17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
aflivning eller? {{forumTopicSubject}}
jeg kunne godt tænke mig at vide jeres mening omkring det at aflive hunde! Min mening(og den kan ik røres ved)!!er at vi tænker for meget på os selv som ejere,vi tror nå ja vi kan ikke magte at ha fido mere,for han vil ikke rigtig blive renlig,han kan heller ikke så godt være alene hjemme og ja så kan han ihvertfald ik med børn og andre han hunde,men han er jo kun lige knap lad os sige tre år så derfor giver vi sgu lige bolden videre, ja vi skal ihverftfald da lige ha en tusse for ham,og hvis der ingen reaktioner er på min annonce så kan han da bare komme på internat,JEG BLIVER SÅ INDEBRÆNDT!! kan vi for helv... ik tænke på hunden og dens fremtid! internaterne bugner med hunde der er så stressede at hundene går i ring og ring og gør gør( KOMMER IKKE PÅ INTERNATER MERE EFTER JEG VAR DER SIDST OG SÅ DE SKÆBNER DER SAD DER) Der er 830 annoncer bare på den blå avis under salg af hunde. mit ønske er at folk dog bare ville se at fido ville få det bedre på de evige jagtmarker! puuuuuuuha en smøre.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Hvorfor aflive en hund, der sagtens ville kunne klare sig i et rigtigt "hunde-hjem" ?
Det kunne være et par modspørgsmål;-)
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
så hvem skal vurdere om hunden er en problemhund. og hvis folk bare går hen og får aflivet hunden når de er trætte af den, er det i mine øjne en mangel på respekt for livet.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Hvis ikke der var internater, så var en hund som min Max endt hvor??
Hans ejer var syg (fremskredene demens, men det ku ha været en anden sygdom) og havde ingen familie (går jeg udfra) der ville/kunne tage ham. Så hvor skulle han dog hen, om ikke på et internat hvor de kunne formidle ham videre til nogen der gerne ville have ham ?
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Mange af de hunde, ender på internater som "problem" hunde og det er for ringe både at køber og af sælger (her generaliseres)
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Svaret er nok fordi, at de fleste hundeejere ikke sætter sig ordenligt ind i de ting som har med hund at gøre, eller også er det hundeejere der ikke har en pind forstand på hvordan man behandler en hund på den rigtige måde.
Den erfarende hundeejer vil på et meget tidlig statium se hvordan hunden former sig, det vil sige både fysisk og psygisk...
Er hvalpen rad, når den kommer til det nye hjem, og ikke kan finde ud af at mødes med andre, løber langs med husmuren, trækker sig hvis andre vil i kontakt med den, så har det sat sig, og det er ikke til at rette... i mit sted, så ryger hunden på disse grundlag... kan ikke bruge den til noget... (hårde ord - men sandt)
De hundeejer, som har problemmer med at få hund gjordt renlig, har heller ikke sat tid af til det, man kan gøre hunden renlig i løbet af 10 dage, hvis man gider, at lære hunden det fra starten....Men nogle hundeejer er for magelige efter min mening...og tænker kun på alt andet end på hunden.
Nogle hundeejer, tror at hunden er et "menneske" og skal behandles derefter..... Det er den største synd der findes, det er lige til at brække sig over, en hund er en hund, og skal behandles som en hund, og ikke andet..
Hvis du gider at beskæftige dig med hunden på den rigtige måde, det vil sige, at træne, lege og motivere hunden, så for du en perleven for resten af livet (hundens liv)...
Det kan godt være at i ikke kan li min mening... men sådan er det...
aflivning eller?