Dosa
• Fila Brasiliero
• Great Japanese Dog
• Gull Terrier (Pakistan Afghanistan)
• Italiensk Pardog
• Kangal
• Komondor
• Mastin Espanol
• Ovicharika
• Ovtcharka, Centralasiatisk
• Ovtcharka, Kaukasisk
• Ovtcharka, Sydrussisk
• Presa
• Presa Canario
Rottweiler
• Sarplaninac
• Tosa (Tosa Ken)
• Tornjak
• Tosa Inu
Sikke en masse farlige hunde der findes smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbudte racer i HD ejendomme ;)
  • #1   23. sep 2011 Sådanne lister er der rigtig mange steder efterhånden.....

• #2   23. sep 2011 Hold da op, det var da noget af en liste... Så satser man da vist på, at være på den sikre side.

• #3   23. sep 2011 Hehe ja for den da, hvorfor ikke bare skrive de racer man må have, altså retrievere og selskabshunde smiley

• #4   23. sep 2011 De har vist ikke det store racekendskab. Amstaffen nævnes to gange, både under korrekt navn og kælenavn.

• #5   23. sep 2011 De skulle hellere udelukke de store slædehunde. De ville mistrives i lejlighed oftest.

• #6   23. sep 2011 Bedlington terrier???

Wow hvor er det vildt

• #7   23. sep 2011 Undrer mig lidt over jeg ikke kan se schæferen ?

Eller er det mine trætte øjne der driller

• #8   23. sep 2011 • Staffordshire Bulldog Hvad pokker er det smiley ej det sku lidt vildt . Folk er blevet sippet - Hvor er det ?

• #9   23. sep 2011 Staffordshire Bulldog findes den? smiley

• #11   23. sep 2011 *Citronmåne- tavle løsgænger *

NEIH man må jo heller ikke ha boston terrier XD

• #12   24. sep 2011 Charlie:

Tjja den der Staffordshire Bulldog har jeg nu heller aldrig hørt om :-))

Ulla:

Tror ordet bulldog er der grundet, personen der har nedskrevet reglen, dækker sig ind ved andre alternative bulldogs som fx. RB, OTDB, Aussie bulldog, CB, OVB Osv.

Men sikken en lang og latterlig liste.

• #14   24. sep 2011 ***René** * der står hunde skal være under 20 kg og en schæfer vel over 20 kg.
    der er ellers rigtig dejlig at bo sådan et sted hvor man ikke skal tænker på om en stor hund kommer løbene og forstyrer og her hvor jeg bor er der samling hver torsdag så alle dem der har lyst lader deres hunde mødes og lege sammen

• #15   24. sep 2011 ja der står under 20, men rottweileren er f.eks på listen og derfor læser jeg det som om, at der kan søge disp. til f.eks en schæfer, schæferen er vel ligeså meget brugshund som rotten og doberen ?

• #16   24. sep 2011 Hvad har boston terrieren nu gjort?!?! smiley Tuud..

• #17   24. sep 2011 Jan N

Nu er der jo også små hunde på listen, se på min Mille, hun må ikke bo der :-s

• #18   24. sep 2011 ja du kan søge disp. til f.eks en schæfer eller andre der ikke står på deres liste, der går i hvertfald noget der linger en hvid schæfer her ude

• #19   24. sep 2011 Puha, en akita inu er bare farlig, av av av! smiley

• #20   24. sep 2011 Lotte med Mille er da heller ikke enig i deres liste men det er rat at bo et sted hvor man nogen lunde ved hvad hunde der kommer til at bo der

• #21   24. sep 2011 Jan

Må dine hunde da ikke møde store hunde?

• #22   24. sep 2011 jo da det gør de når vi er i hundeskov

• #23   24. sep 2011 ... Boxer?

Er det pga at man kalder de ulovlige hunde "boxerblanding" nu, eller har den regel været der længere?

• #24   24. sep 2011 Jan, så er det jo forkert de skriver "brugshunde" i deres beskrivelse...

• #25   24. sep 2011 når man smider en boston terrier på, så har man da mistet alt i mine øjne

• #26   24. sep 2011 platugler ;

Jeg tænker bare hvor er den franske så henne? det må være fordi at de faktisk VED hvordan en fransk ser ud smiley

• #27   24. sep 2011 hehe.. ja det må være det smiley

• #28   24. sep 2011 ***René** * yep skriver også jeg ikke er helt enig i deres liste, men jeg vil hellere ha de har en liste end slet ingen, og der er givet disp. for flere hunde som i deres øjne passer til kvateret, og det er jo et privat selskab så de kan jo lave deres lister som de vil, dem af os der bor her har jo selv valgt det, og jeg er tilfeds her hvor jeg bor

• #29   24. sep 2011 VILDT at du har kunnet få en liste, for mine forældre og mormor som bor til leje hos HD Eejendomme A/S her i Fuglebjerg kan ikke få en!!

Dog vil jeg sige at der bor MIN.2 AmStaff blandinger i kvarteret...

