{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Så tænk jer dog om (salg af hund) {{forumTopicSubject}}

Har lige siddet og set ALLE salgsannoncerne igennem.. Jeg er rystet over alle de mennesker der vil sælge deres hunde!!!
Hvad tænker folk egentligt på når de anskaffer sig en hund??? Åbenbart ikke en skid...
Så har de ikke lige tid mere, kan ikke lige finde et sted at bo med hunden osv osv osv.....
Kan forstå hvis der opstår allergi og lign. Men seriøst SÆT JER FOR FANDEN IND I HVAD DET VIL SIGE AT HA´ EN HUND INDEN I ANSKAFFER JER EN!!!!!
Der er ikke noget at sige til at der bliver aflivet flere tusinde sunde og raske hunde om året, når der findes så mange uansvarlige hundeejere..
Øv hvor er det trist.... Det er ikke bare et købe og smide væk legetøj man anskaffer sig..
Hilsen en ansvarlig og ansvarsbevidst hundeejer...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så tænk jer dog om (salg af hund)
  • #1   16. mar 2009 Hørt

vil dog også rette opmærksomheden på alle dem som avler for at sælge rak og pak til hvem som helst.
    Lad nu være med at avle på din hund fordi den er sød - alle hunde er søde men det er ikke ensbetydende med at den skal bruges til avl.
    lad nu være med at købe en hund fordi den er kær som hvalp - den bliver stor...

hvis du ikke syntes at lange gå ture i regn og blæst er hyggelige så skal du nok ikke have hund for det hører med...

sidst men ikke mindst - sæt dig ind i hvilket temperment den hund har du har set dig varm på - at en hund er køn er ikke ensbetydende med at den passer til dig. det kan tage år inden du finder den hunderace som passer til din livsstil.

• #2   16. mar 2009 og ja jeg ved jeg har en køn race - men jeg brugte 1½ år på at finde ud af hvilken race som passede til mig og det var så denne....

• #3   16. mar 2009 Sådan. Håber jeres opråb bliver hørt.

• #5   16. mar 2009 ja men der er altså også nogen som bare ikke kan overskue deres hund mere. fx hvis de går en meget svær tid i møde, som de ikke har set komme. Men giver dig bestemt ret i, det er uansvarligt at anskaffe sig hund, hvis ikke man ved hvad ens fremtid bringer, såsom flytning til lejlighed. men jeg tager hatten af, for dem der siger, at de synes deres hund fortjener bedre. smiley

• #7   16. mar 2009 Ja gir alle ret - trist trist trist....

• #8   16. mar 2009 Kenneth fjern hellere link=udhængning=fryseren

• #9   16. mar 2009 joan Ø

Vi kan ikke blive mere enige.........
    Det er forfærdeligt at sidde og se på, hvor mange der sælger deres hund igen.
    Hva tænker folk?? De tænker ikke!!

• #10   16. mar 2009 Det værste er sgu når hunden bare bliver solgt til højst bydende!

• #12   16. mar 2009 Har også læst at der var en som solgte en hund, fordi han skulle starte i skole og ikke havde tid til den. Som om at han ikke havde tænkt en uge forud!! Det er f..... chokerende.

Det samme gælder folk som bor i lejede lejligheder, og som af en eller anden grund skal flytte. Men ikke kan finde et sted hvor der er tilladt at have hund. SÅ KØB DOG FØRST EN HUND NÅR DU HAR ET STABILT LIV.

• #14   16. mar 2009 Kenneth: jo der er vist en Cane corso til salg i markedet.....

• #16   16. mar 2009 Lyserød smølf: ja man tror sq man har set det værste, lige indtil man ser den nåste tåbelige undskyldning...

• #17   16. mar 2009 Jeg kunne meget gerne tænke mig at lave hvalpe på min Freja.. Hun er jo i mine øjne verdens dejligste hund.. men det kommer bare aldrig til at ske.

1 hun er renracet, men opfylder ikke racestandarden, så hvalpene ville ikke kunne få papire

2 hun er for agressiv overfor andre hunde, og det skal ikke gives vidre

3 hun har en arvelig sygdom som heller ikke skal vidre til flere hunde.

Der er ligesom nogle ting man skal tænke igennem inden man lader sin hund parre.. så selvom at jeg ville syntes at det dejligste var at få en hvalp efter min tøs, så kommer det aldrig til at ske, fordi jeg ikke vil sætte hvalpe ind i verden, som jeg ikke vil kunne stå 100 % inde for.. er ked af at der ikke er flere hunde ejere der tænker sådan

• #18   16. mar 2009 jeg vil give jer ret ..
    det er utilgiveligt det folk har gang i .. En hund er et levende menneske, og ikke bare et legetøj man kan ligge væk når man ikke gidet det ..
    det værste er når folk skriver : køb nu ellers bliver jeg nødt til at aflive den .. Jeg kan slet ikke forstå de mennesker der kan få sig selv til at slå en sund og rask hund ihjel .. puha føj ..
    det var bare det jeg ville sige ..
    jeg synes hunde er ligeså meget værd som et menneske .. og det mener jeg !

• #19   16. mar 2009 Jeg bliver ofte så gal, at jeg ligefrem dirrer af arrighed, når jeg kigger de annoncer.
    Når man vælger at have dyr, må man planlægge sit liv efter det.
    Men desvære kan vi ikke andet, end at råbe op, og håbe på folk snart begynder at tænke, inden de køber.........

• #20   16. mar 2009 lucky : Hvor er jeg ked af at høre at du er kommet i den situation at du regner med at flytte et sted hen hvor du må have dine hunde, og så det slet ikke er det..

Ville selv blive så ked af det..

• #21   16. mar 2009 vi er så en af de familie der faktisk gerne ville have en gen-placerings hund( og har erfaring med det) men jeg vil simpelthen ikke give det samme som en hvalp af samme type koster og det virker som om sælgerne af gen-placeringshundene ( små racer) hellere vil sælge til endnu en teenager til fuld pris en til en erfaren hundefamile med nedslag. Jeg syntes ikke det gør noget at det gør lidt ondt på tegne-drengen at skulle sælge sit "impulskøb" det kan være man så tænker sig lidt om næste gang.....

• #23   16. mar 2009 Jeg vil godt lige kommentere til dem der skriver om race standarder. Det kan godt være der bliver avlet ret meget (især i øjeblikket) og der er mange gadekryds i omløb, men synes bestemt ikke man skal hæve racehundene over blandingshundene, da der er SÅ mange forskellige racer der er menneskelavet af diverse fine avlere, og tit ser man at en del af disse racehunde lider af en række alvorlige sygdomme. Der var bla. en dokumentar omkring det på tv2 for et par uger siden. Jeg kan da godt se det er meget fint at man på papirer kan bevise hvem hunden nedstammer fra, men det nytter ikke at man har en meget fin eks. Cavalier king charles, med flotte papir og så mangler det havle af kraniet på den.

Desuden bliver jeg også harm over sådan en annonce, som der er linket til her i tråden.

smiley

• #24   19. mar 2009 Tak for alle jeres meninger, det er dejligt at se, at jeg ikke ikke er den eneste der blir´ sur og ked af det med alle de hunde der er til salg...
    Og ja selvfølgelig er der særlige omstændinger, der gør at man nærmest er tvunget til at finde et andet hjem til vovsen, men største delen er en gang pis i mine øre..
    Prøv at tjekke alle de Amstaffer der er til salg.. Rystende ikk???

Kommentér på:
Så tænk jer dog om (salg af hund)

Annonce