{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

så røg den første tand?? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu den første "Huk" tand lige røget ud på min hvalp..har slet ikke opdaget den var løs, men vi vidste godt at den havde flækket spidsen af, men dyrelægen mente ikke der var grund til at tage den ud..

nu tænker jeg lidt, hvis nu hun ska til og skifte flere..skal man så skåne hendes mund og tænder? altså forstår mig ret, når vi selv får en revet en tand ud kan det jo godt gøre lidt ondt og være ømt.
men må hun gerne få ben og sådan?. det er jo hvalpetænder, og benene hjælper vel også til hvis bisserne klør?..

håber i forstod spørgsmålet hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så røg den første tand??
  • #1   10. sep 2011 Når du får rykket en tand ud, så har den fuld rod.. Og det kan bestemt gøre nas bagefter..

Når en mælketand falder ud af sig selv, så er det fordi roden er blevet "ædt op" af den blivende tand der er på vej frem, og det er dermed ikke forbundet med smerte..
    Du kan sagtens give din hvalp ben at tygge på når den taber tænder..

men du skal måske være lidt forsigtig med for voldsomme trækkelege

• #2   10. sep 2011 Okay..:) jeg tror bar ikke tanden var faldet ud hvis den ikke var flækket til at starte ned. først flækkede hun den nemlig..ikke op af..men noget af spidsen af..det så dyrelægen så også sagde hun at der ikke var grund til at tage den ud når den alligevel snart skulle skiftes.
    vi har dog holdt øje med den alligevel..og pludselig lignede det faktisk at man kunne se den var blevet hul inden i..det måske roden der væk?. vi var bange hvis den kunne riskikere at rødne væk..så her lige før opdagede jeg den sad løst og 2 sekunder efter samlede jeg en stykket op fra sofaen som kun var et halvt stykke af tanden..så den har måske røget af i flere dele..har prøvet at kigge op i hullet, der ikke blod, men noget snask af en art..

• #3   10. sep 2011 En fældet mælketand kan godt se knækket ud..
    Den er meget skarp i kanten og takket /ujævn der hvor roden var engang.

men det er da helt sikker noget I lige skal holde et øje med.. Og super du er så opmærksom på det

• #4   10. sep 2011 årh okay det var godt..

ja det ser måske en smule betændt ud så vi må holde øje med det.

tak smiler

Kommentér på:
så røg den første tand??

Annonce