{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk bulldog overpriser ?
  • #1   6. jan 2014 Hmm jeg ville ikke engang give 12000 for en med DKK tavle som landet ligger nu.. benægtelse i bulldogklubben ang. sygdomme.. mange tester ikke for noget.... udstilling præmierer de "forkerte" hunde i min verden.

Racen er så sørgelig snart... og ja Molosshuset er vel den eneste avler i DK, som jeg kender til, som erkender problemerne, avler på sunde hunde, og ikke avler på de der ekstrem tunge typer, som mere eller mindre ikke kan trække vejret.

• #2   6. jan 2014 tja, så længe der er købere til dem uden stamtavle, så vil priserne nok holde sig deroppe.

• #3   6. jan 2014 Louise, vil delvist give dig ret i flere ting du nævner,
    Jeg kender dog to som tager alt op seriøst og avler på udenlandske sunde og raske, men der snobber dkk igen ved og nægte at tage dem ind.
    Min egen er af den samme slanke slags, men den tunge den kan komme forekomme da han kun er halvandet år om en måneds tid.

• #4   6. jan 2014 er vil altid være købere, fordi den har udviklet sig til en designer hund smiley

• #6   6. jan 2014 Jeg har set dem helt op til 18000 kr

• #7   6. jan 2014 Tak isabelle smiley
    haha ...

ja det er vanvittigt.. forstår det virkelig ikke.

• #9   6. jan 2014 Du har ret.
    De lider.
    Netop fordi folk bare avler løs på tavleløse hunde..
    der blev født et minimum af engelske bulldog kuld idag af dkk avlere..
    men de flyder overalt til samme pris som tavlehundene,...

• #10   6. jan 2014 16.000 er sgu også for meget for en engelsk bulldog hvalp MED tavle! In my very honest opinion! smiley

Altså i mit hoved er det fuldstændig omvendt at man betaler mere for hunde som er forholdsvis meget disponeret for sygdomme. Udemærket labradorer kan man købe for 6-8000, også er forældredyerne testet og der er stamtavle.
    Selvfølgelig er det udbud og efterspørgelse der afgører priserne på det "fri" marked. Men hvis man virkelig har så mange penge der brænder i lommerne på en, så giv dem da til velgørenhed.. Jeg synes det er fuldstændig grisk at avlerne lader priserne stige (tavle eller ej) bare se på chihuahuaerne.

Det er i tråd med at en opdrætter tager mere for en hvalp fordi den er født vej kejsersnit (ja kejsersnit er en fødsel! smiley ) Det er da total ulogisk, det er da alt andet end kvalitetstegn at tæven ikke selv kunne føde?!

• #13   6. jan 2014 (link fjernet)
    Her er et kuld med 9 hvalpe smiley

• #14   6. jan 2014 Ja jeg synes så heller ikke overpriserne er forbeholdt de tavleløse -15-25.000 for en EB med tavle synes jeg osse er helt vanvittigt. Og det er vel ikke ualmindeligt at når hunden MED tavle er ekstraordinært dyr, så stiger prisen altså osse uden tavle.

om andre har nævnt, virker dte helt omvendt for mig, at man skal betale MERE for hunden, fordi den er så deform at den ikke selv kan parre, føde osv, og avlen af dem derfor bliver dyrere -det ville give ere mening i min verden, hvis en hund med ekstra mange problemer, blev solgt for en ekstra lav pris smiley

Men i sidste ende handler det jo altid om udbud og efterspørgsel, og er der købere til dem til de priser, jamen så er det jo det avlerne tager for dem... Det ville da være dumt andet

• #15   6. jan 2014 Lige præcis - er det ikke et total dårligt tegn at de ikke kan parre naturligt, føde naturligt, sove naturligt? smiley Det er kvantitet ikke kvalitet.

