{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Tænk dog på hunden {{forumTopicSubject}}

Hvorfor køber folk en hund for at sælge den igen kort tid efter. For så igen at købe en ny hund for så at sælge den igen.

Fatter det ikke???? Hvorfor kun tænke på sig selv???

Hunde er levende væsner, som knytter sig til sin ejer - og hvordan kan man så kaste rundt med dem som var det et stykke legetøj.

Ved ikke om det bare er mig - men bliver så gal når jeg ser det og sådanne folk burde slet ikke have lov til at få hund igen...!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk dog på hunden
  • #2   31. aug 2011 Ja nemlig.... Hvorfor få en ny af samme race! Hvorfor var den anden ikke god nok!

Arrrggghhh bliver så forarget!!!!

• #3   31. aug 2011 Du har ret Louise, der er alt for mange unghunde og ældre hunde til salg... En skam hunde ikke selv kan vælge hvem de vil bo hos smiley

Det ville være så rart, hvis folk lige stoppede op og mærkede efter om man nu også magter en hund eller om det bare lige er fordi man synes den ser super sød ud på de billeder i en annonce...

Man kan så bare håbe at alle de hunde, som sælges videre kommer til et hjem hvor de må blive resten af deres liv og ikke skal være en irriterende kaste bold for os mennesker!!

• #6   31. aug 2011 Majbritt - selvfølgelig kan de skifte hjem det ved jeg og vil også sige at det er bedre de får et nyt hjem i stedet for at blive hos nogle følelseskolde mennekser som alligevel ikke gider den. Men hvorfor skal man så gå ud og købe en ny hund lige efter, for så at sælge den igen!!! Det er det jeg ikke begriber og her burde man slet ikke have lov til at købe en ny hund for at den en mdr efter også skulle skiftes ud med en anden model smiley

• #8   31. aug 2011 Majbritt undskyld hvis du hænger dig så meget i overskriften, men læs dog hvad der står i teksten og svar udfra det!!!

• #9   31. aug 2011 Godt sagt Charlotte!!

• #11   31. aug 2011 Det er vel altid synd at skille en hund fra sin flok uanset årsag,og nogle hunde vil nok tage det hårdere end andre men der er tilfælde hvor det er et nødvendigt onde. Det vil jeg ikke mene at det er når man lider af samlermani.

• #13   31. aug 2011 Charlotte fik du mit svar på PB?

• #14   31. aug 2011 Jeg forarges også når jeg ser brugere herinde igen og igen skaffe sig ny hund for så at skilel sig af med den igen. Når man anskaffer sig et dyr må man gerne tænke sig bare en lille smule om og gerne tænke længere end de næste 14 dage frem!!!!

Men jeg ser også sådan på det, at det er bedre at hunden bliver omplaceret, hvis den ejer alligevel ikke gider den.

Og ja Majbritt mange hunde kan sagtens tilpasse sig et nyt hjem, men ikke alle kan. De hunde der bliver udtaget til at skulel være servicehunde af en eller andens salgs er jo også udvalgte bl.a pga deres temperement.

Hvor ville det være skønt hvis folks "køb-og-smid-væk"-kulltur kun gjalt ting og ikek levende væsner.

• #16   31. aug 2011 Jeg bliver tosset når jeg ser voksne hunde til salg og begrundelsen bla er kemi .. Jeg får lyst til at skrive noget rigtig grimt, men man er vel et opdraget menneske smiley

Jeg forstår slet ikke hvordan det kan diskuteres om det er godt for hunden?! jo jo, hunde tilpasser sig for det meste, men hunde der har oplevet rigtig mange svigt stoler bare lidt mindre på mennesker hver gang, og det kan blive grimt! (nu snakker jeg om én hund der har haft min 5 forskellige hjem).

I mine øjne er det at anskaffe sig en hund Lidt ligesom et barn, man må tage fuldt ansvar for det, opdrage og elske det de næste 18 år, uden undtagelse! (med børn forhåbeligt længere).

• #18   31. aug 2011 Nogen gange er det bare bedst for hunden at skifte hjem - uanset om den er voksen eller hvalp. En hund som lever i et hjem hvor den ikke er ønsket er hverken optimalt for hunden eller for ejerne. Så hellere at den komme ud hvor den er ønsket.

