821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hente hund fra udlandet hente hund fra udlandet

hej nogen herinde der har hentet hund fra frankrig og hvad der var kriterier der er for at hente en hvalp fra frankrig .

regner med og ringe til fødevarerregionen i løbet af ugen men det er meget rart at have papier og den slags i orden inden.

hvis der skulle være nogen der kunne være behjæpelige med fransk oversættelse ville det være kanon da jeg og opdrætter ikke forstår det særlig godt at jeg skriver engelsk og han fransk google translate er ikke det bedste til dette ;o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hente hund fra udlandet
  • #1   31. aug 2011 Myret: Du kan læse om reglerne her, forudsat at vi snakker om en hvap under 3 mdr:l(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

• #2   31. aug 2011 Ok og det scipsede med en forklaring:
    1) Reglerne fra fvst's hjemmeside.
    2)Link til ansøgningsskema som du skal indsende.
    3)Opdrættererklæring som du skal sende til opdrætter og som hun skal underskrive - du kan sende den som link. hn skal printe ud og underskrive og skanne ind *S*

• #3   31. aug 2011 lise

denne opdrætter erklæring kan man ikke bare tage den med når hvalpen hentes ved 8 ugers alderen og så han udfylder den inde man tager afsted eller er det ikke godt nok

• #6   31. aug 2011 nu med fremtidig akita

men dem som jeg kan printe ud de er jo på dansk og hvordan skal de kunne forstå det i udlandet

• #7   31. aug 2011 uha lyder mere besværligt
    skulle have haft fra sverige men det blev jo ikke til noget så nu bliver det frankrig

kan man maile opdrætter de erklæringer han så udfylder og sender tilbage pr mail?

• #8   31. aug 2011 kan de erklæringer man skal sende printes ud på andre sprog end dansk som fransk feks

• #9   31. aug 2011 Ja... du kan maile opdrættererlæringen. Du kan udfylde den for ham og så maile den til ham, så han kan underskrive smiley

Du skal starte med at udfylde ansøgningen om tilladelse til fvst og senden den ind smiley

• #10   31. aug 2011 skal man kende til forældrene dyrene på hvalpene da vi ikke er helt sikre endnu hvilket kuld jeg får hvalp fra endnu ?

• #13   31. aug 2011 tror ikke han kan engelsk det er ofte problemet med især tyskere og franskmænd :o)

men jeg må prøve

• #14   31. aug 2011 uha så håber jeg han får hunden gjort klar inden den når og blive 12 uger med chip osv

• #16   31. aug 2011 Myret:
    Jvor gammel er hvalpen?

• #18   31. aug 2011 ja det er også det jeg tænker vil heller ikke havde den rabies vaccineret.

jeg har skrevet til ham .

lise hvalpene fra det kuld jeg har forespurgt er født den 16 aug så de er to uger nu men jeg er ikke sikker endnu og det bliver fra det kuld opdrætter skal se om evt en af hannerne kunne matche det jeg søger

• #19   31. aug 2011 jeg må prøve og ringe til dem imorgen

• #20   31. aug 2011 Undskyld mig, men for mig lyder det ikke særlig smart at købe hund et sted, hvor man ikke kan tale/skrive et sprog, som begge parter forstår. Der er rigtig mange huller man kan falde i.
    Håber i det mindste at du har fundet opdrætter gennem DKK eller lign.
    Du kan ikke bare få en importtilladelse til en tilfældig hund, din importtilladelse gælder kun den hund, hvis chipnummer du har oplyst til fødevarestyrelsen.

• #22   31. aug 2011 Sorry, når jeg læser mit svar længere oppe, så lyder jeg jo som en gammel sur kælling. Meningen var bare, at advare dig om, at du skal se dig godt for, og det kan godt være lidt svært, hvis man ikke taler samme sprog. Hvis der er mange suspekte sælgere og opdrættere af hundehvalpe her i landet, så er det intet imod hvad du finder i udlandet.

• #23   31. aug 2011 regitze

må du meget gerne.

lise-lotte

jeg har mange kontakter i udlandet og det er en hund som er registreret i franks kennel klub og en dygtig opdrætter , men min lidt anede uro er man kan misforsåt hinanden med ønsker til en hund dog skriver han at han forstår hvad det er for en type hund jeg ønsker , har kontakter til flere mere end tilfredse købere ;o)

så jo jeg har skam undersøgt det

Kommentér på:
hente hund fra udlandet

Annonce