{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.558 visninger | Oprettet:

Pludselig lammelse {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Brugere..

Har i nogensinde oplevet at Jeres hund efter at have sovet ikke kunne gå på bagbenene?

Vi var til dyrlægen man de ku ikke stille nogle diagnose men kun sige at han havde ondt i haserne, og på lænnen. HUn mente ikke vi fik noget ud af at tage røngten billede, men sagde det ville være en god ide at få en slags vævsprøve af hans led. Han fik smertestillende, men efter en nat kunne han igen gå, og har så gået på sine ben siden i lørdags. Men vi er meget obs på ham, og holder øje. Men irriterene ikke lige at få et svar på hvad det evt. kunne være, så ville høre jer om i har oplevet noget lign.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig lammelse
  • #1   7. sep 2011 Jeps, vores ene tæve som er ret muskulløs, skete det for, vi for afsted til dr dyr.. Men det var en form for krampe,så grundet hendes muskulatur opbygning skal hun udstrækkes hver gang hun har været hårdt igang, og vi har ikke oplevet det siden..

  • #2   7. sep 2011 Mimi har været akut lam i bagkroppen 2 gange.

    1. gang var lige efter heneds 1. løb og jeg frygtede med det samme livmoderbetændelse. Vi styrtede afsted på Dyrehospitalet, der blev taget en masse prøver, hun blev scannet og indlagt til obs. De fandt ingenting (de ville heller ikke tage røntgen, selvom jeg bad om det og det er jo mig, der betaler...) Hun livede op igen om aftenen og havde vist mere eller mindre drevet dem til vanvid:DD
    Dagen efter var der intet og vi fik ikke en diagnose, men noget med "en nerve i klemme"

    Et lille års tid efter var den gal igen, denne gang var vi i sommerhus og jeg valgte at se tiden an. Hun var meget sølle og sov på mit skød stort set hele dagen. Hun livede op igen om aftenen og der har intet været siden...det er 2 år siden.

    Enten er det "en nerve i klemme", et svagt punkt i hendes ryg eller måske vokseværk...jeg ved det ikke.


  • #3   7. sep 2011 Er i øvrigt tilbøjelig til at gi' A.V.N. helt ret.

    Derfor skal der aldrig avles på Mimi og kunne vi da bare få de avlsrestriktioner NU. Foto af ryg, hofter, patella, luftveje og fri for allergi ville være en start på en tiltrængt forbedring af denne skønne race.


  • #4   7. sep 2011 A.V.N. Øv, det lyder som noget fra en fransk buldog faktisk ja, nu du siger det mindes jeg at jeg har hørt de godt kan have noget der.

    M&R : Jeres er også en fin muskel hund, og franske buldogs har jo også nogle muller, så måske det hænger sammen og er samme problem som jeres? Har i nogle gode øvelser til den måde i strækker hende ud på når hun har været aktiv?

    Rie: Det lyder meget som vores messi også.. det er også en fransk buldog i har? Vil det sige når jeres får det, ser du tiden an og bare holder hende varm til det er ovre? Kan godt forstå man er ved at blvie vanvittig når man nu gerne vil betale også smiley


  • #5   7. sep 2011 Men jeg tænkte når nu det er en blandingshund, så er der måske ikke de skavanker... Men der tog je fejl. Det ligger måske bare i generne?? : (

  • #6   7. sep 2011 Min morbror havde en hund der blev på dagen for min konfirmation da de kom hjem var lam i bagbenene ;( de fik hende på landbrughøjskolen i Kbh og der var hun til div. Undersøgelse mener ikke de fandt den præcise årsag men de mente det var en blodprop i ryggen!

  • #7   7. sep 2011 Jeg stiller mig hen over hende(med røven mod hovedet :o))) så tager jeg om låret med den ene hånd og nede under hasen med den anden, og så strækker jeg stille lige ud i luften, dette gør jeg 5 gange med hvert ben, så får hun lidt massage og så udstrækning igen...

  • #8   7. sep 2011 Sinita, ja det er fransk buller jeg har. At det er en blanding tror jeg ikke har så meget at sige, den får jo også de dårlige gener med fra begge forældre såvel som de gode;) Vi vil ha' ryddet op i genpølen nu...ihhh hvor skal man passe på når man anskaffer sig hund.