Jeg vil give dig ret i at nogle mennesker får nye hunde konstant og sælger de gamle. De er nogle klaphatte.

Og så forstår jeg aldrig dem der sælger den gamle hund, fordi den ikke kan med deres nye hvalp. Hvad med om hvalpen så fandt et nyt hjem eller kom tilbage til opdrætter?

• #19   31. aug 2011 Maj-Britt: man må da gøre præcis som man vil, jeg syns bare det er en omgang cr*p .. Jeg har da aldrig mødt en hund jeg ikke har kemi med, eller en hund jeg ikke ku lide (eller hvad man skal sige) det er tit og ofte en undskyldning for at hunden er sødere når den er hvalp .. Det er en uansvarlig holdning og måde at ha dyr på - at man bare kan give dem videre når man er træt af dem ..

Tinna: hvis hunden ikke er ønsket skulle man ikke ha anskaffet en i første omgang. Selvf er det bedre at hunden kommer et andet sted hen, men de ejere bør bare ikke nu købe hund igen .. Og ja at sælge gammel hund fordi den ikke kan med hvalpen er også noget der kan gøre mg gal ..

Jeg stemmer for et hunde-cv så opdrætter har mulighed for at skelne de useriøse, vidersælgene impulskøbere fra ..

• #21   31. aug 2011 Maj-Britt: du snakker brugs dyr, jeg kæledyr. Jeg ville ikke kunne skaffe mig af med hunden fordi den blev skudræd nej, sådan er jeg bare.

Mht CV så snakker du igen brugs dyr og jeg kæledyr ..

• #23   31. aug 2011 Maj-Britt: hvis en politihund dumper er hundeføren nødsaget til at skaffe sig af med den og få en ny. Hvis en servicehund dumper er det det samme. Hvis en jagthund bliver skudræd og det er jægerens erhverv er det det samme. Men hvis frk Hansen helst ville ha at dalmatneren blev ved med at ha blå øjne, eller at chihuahua'en ikke kan passe tøjet, eller labben blev meget større end man regnede med og ingen af dem er lige så søde når de ikke længere er hvalpe ..
    Forskellen er tydeligt at de brugshunde skal udføre et stykke arbejde og at kælehunden kun er for vores fornøjelses skyld ..

• #24   31. aug 2011 Hvis du ikke føler en rigtig tilknytning til hunden, er det vel bedre, den får et nyt hjem??

Hvis hunden ikke føles "rigtig"?

Man skal selvfølgelig vurdere om hunden er egnet til en omplacering...

Min tidligere hund var fantastisk! Verdens bedste hund uden sammenligning smiley Alle hunde blegnede totalt i sammenligning - kunne ikke nå ham til sokkeholderne *GG*.

Sådan har jeg det slet ikke med Buddy - men han er da meget sød... Hans sind kan være lidt belastende til tider for det var absolut ikke sådan han blev beskrevet ved køb.

Jeg har slet ikke samme type forhold til Buddy som til den tidligere hund. I starten troede jeg det nok kom med tiden. Det er jeg ikke sikker på mere. Jeg har jo trods alt haft ham i 1 år nu.

Og nej, jeg er ikke ved at skulle sælge min hund. Hvis jeg en dag ikke kan have ham mere, synes jeg, han skal have fred.

• #26   31. aug 2011 Charlotte

Helt sikkert, hvis man har det sådan så mange gange! Og så må man da også revurdere sine egne evner til at udvælge det rigtige kæledyr.

Man kan jo ikke smide dyr videre som et par brugte sokker...

• #27   31. aug 2011 "hvis hunden ikke er ønsket skulle man ikke ha anskaffet en i første omgang. Selvf er det bedre at hunden kommer et andet sted hen, men de ejere bør bare ikke nu købe hund igen .."

Det har du delvist ret i. Nu har jeg lige stået med en hund som skulle formidles. Den var ikke ønsket i hjemmet mere - 3 år gammel. Den var ønsket for 3 år siden da den kom ind i hjemmet, men noget skete følelsesmæssigt i familien og pludselig var hunden ikke længere ønsket. Familien blev ved med at beholde hunden og den blev overset og havde ikke et optimalt liv. Den blev fodret, vandet, fik gåture - alt det som hunden skulle - men hunden blev ikke set.

