{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Spiser ikke {{forumTopicSubject}}

Folk synes sikkert jeg er pylret nu, det er jeg også, men jeg er også bekymret.

Silje har ikke spist noget HELE dagen af sin mad, bortset fra de daglige godbidder som vi træner med. Vand har hun heller ikke drukket så meget af som hun plejer, men jeg har fået noget i hende, så ingen dehydrering lige foreløbig.

Hun er 18 uger, og får tilbudt mad 3 gange om dagen. Nogen gange 2. Hun plejer at spise mindst én af gangene, i dag er der bare intet skredet ned i den lille mavse.
Har jeg grund til at være bekymret, eller skal jeg bare lade hende spise når det passer hende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser ikke
  • #1   11. sep 2011 Det har været varmt idag - ihvertfald her i mit område - varmen kan sagtens få den til at få nedsat ædelyst...

Eller måske det har buldret og braget tidligere på dagen som kan have gjort vovsen lidt urolig?

• #2   11. sep 2011 Lyder ikke som vejret hos mig - her har intet bulder været, og varmen har ikke været speciel varm. Hun spiste heller ikke så meget igår, men det kom ned. Så er ved at være lidt bekymret. Hvis hun intet spiser senere iaften, så tror jeg altså at jeg ringer til Dylle imorgen.

• #3   11. sep 2011 Som udgangspunkt skal man altid være opmærksom hvis en hvalp viser ændret indtagelse af føde og drikkelse.. Hvordan er haleføringen, og hvalpens aktivitetsniveau?

• #4   11. sep 2011 Så længe hun er frisk, drikker nok og spiser lidt, så ville jeg ikke være bekymret. Lia gik af sit foder med jævne mellemrum da hun var hvalp, hvor hun i perioder ikke spiste ret meget i nogle dage og så i andre tømte madskålen i løbet af 2 sekunder.

Det skal selvfølgelig ikke være sådan, at hun slet ikke får noget at spise flere dage i træk, især ikke når hun ikke er ældre, så det er noget med at stikke fingeren i jorden og så tage den derfra og være klar til at ringe til dyrlægen hvis du synes hun ikke får nok i sig.

• #5   11. sep 2011 tror ikke der er grund til bekymring, se tiden an om ikke hun er møg sulten i morgen tidlig...

Men kender godt bekymringen, har det ligesådan når mine ikke spiser (mest den voksne), har lige i dag tænkt at jeg ikke kan forstå der ikke findes et godt tørfoder som bare smager som frisklavet leverpostej, så ville mine ihvertfald ikke afvise maden....

• #6   11. sep 2011 Hellan N, haleføring og aktivitet er helt normal som det plejer at være. Fuld af krudt.

M. I, det vil jeg gøre. Er egentlig glad for at høre, at det ikke kun er Silje der holder sulte-strejke.

hanne M, det er vidst det samme her. Hvis det nu smagte af pølse, så var det også røget ned. *G*

• #7   11. sep 2011 Så ville jeg ikke være så nervøs igen.. Det er jo et ret godt tegn.. Så ville jeg også se hvordan hun tager imod morgenmaden imorgen - ellers måske overvejer om hun kan lide hendes mad! he he

• #8   11. sep 2011 Alba sultestrejker også "tit" og har snakket med dyrlægen om det som siger at så længe hun er som hun plejer, og drikker skal jeg ikke være nervøs...

Men du skal IKKE hælde noget over fodret... så giver du hunden en "præmie" ved ikke at spise og så hvad så den dag leverpostej ikke er godt nok, hvad skal så over?

Hunden skal nok spise når den er sulten nok - men mindre den er syg... smiley

• #9   11. sep 2011 Er enig med Anita - nul dessert (leverpostej), hvis ikk hun spiser sin aftensmad op! (c;

• #10   11. sep 2011 Charlotte - okay... men det fik jeg at vide at min dyrlæge der jeg stod i situationen og derfor giver jeg de råd videre.... måske ikke første gang, men hvad så med 3,4,5 gang... så er det ikke sikkert det er godtnok mere og jeg gjorde den nemlig med alba, prøvede også boulllion vand og en dag var det hedder ikke godtnok og desuden feder leverpostej...

• #11   11. sep 2011 Okay, jeg venter og ser til imorgen.

Jeg vil intet hælde over, da jeg også har den opfattelse at hunde er klogere end vi går og tror. F.eks. tror jeg personligt, at kommer der en klat leverpostej i den ene dag, så kan den også komme det den anden dag. Så lærer hunden, at venter man med at spise sin mad, så kommer der lige noget ekstra lækkert i, som er meget sjovere og mere lækkert at spise. smiley

• #12   11. sep 2011 Tak for råd alle sammen.

• #13   11. sep 2011 smiley
    Kommer til at smile lidt over jeres leverpostej snak. Da Fenris var lidt yngre skulle han på mavesårspiller i 5 dage pga to slemme mave influenzaer i træk. Pillerne fik han med lidt leverpostej halv time inden mad. Da kuren var færdig gik der nogle dage inden han spiste sin mad med det samme, han ventede helt bestemt på leverpostej! smiley

Udover det ville jeg lige tilføje at jeg tror det er helt naturligt din hund drikker mindre når den ikke spiser. Tørkost kræver jo en del vand og hvis der så ikke er noget tørkost i maven har hunden vel brug for mindre vand..

• #14   12. sep 2011 stine S, det kan jeg selvfølgelig godt se. Din sidste teori altså. smiley Sådan havde jeg slet ikke tænkt på det.

Kommentér på:
Spiser ikke

Annonce