Det er vist i øvrigt mest normalt at få 5-8 hvalpe i et kuld - 12 hvalpe er alligevel mange smiley

Synes du helt oprigtigt det er en god grund til at lade prisen stige - fordi man som mennesker har avlet noget som ikke er leve dygtigt uden indgriben? Dermed ikke sagt at kejsersnit er forkerte - men en risiko på 98% ??! og de kan ikke sove normalt selv? Det er da overdrevent ekstremt, og jeg vidste ikke engang det med at de ikke kunne sove uden at skulle vendes.

• #17   6. jan 2014 Sarbo -hvordan dælen når du frem til at det er den atavleløse avl der er skyld i at racen "lider"? tavleavlen er da ikke et hak bedre (her taler jeg generelt og ikke om den enkelte opdrætter indimellem, som faktisk gør et forsøg på at vende udviklingen).
    Racen er jo på ingen måde mindre deform og usund af at den får et stykke papir med et stamtræ sendt med ved købet -for det er hvad tavlen er, så længe ingen stiller nogen krav til sundheden på avlsdyrene.

• #18   6. jan 2014 Der er da dælme også andre end bulldogavlere, der holder ferie, når de har hvalpe. Jeg har dog ikke taget min ferie med i beregningen af pris for vores hvalpe. Lige så synes jeg det er vanvittigt at kejsersnit+inseminering skal få priserne til at stige, det er jo i den grad tegn på en syg race, når de nærmest per automatik ikke kan reproducere sig uden al mulig indgriben. Men ja, så længe der er købere, vil priserne næppe falde. Jeg forstår bare ikke fascinationen ved en race der er kommet så langt ud...

• #20   6. jan 2014 Den galde -problemet er jo at racen som helhed ER ekstrem (osse dem der er knapt så ekstreme som mange andre). Så det vil jo tage en del generationer at nå til et resultat hvor hundene faktisk kan reproducere på naturlig vis, trække vejret uden problemer og i det hele taget være sundt nok skruet sammen til ikke at døje med diverse skavanker.

Så alene det at finde en avlspartner forestiller jeg mig som rent mareridt, simpelthen fordi udvalget er så lille, når vi taler hunde der både skal være sunde og endda bevæge sig i en mindre ekstrem retning.

Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle starte og slutte hvis det var mig der avlede racen, det virker som et uoverskueligt projekt at få den på ret køl... og da særligt når langt fra alle opdrættere overhovedet synes der er et problem

• #24   7. jan 2014 Hvor mange hvalpe er det normalt, at der er i et kuld?
    9 er nok ikke normalt, men det er 2 vist heller ikke.
    Mon ikke 5-7 er gennemsnittet!

• #25   7. jan 2014 Det er mod DKKs etiske anbefalinger at avle på hunde som ikke kan parre og føde selv. Ergo opfylder bulldogavlen ikke anbefalingerne og DKK burde skride til handling.

• #27   7. jan 2014 "Det er en syg holdning og det er generelt holdningen i bulldogverden der skal ændres!"

Det er lige netop det -men hvordan pokker gør man det. Fo hvis folk ikke tør lade deres tæver prøve at føde selv, hvorda finder man så ud af om de tiltag der evt laves, virker?
    Sundheden kunne man jo teste sig frem til -og dermed osse finde ud af om ens avlsprogram faktisk giver sundere hunde,
    Men når racen har så store problemer med at føde selv, at den generelle holdning er at kejsersnit er det eneste fornuftige, hvordan dælen finder man så frem til de hunde der faktisk er i stand til at føde (og parre) selv?

• #29   7. jan 2014 Venges -jo jo, naturlig fødsel er da kun en lille del af problemet. Men jeg kan jo godt overveje om racen overhovedet kan opretholdes uden kejsersnit? Jeg tænker at når man er nået derud hvor folk helt automatisk vælger at bestille kejsersnit alene på baggrund af racen, så kunne man da formode at der er en grund til folk ikke tør lade dem prøve slv (altså at der i en årrække inden har været mange problematiske fødsler).
    -ikke at det er noget jeg ved, det er jo bare de tanker jeg gør mig som ikke-bulldod-menneske smiley

Og nej, jeg forstår heller ikke dyrlægerne. Eller køberne for den sags skyld. En race som "alle" ed har ret mange sundhedsmæssige problemer, og som de fleste ved typisk får kejsersnit, og alligevel stiller man ikek krav til ret meget når man køber... og jeg er ikke stødt på ret mange som synes det har nogen som helst betydning at hundene ikke selv kan parre, føde, passe hvalpe osv.
    -eller jo masser som ikke har bulldogs, men blandt bulldogejere, lader det til at det åbenbart betragtes som helt ok.

