1.405 visninger
|
Oprettet:
Aflivning eller medicin. {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at jeg har en unghund, 7 mdr. som er begyndt at udvise de samme sygedoms tegn som ming gamle tæve, Cidney gjorde.
Hun fik efter et meget langt forløb diagnosen kronisk mave-tarm betændelse og blev aflivet.
Eddie, den nye hund er nu begyndt at have de samme symptomer som hun havde, opkastning og dårlig lugt, restlødhed om natten osv.
Begge hunde er fra den samme opdrætter, men Eddie er fra andre forældre.
Grunden til titlen er er jeg ikke har lyst til at udsætte endnu en hund for det lange forløb som Cidney var ude for.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Hvis den udredning udvikler sig til et langt, uudholdeligt forløb med en dårlig prognose, så er det en anden sag - men som udgangspunkt skal hunden da udredes som det allerførste.
Det er jo slet ikke sikkert, at det rent faktisk er det samme.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Men i dit tilfælde lyder det til, at det endnu blot er diffuse symptomer du selv har observeret.
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
men det er nu engang en tilstand de kan få - ligesåvel som vi mennesker faktisk kan få en kronisk "tarmbetændelse" - hvilket rigtig hedder Crohns
nok typisk kaldt for kronisk betændelse. fordi det er nemmere for de fleste at forstå.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
min hund har en kronisk tarmlidelse, og de fleste hunde bliver aflivet pga af den lidelse, men han har fået en kur og den har ikke blusset op igen. ja han har lettere ved dårlig mave, men fordi jeg kender min hund, så ved jeg havde vi skal holde os fra.
selv dyrlægen er så positivt over ham
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Og så tage den derfra.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Aflivning eller medicin.