er ved at blive sindssyg--- renlighed {{forumTopicSubject}}
Vi har nu haft Ipsen siden den 6.august, altså godt 5 uger, og vi har gjort alt hvad der beskrives som det rette mht til at lære hende at tisse ude... Skælder ikke ud inde, og roser ude, er ude med hende efter alle de gængse ting som søvn, mad og leg, og mange gange indimellem, og hun fatter det bare ikke.... kan stadig være ude med hende laaang tid i haven eller på tur, og så sætter hun sig 2 minutter efter vi er kommet ind, eller vi kan have været ude med hende hvor hun har tisset og så alligevel går der måske max ½ time så tisser hun igen inde...
Hun har haft blærebetændelse med den er væk, og det er heller ikke på den måde hun tisser som da vi opdagede det...
Hun kan godt pive hvis hun skal lave stort, de fleste gange, men det med at tisse virker som om det er inderligt ligegyldigt for hende om det er inde eller ude...
hun er snart 3½ måned og har som sagt været her i godt 5 uger hvor vi HVER eneste dag virkelig har været obs og ude osv... HVORNÅR sker der et fremskridt... det er bare som om hun er vokset med blærens kapacitet ikke er heller ikke dens signal til hjernen om hvor man tisser...
Hun er alene mlm 3-4 timer om formiddagen og der tisser hun en gang, det er også ok, men hvorfor giver hun ikke snart signal døgnets øvrige timer vi er sammen med hende hele tiden...
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Jeg havde det samme med Chunta! nogle hunde skal bare tisse på hele huset inden de bliver renlige. Jeg tror chunta var 6 måneder inden han lærte at give tegn til at han ville ud.
Resten af tiden måtte jeg holde øje med ham, men når jeg så han ville til at skulle tisse lokkede jeg ham udenfor og skamroste ham. Var totalt til grin ved mine naboer over min lykkespredelse over lidt tis!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Og jeg gjorde samme ting som dig.
men nogle hunde er bare længere tid om det. Desværre!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Det lyder også som om i er kommet uheldigt fra start med blærebetændelse, og hvis der først er gået gang i inde tisseriet, ja så tager det nogen gange laaang tid at finde ud af kun at gøre det ude.... Og så kan blærebetændelse sagtens være et gentagende problem for tævehvalpe...Jeg fik hvalp hjem i slutningen af juni...Denne gang har jeg været heldig, for hun har kun tisset een gang inden for...Alle døre her hjemme har stået åbne, og der bor andre voksne hunde, som jeg faktisk tror på, har været med tuikl at vise hende at det foregår på betemte steder uden for.....
Så Du skal nok regne med, at din hund først er helt renlig når den er ca. 10 mdr.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.620
@Snow, vi har en voksen tæve som er 100 % renlig, men det har ingen effekt på hvalpen....
@ Christina, det gjorde jeg stort set også sidste weekend, og der var der ingen uheld fra fredag middag til mandag formiddag (da hun var alene hjemme), men som Snow skriver længere nede så er det svært at være obs HELE tiden hele døgnet alle dage, så det gik kun godt da jeg var obs og tog hende ud hele tiden den weekend, hun tog ikke erfaringerne med over til de andre dage, desværre....
aug 2006
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
1. du har fået hende fra et andet sted end dine andre hunde og start træningen har foregået på en anden måde der end med dine andre hunde.
2. hun skal først lære at gøre sig ren udenfor, FØR hun kan lære at give signal om at komme ud !
3. det er at for sjovt at være udenfor til at huske at gøre sig ren! derfor har hun osse tissetår når hun er alene hjemme og keder sig, så har hun tiden til at gøre sig ren.
4. Måske kan dette hjælpe ! tag hende i snor ud i haven der hvor du ønsker hun skal gøre sig ren eller lav en kravlegård hvor du ønsker hun skal gøre sig ren. Stil dig eller sæt hende i kravlegården UDEN at lege eller tale til hende indtil hun har gjort hvad du ønsker:) når hun har tisset (du skal være ved hende hele tiden ikke noget med at smutte) ros hende slip hende løs og leg med hende og lad hende så udforske haven. igen før hun bliver lukket ind skal hun lige i snor eller kravlegård igen til du har set hun har tisset af. Det kræver såmænd ikke mange ture at blive renlig men det kræver at man
SER hun gør hvad hun skal udenfor og giver hende beløningen/ros ved at lade hende udforske EFTER stort og småt.
feb 2011
Nej ved det godt, men igen nogle gange er det som om den faktisk kan holde sig et par timer om dagen og så tisser en pæn sø når vi er ude, andre gange er det som om den nærmest skal tisse med ½ times mel rum og så kommer der jo ikke så meget af gangen... det er så specielt om aftenen... om natten holder hun sig som regel 7-8 timer...
men ja væbner mig, har bare aldrig prøvet det før, og det er da den 5. hund så helt nye i gamet er vi jo ikke...
Tænker nu også lige at få checket en ekstra gang på blærebetændelsen sidst på ugen for at være sikker, men tror nu ikke der er noget...
aug 2006
feb 2011
aug 2006
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Nu er jeg lidt af en nørd, så jeg lavede en graf hvor jeg havde antal uheld op ad y-aksen og dage ud ad x-aksen og der kunne jeg se at antallet af uheld generelt gik jævnt nedad, selvom det nogle gange ikke virkede sådan.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.065
feb 2011
jamen Ipsen´s kurv er også omkranset af en høj kant så hun ikke drøner rundt, hun ligger pænt i kurven hele natten så det er fint... ok ok ok, har læst det.... finder tålmodigheden frem`: )
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.065
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
er ved at blive sindssyg--- renlighed