• #31   7. jan 2014 Øøøhm, for herpes rammer kun bulldogs eller... smiley

Hvis DET er undskyldningen for at droppe naturlig parring, så undrer jeg mig over hvad opdrættere af alle de andre racer gør -de må jo være herpes-befængte allesammen, hvis risikoen er så stor at man simpelthen altid bør vælge at inseminere hehe

Detkan godt være det er mere frygt end alt andet -men frygten må vel være startet et sted. Den har jo ikke bredt sig til resten af hundeverdenen, så der MÅ da have været et fødselsproblem der var større end hvad der sådan generelt ses i hundeverdenen

• #33   7. jan 2014 men ER der tilstrækkeligt mange individer der kan føde selv (og som samtidig ikke fejler 1000 ting der gør dem uegnede til avl) til at man helt kan undlade at bruge dem der ikke kan? -uden at racen uddør altså

Jeg er slet ikke uenig i at de mange helbredsmæssige problemer er sværere at komme af med (og da særligt når nu en del ikke engang gider teste for dem), men ja... jeg synes den race er så problematisk, fordi man får indtryk af at opdrættere/ejere bare ser noget helt helt andet end resten af hundeverdenen når man ser på hundene.

Jeg har endnu aldrig mødt en bulldog der ikke har problemer af en eller anden art -ofte som minimum vejtrækningen, men et eller andet har de alle fejlet.
    Og man kan stå og kigge på den her hund som ejer selv indrømmer fejler x eller y, eller som man tydeligt kan høre "raller" når den trækker vejret. Og ejer står så ved siden af og fortæller at netop denne hund bare slet ikke har alle de problemer som andre bulldogs har osv.
    Det er som om deres opfattelse af hvad der er normalt for en hund, bare er helt enormt anderledes end resten af hundeverdenens.

Jo, der findes den enkelte undtagelse (du er jo selv en af dem smiley ) men det er dælme op af bakke at ændre noget mærkbart, hvis den generelle opfattelse er at så længe hunden kan lege med andre hunde og kan gå 100 meter uden at falde om, så er der ikke noget problem -enhver anden hund var jo hastet til dyrlægen, hvis den lød ligesådan, bevægede sig ligesådan osv.

• #36   8. jan 2014 Venges - er det muligt at finde hunde i avlen som manbåde kan forsvare avl på i forhold til sundhed og som oven i kan selv?
    Hænger de to ting sammen? eller kan det være man risikerer at kræver man naturlig fødsel, så er der ingen nogenlunde raske hunde at avle på?

• #38   8. jan 2014 Men hvad gør man så hvis man er vild med bulldogs, men ikke magter flere syge hunde...? Min kæreste vil frygtelig gerne have en bulldog igen, men jeg magter simpelthen ikke mere sygdom.

• #40   8. jan 2014 Tak for svar venges smiley

• #41   8. jan 2014 Venges: Det kan jo være at man en dag falder over en opdrætter der går op i sundhed. smiley

• #42   8. jan 2014 Anne Julie -problemet er vel at selvom opdrætteren selv går meget op i sundhed, så skal der jo stadig kunne findes linier der er sunde (altså ike bare forældredyrene, men linierne som helhed), og det kunne jeg forestille mig bliver et problem.

-men man kunne da håbe at flere får øjnene op, så racen måske får en chance i fremtiden

Kommentér på:
Engelsk bulldog overpriser ?

Annonce