Men kidnapper lige listen.. smiley

• #30   24. sep 2011 Tror de mangler fransk BULLDOG. *G*

• #31   24. sep 2011 Nu er HD ejendomme ikke et sted jeg nogensinde ville sætte mine ben så det kommer heldigvis aldrig til at berøre mig om de kender hunderacer eller ej.

• #32   11. okt 2012 Nu er det godt nok over et år siden jeg oprettede denne tråd, HD ejendomme har ikke ændret i deres forbudliste.
    Det jeg så tænkte på er: må jeg flytter dertil med en sbt? Den står ikke på listen!

• #33   11. okt 2012 Ja mon ikke, men gør dig selv den tjeneste at google dem først og læs omkring hvad der har foregået i deres ejendomme.

• #34   12. okt 2012 martin det må du ikke hvis den er over 20 kg som der jo står, men man skal under alle omstændighedder have skrevet sine hunde ind i sit lejemål når man tilflytter så ingen er i tvivl om deres hunde må være i deres boliger

• #35   12. okt 2012 *Christina* : hvorfor vil du aldrig sætte dine ben hos HD ejendomme? Det vil jeg gerne høre lidt mere om, hvis det er ok for TS..

• #36   12. okt 2012 Hundenørd in spe
    jeg bor selv i hd, så har jo fulgt med i om der forgår i vores selskab, og der har været rigtige mange og dårlige skriveriger om at nogle afd. havde problemer med svamp, og det kunne være rigtig dyrt fra fraflytte sit lejemål, da de ville have alt blev lavet som det var da man flyttede ind, + at de var ved at gå konkurs her i starten af året, hvor de skylde 12 milliarder væk og kun havde værdiger for 13. men vi som lejer var sikret alligevel, men de har fået slanket deres udgifter og har overskud igen. min ene nabo satte selv sin lejlighed i stand og skulle ikke betale noget for at flytte, men en familie lidt længere nede som virkelig har smadret alt, fik en ekstra regning på over 400000kr.
    i vores afd. har vi været heldig vi har ingen problemer med svamp og fugt og har rart lang snor med hensyn til hvad vi laver om i vores haver osv. og har altid kunnet få repareret det som ikke var i orden med det samme. men sådan har det ikke været alle steder

• #37   12. okt 2012 bulldog er jo også nævnt som sig selv så der kan den vel gå ind under, det er vel lidt noget Flueknepperi vi er ude i her, meningen med listen er da temmelig nem at forstå, men ja det kan godt ses den nok ikke er skrevet af et hunde meneske eller advokat

men her er hele teksten

HUSDYR

Hvor der er husdyrhold tilladt er følgende regler gældende:

Der må højst holdes 2 husdyr (enkelte bebyggelser kun 1 husdyr).
    Husdyrene skal være små, dvs. under 20 kg.
    Der må ikke holdes farlige eller giftige dyr, eller dyr der af offentligheden kan opfattes som farlige, skadedyr eller giftige, som fx slanger, skorpioner, rotter, hunderacer der kan benyttes som kamp-, muskel- eller brugshunde, m.v. Se mere under menu-punktet "Hunderacer".
    Husdyrene må ikke være generende for omgivelserne ved fx deres opførsel, lugt eller støj - herunder gøende hunde. Udlejer alene foretager denne vurdering.
    Hunde må ikke løbe frit, men skal holdes i snor, deres efterladenskaber skal samles op og de må ikke være generende ved deres gøen.
    Fritløbende katte kan af nogle opfattes som generende, idet åbne vinduer/døre giver katten adgang til andre lejeres hjem/haver, hvilket ikke altid er populært – ej heller, hvis katten besørger i naboens have. Katte må ikke være til gene for øvrige lejere ved deres opførsel, støj eller lugt. Såfremt HD Ejendomme modtager skriftlig klage over en given kat, kan udlejer forlange, at katten holdes inde i eget lejemål, holdes i egen have vha. eks. trådhegn – eller føres i snor. Evt. klager vurderes individuelt. Vi opfordrer til, at man indbyrdes viser hensyn til sine naboers forskellige opfattelse af husdyr.
    Udlejer kan give dispensation til at holde et husdyr, som ikke opfylder punkt 2. Dispensation skal gives skriftligt og gives under forudsætning af, at husdyret ikke er til gene for omgivelserne ved fx truende opførsel, lugt eller støj. Udlejer alene vurderer, hvorvidt dyret er til gene, og udlejer kan i så fald tilbagekalde dispensation og kræve husdyret bortskaffet.
    Kaninbure og fuglevolierer etc. må ikke opsættes i haven.
    Udlejer kan ophæve og/eller opsige lejeforholdet i tilfælde af, at lejeren trods påmindelse holder husdyr i strid med ovennævnte.
    Der er ejendomme med særlige regler for husdyr, se vedhæftede oversigt.
    Dokumenter

Boliger med særlige regler for husdyr

Der må ikke holdes hunderacer, der kan benyttes som kamp-, muskel- eller brugshunde m.v.
    Der gives ikke tilladelse/dispensation til kamp- og muskelhunde, eller hunde hvor en af disse racer
    indgår.
    Ved ansøgning om dispensation til hund over 20 kg skal der fremsendes foto samt dyrlæge attest,
    hvorefter afd. for ”Service & Support” tager stilling til ansøgningens videre forløb.
    Nedenfor liste over ikke tilladte hunderacer hos HD Ejendomme, listen er vejledende og
    opdateres løbende.

