{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.101 visninger | Oprettet:

Engelsk bulldog uden rigtige hofter {{forumTopicSubject}}

Jeg opretter indlægget på vegne af min veninde der står i en forfærdelig situation.
De står med en engelsk bulldog på knap 2 år, som sidste torsdag måtte en tur til vagtdyrlægen pga stærke smerter i benene.
Dyrlægen røntgenfotohgrafede hunden og de opdagede, at hans problem var meget alvorligt.
Begge lårben sidder ganske enkelt ikke fast på selve hofteleddet. Dyrlægen sagde at denne lidelse med garanti er genetisk, da det på ingen måde kan udvikles.
Den eneste grund til at de ikke har mærket noget til det før nu, er hans stærke muskulatur, hans muskler har holdt ham oppe.
De fik 2 valgmuligheder:
De kunne aflive ham med det samme eller forlænge hans liv med 6 måneder til 2 år og træne ham op til at holde sine ben ved hjælp af musklerne. I dette tilfælde skal han igennem behandling med 4 indsprøjtninger med et stof jeg ikke kan huske hvad hedder, og derefter skal han trænes intensivt 2 gange om ugen og ha' gigtmedicin (som han ikke kan tåle i maven) for smerterne.
De er meget kede af det, men han valgt behandling og han har fået den første indsprøjtning og viser allerede tegn på bedring.
De har taget kontakt til opdrætteren (DKK) som blankt afviser at skulle tage ansvar i denne sag, da de ved køb vedlage nogle papirer omkring HD hos engelske bulldogs. Og derudover havde de allerede fået ham billigere pga at han manglede en sten.
Kan det virkelig være rigtigt at en opdrætter på denne måde kan nægte ansvaret for en tydelig genetisk fejl der efter al sandsynlighed vil resultere i en aflivning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk bulldog uden rigtige hofter
Kommentér på:
Engelsk bulldog uden rigtige hofter

Annonce