Jeg var med til at sætte viderformidlingen igang. Få familien til at indse at hunden ikke havde det optimalt psykisk - det var hårdt både for dem og for mig, fordi hunden var i min familie.
    Nu bor hunden hos en pige som har alt tid i verden til ham - og han har fået en ven og de 2 hunde er i centrum.
    Jeg tror på at det for ham (og for familien) var den bedste løsning smiley

Og nej, de får ikke hund igen. For hunde er ikke længere en ønsket del af deres liv.

• #29   31. aug 2011 Selvf kan mange ting i livet ændre sig ingen tvivl om det. Ved sygdom og sådan hvor det er den eneste løsning er det helt okay.

Men så f.eks en mops på 8 mdr til salg herinde da tiden ikke længere er tilstede. WTF? Så har man i mine øjne ikke tænkt sig om til at starte med.

Mht kemi, så har jeg altid gjort det at jeg har fundet hvalpen så ung som overhovedet muligt, helst inde fødsel så jeg har kunne være med fra starten, og det har jeg kun fået gode resultater af. Hvalpen kender mig, min lugt og er glad for mig, jeg kender en og er glad for den. Så bliver seperationen fra moderen også meget nemmere.

• #34   31. aug 2011 Ej okay... Det er da så også helt grelle eksampler, I lige disker op med der...

Den "bedste" jeg har set var på dba eller guloggratis

Sælger ville have refunderet praktisk talt alle sine udgifter forbundet med hundeholdet i de hvad 4 måneder eller sådan noget.

Altså købspris for hund + foder + dyrlægeudgifter + køb af udstyr etc.

Det finder jeg grotesk, da det er udgifter, som man må regne med, når man holder kæledyr.

• #36   31. aug 2011 http://www.dba.dk/cavalier-king-charles-spaniel/id-76854109/

jeg synes at det her er en af de værste annoncer jeg har oplevet..

sælger bruger begrundelsen at de ikke er hundemennesker og ikke kan passe hunden ordentligt.. og det er en pige på 14 år som sælger hunden :S

• #38   31. aug 2011 Camilla O - ja... helt ærligt, hvad sker der lige for det? :S den annonce er så langt ude.. jeg tror at sælgeren har slået det der "spørgsmål og svar" fra, for før var der rimelig mange som stak ret heftigt til sælgeren...

• #40   31. aug 2011 ja, det er dybt godnat.. stakkels lille hund smiley jeg har kigget på den annonce en million gange efterhånden, og jeg får det skidt hver gang..

og så står der at den er lige til hundeudstilling.. come on altså....

• #41   31. aug 2011 Hvis man aldrig har haft en hund og finder ud af, at man ikke er hundemenneske, så har hunden/hvalpen nok bedre af at komme til et andet sted,

Det er vel en ærlig sag, at man ikke vidste, hvad det indebar, før man stod i det?

Jeg synes, kæden springer af, når de så køber endnu en hund derefter :-((

• #42   31. aug 2011 når jeg lige har set sådan en annonce, og så kigger ned på mine to møg forkælede vapser, som fylder hele sofaen så der næsten ikke er plads til mig, så er det lige før at jeg kan tænke om der måske ikke kunne være plads og kærlighed nok til en enkelt hund mere, men nej.. den annonce lugter langt væk af utrænet problem hund..
    i spørgsmål og svar i an noncen, stod der før at den ikke kunne indkald og den hoppede op osv.. og den er 8 måneder gammel.. men sælgeren blev ved med at påstå at den bestemt ikke var utrænet :S

• #43   31. aug 2011 Træning er intet problem...

Spørgsmålet er, hvad der ellers kan gemme sig i hunden...

• #44   31. aug 2011 rigtigt nok.. hvis en hund har boet i et halv år ved folk som ikke kan passe den ordentligt, tvivler jeg stærkt på at det er noget som går uagtet hen..

Kommentér på:
Tænk dog på hunden

Annonce