BULLDOG´s:
    • Alapha blue blood bulldog
    • Amerikansk Bulldog
    • Australsk Bulldog
    • Bulldog
    • Mallorcinsk bulldog (Ca de bou)
    • Old Boston Bulldog
    • Old English Bulldog
    • Staffordshire Bulldog
    TERRIER:
    • American Pitbull terrier
    • American Staffordshire Terrier
    • Bedlington Terrier
    • Bull Terrier
    • Engelsk Bull Terrier
    • Guatemalan Bull Terrier
    • Irish Staffordshire Bull Terrier
    • Pit Bull Terrier
    MASTIFF:
    • Bullmastiff
    • Engelsk Mastiff
    • Napoletana Mastiff
    • Pyrenæer Mastiff
    • Tibetansk Mastiff
    ØVRIGE:
    • Akita inu
    • Alano
    • Alano espanol
    • Amerikansk Mols (bandog)
    • Amstaff
    • Anatolsk hyrdehund
    • Australsk Bandog
    • Australsk Bully Dane
    • Australsk Pardogge
    • Bandog
    • Boerboel
    • Boxer
    • Bully Kutta
    • Bully Kutta, afghansk
    • Ca de bestiar
    • Cane Corso
    • Cao Fila
    • Dogo Argentino
    • Dogo Brasiliano
    • Dogo Canario
    • Dogue de Bordeaux
    • Doberman
    • Dosa
    • Fila Brasiliero
    • Great Japanese Dog
    • Gull Terrier (Pakistan Afghanistan)
    • Italiensk Pardog
    • Kangal
    • Komondor
    • Mastin Espanol
    • Ovicharika
    • Ovtcharka, Centralasiatisk
    • Ovtcharka, Kaukasisk
    • Ovtcharka, Sydrussisk
    • Presa
    • Presa Canario
    • Rottweiler
    • Sarplaninac
    • Tosa (Tosa Ken)
    • Tornjak
    • Tosa Inu

• #38   12. okt 2012 jeg synes selv det er dejlig at bo et sted hvor der er taget holdning til hvad de vil have af dyr og hvor meget de må gener naboer, men det kan da gøres meget bedre i nu

• #39   12. okt 2012 Nicolaisen, det var godt nok en lang liste, ved du hvordan de er kommer frem til den?

• #40   12. okt 2012 Hvad så med Alba hun svinger nogle gange mellem 19,5 kg og 21 smiley så på en dårlig dag skal jeg ikke søge om tilladelse smiley

• #41   12. okt 2012 Mon de overhovedet er klar over hvad en bedlington terrier er. Kom man gående med sådan en ville de fleste da tro det var en pudelblanding smiley

• #42   12. okt 2012 Ginger ja og de 2 jeg kender er det sødeste man kan finde smiley

• #43   12. okt 2012 Okay, tja, vi har ingen problemer her i Viborg hvor vi bor, også hos HD...
    Men jeg er lidt spændt på, om manden så må have sin schæfer, som vil være en militærhund, boende smiley Men mon ikke - de er rimelig large hos os... smiley (det er i hvert fald mit indtryk).. Der er da også andre der har schæfere boende...

• #44   12. okt 2012 det er jo et privat firma så de kan jo gøre hvad de vil, os der bor her ved jo hvilke regler der er når vi siger ja til at bo her, så ingen i dette kvarter har problemer med deres lister, og bliver din hund for fed er der ingen problemer i det. men hvordan de er nået frem til de hunde de ikke vil have det ved jeg ikke, men den bliver jo også revideret hele tiden, dog ikke med tilbage vendene kraft

• #45   12. okt 2012 her hos er det i hvert fald givet lov til både en labrador og en enkelt schæfer, tror det også kommer meget an på hvilke personer, det er der søge om at få de hunde der er på listen eller er for store, er det efter deres mening nogle der har styr på lejemål og dyr er der nok større chancer for at få lov

• #46   12. okt 2012 Sjovt at jeg aldrig har set en forbuds liste med miniature bullterrier.
    Man kan nok godt få en kamp med et boligselskab om at en bullterrier og en miniature bullterrier er 2 forskellige racer. smiley

• #47   12. okt 2012 Tonny og Maja: tror også det kan give problemer, og det tror jeg også mht sbt og irsk sbt som de har sat på listen.... Men man kan jo bevise det med stamtavle, men tror kun det giver problemer!

Kommentér på:
Forbudte racer i HD ejendomme ;)

Annonce