    Ja, jeg holdt hende varm til det var overstået og hold skarpt øje med hende, med nr. på en svensk dyrlæge kodet ind i telefonen. Jeg synes jo ikke jeg fik mere ud af at ta' på hospitalet med hende 1. gang...

    Jeanett, nej da, blev hun aflivet?


  • #9   7. sep 2011 *Jeanette, undskyld:)

  • #10   7. sep 2011 Nej det gjorde hun ikke hun kom også til at gå igen( desværre gik hun ikke særlig pænt og hun havde ligesom et knæk på ryggen) men hun var også en hård omgang igennem da de efter halvanden månede fandt ud af hun var gravid! En uge inden hun skulle føde;(

  • #11   7. sep 2011 Puha, ja det lyder som en hård omgang.

  • #12   7. sep 2011 Jeanette : Det er jeg virkelig ked af at høre.. øv øv smiley De plejer nu nok at vide hvad de snakker om der inde på landbrughøjskolen i københavn. Så det er nok ikke helt umuligt at det også kan have været en blodprop. Fik hun hvalepene?

    Rie : Ja det er selvfølgelig rigtigt nok.. Jeg vil håbe i fremtiden at man så kan gøre noget for at rede op på de dumme skavanker. Det lyder som en god plan, jeg har også skrevevt dyrlægens nummer ind, og sker det en anden gang tror jeg lige jeg ser tiden an og holder ham varm. Er det normalt at det kan tage en nats tid før det er ovre?

    M&R : Tusind tak for tippet, det vil jeg også gøre med vores der hjemme fremover, han er nu i forvejen god til at strække hans ben helt når han fx. sidder ned.. Men tror ikke det kan skade at gøre det på ham ind i mellem. Hvor lang tid holder du benet ude? Eller trækker du det tilbage igen med det samme?


  • #13   7. sep 2011 Nu har Mimi "kun" haft det to gange. Hun kan ikke stå eller gå på bagbenene fra hun vågner om morgenen og er i det hele taget ret sølle. Hun sover hele dagen og liver op igen om aftenen og så er det overstået. Hvis der er den mindste ændring i hendes tilstand hænger jeg i røret til dyrlægen.

    Jeg kan ikke råde dig til, hvad du skal gøre, du skal følge din mavefornemmelse:)


  • #14   7. sep 2011 Hmm, vil tro det er en 10 sec. jeg holder strækket..

  • #15   7. sep 2011 Okay tusind tak for jeres hjælp alle sammen. smiley Krydser fingre for at Mika ikke får det mere igen! Jeg vil prøve at gymnastikere med lille messi.

  • #16   7. sep 2011 Så lidt da...håber det var en engangs"fornøjelse". Han ser ud til at være en dejlig en, ham Messi, nu med gymnastik på programmet:)))

  • #17   7. sep 2011 Jo tak.. ja det skal jeg sige videre til ham smiley hehe.. Ja men er sikker på han synes gymnastisk er sjovt, men selvfølgelig tvinger jeg ham ikke til noget han ikke vil. Hvis han hellere vil gå til fodbold så må vi jo tage det til overvejlese.. smiley Så længe han bare får strukket ud!

  • #18   7. sep 2011 Ja det blev hun nødtil de opdagede det en uge før hun fødte!

  • #19   7. sep 2011 Sinita er det en hund vi snakket om??

  • #20   7. sep 2011 Puha, sikken en hård omgang. Hvordan havde hun det efter fødslen til den dag i dag?

  • #21   7. sep 2011 Ja altså nu er hun desværre blevet aflivet! Tror det er to år siden! Men hun så bestemt ikke ud til at være specielt generet af det! Hun kunne dog ikke stikke af fra min mormor og morfars have mere da hun ikke kunne hoppe højt! Hun var en glad hun der havde en sjov gangart;0) men mener at det var grundet det samme at hun tilsidst blev aflivet( måske et tilbagefald) men hun fik da 5 år hvor hun fungerede;0)

  • #22   8. sep 2011 Hold da op.. SIkken en historie. smiley Men den lyder nu alligevel lykkelig, men trist med at hun er i hunde himlen nu, men sådan skal de jo alle sammen der op en dag. Fem år, er alligevel også lidt for en hund, selvom man snildt kan have dem fem år mere.. Men praktisk det med din mormors have :o) Hunde kan have det helt fint tror jeg på selvom de går sjovt hehe..

Kommentér på:
Pludselig lammelse

Annonce