2.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

min hund er ikke renlig min hund er ikke renlig

jeg står i den kedelig situation at min hund på 18 uger stadig slet ikke er renlig, går lange ture med ham, mange gange om dagen, og hver gang vi kommer ind kan der gå 20 min til en time så tisser eller prutter han inden for jeg har prøvede alverdens ting, så som ros uden for når han gør noget, og godbidder, skæld ud inden for, osv har prøvet alt, så nu er gode råd dyre, nogle der har nogle rigtige gode forslag til hvad jeg kan prøve...
det er en jack russell terrier

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund er ikke renlig
  • #1   22. sep 2011 En hvalp skal ikke gå tur. Han skal bare ud og opleve verden- og tisse/pølle.

Du må ikke skælde ud, når det sker inde, for hunden vil blot forbinde det med selve handlingen og derfor blive utryg ved det. En utryg hund vil søge væk fra dig (dumt, når det er meningen, at du skal stå med snoren i hånden, når det sker) og søge hen til trygge steder (= inden for)
    Når det sker inde, så ignorer det og vask af med Rodalon. Ud hver gang hunden har sovet, spist, leget, drukket og min. hver anden time. Når du går ud, så bliv ude til der sker noget og så ROS til dine naboer tror du er sindssyg. Så skal det nok lykkes snart smiley

• #2   22. sep 2011 Og det handler ikke om at prøve en masse ting, men at gøre en ting konsekvent

• #3   22. sep 2011 Har du have ?
    prøv at lave et lille område.. Måske 1 meter x 1 meter med sand og det du tørrer op indenfor lægger du ud i sandet..
    Tag ham i snor ud til "toilettet" når han har spist, sovet, leget og der ud over en gang hver eller hver anden time.

grunden til at han tisser inden for er at der er han tryg..
    drop de lange ture.. gå til de kendte og trygge steder i stedet for.
    Ingen hvalp vil tisse på en stor voksen dominerende hunds tisseplads.

Gør rent med Rodalon.. det desinficerer og fjerner lugt helt

• #4   22. sep 2011 Husk masser af ros når den gør det udenfor, og du må ALDRIG skælde den ud, hvis den gør det indenfor. Her skal du bare ignorere og gøre grundigt rent

• #5   22. sep 2011 Din hund er kun 18 uger. Det kan tage lang tid inden den er helt renlig. Det kræver hårdt arbejde, men mest af alt tålmodighed. Og som Rikke P skriver: Masser af ros, når han gør det rigtige og skæld ikke ud, hvis han gør det indenfor. Han er kun en baby endnu.

• #6   22. sep 2011 hold da op har nu haft hun i 15 år, og har altid lært man skal sørger for at fortælle hunden når den gør noget inden for, at dette ikke er iorden... men vil prøve jeres råd, og håber dette vil lykkes, jeg bor i lejlighed, men har har sine bestemte gode steder man kan få ham til at tisse, og en gang imellem prutte...
    Rodalon det købes alle steder, bruger klorin, det er lidt hårdt for mit trægulv smiley

• #7   22. sep 2011 man kan vel også bruge godbidder og en masse ros sammen?? tænker at det måske vil give godt resultat, da han er meget glad for mad... smiley

• #8   22. sep 2011 Jeg tænker også at hunden kun er 18 uger, nogle hunde er meget længe om at lære det mens andre kan næsten med det samme. Min King var også længe om at lære det, jeg vil tro han var 1½ år før man kunne være 100% sikker på at der ikke skete et uheld.

• #9   22. sep 2011 Ja godbidder og ros skal bruges sammen..
    Rodalon kan købes i dagligvareforretninger.. feks Brugsen

• #10   22. sep 2011 Klorin forstærker amoniaklugten i tisset. Rodalon kan købes i de fleste dagligvarebutikker og fås i både indendørs og udendørs version smiley

Det lyder til, at han er lidt usikker på at sætte sit præg på verden, så tag ham med hen til det gode sted, hver/hver anden time. Og ja endelig godbidder også! smiley

• #12   22. sep 2011 prøv at læse den tråd der hedder Endelig går det fremad Renlighed, fra 20-09-11 kl 9.49, den omhandler også en masse erfaringer indenfor emnet... og du finder ud af at du ikke er den eneste med problemet/opgaven....

• #13   22. sep 2011 tina mange takker smiley
    pernille, ja ved det kan tage tid men har haft gravhund og dansk svenske, og gravhunde kan være enorm svær at få renlig men min gik det rigtig stærkt med, han havde urinvejs problemer, så han glad tissede ikke kun et enkel sprøjt men rigtig meget når der kom nogle, men hjalp faktisk meget på det at folk fik af vide man skulle ignorere ham til han var faldet ned igen... så var meget sjældent at han gjorde det inden for smiley

• #14   22. sep 2011 hov forresten, glemte da helt at skrive at han går til døren, men det gør han hver gang man rejser sig eller nærmer sig gangen, det vil siger at mang år ud med ham, kommer ind og 5 min efter så render han hen til døren, kan godt være temmelige svære signaler, at læse på ham.

• #15   22. sep 2011 Det tegner godt, at han render til døren- det viser, at han er lærenem (når jeg går herhen, så kommer jeg ud) Nogle hunde lærer aldrig det med at gå til døren. Min stiller sig fx bare hen foran os piver- eller dutter os på benet med snuden.

• #16   22. sep 2011 han er bestemt også meget lærenem, til mange ting, det med at give pote kom hurtig end hurtig... smiley så det andet skal nok lukkes smiley

• #17   22. sep 2011 Præcis smiley Tålmodighed og masser af ros, så skal han nok hurtigt lære det smiley

Kommentér på:
min hund er ikke renlig

Annonce