547 visninger
|
Oprettet:
at lære dæk?? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil super gerne lære min lille chihuahua dæk, men jeg har lidt problemer med at lære ham det.
Er der nogen der har nogle gode tips til hvordan han kan lære det?? Har prøvet med en godbid foran snuden, og stille tage den nedad, men det ender bare med at han rejser sig.
Ville være glad for hjælp, og på forhånd tak (:
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Det var den kommando Enzo var længst tid om at lære, så vær tålmodig.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
når han sidder kan du få ham til at lægge sig ved at gemme en guf i hånden og føre hånden ned foran ham. HAn må ikek få guffen før han ligger helt ned.
Brug ikek en kommando før hunden er sikekr i øvelsen.
Mine dækker nu bare på håndbevægelsen.
Jeg er meget glad for klikkertræning, der lærer hunden det også nemt, men jeg kan ikek forklare det ordentlig her. Men princippet med det er positiv forstærkning, hvor man klikker lige når hunden gør det man ønsker, så den ved nøjagtig hvad det er i øvelsen den belønnes for. Så hunden gør det man ønsker, man klkker, belønner og roder... meget positiv læringsform og hundene lærer det lynhurtigt
apr 2011
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Men tusind tak for svar (: Jeg må bare komme igang
apr 2011
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
Det er ikke unormalt at de små hunde ikke er så glade for at dække
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 537
I starten rejste han sig også hele tiden op, men fattede det ti sidst
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
Kan jo være den virker?
Du sætter dig ned sørge for der gerne er omkring en "halv" til hel arm imellem jer
du ber ham sitte
du kan vælge at knytte hånden med godbiden i eller havde den mellem fingrespidserne så han kan se godbiden, jeg vælger som regel af havde godbiden synlig.
hånden pladsere du ved hans øjenhøjde og køre langsomt hånden ned af men samtidig mod dig selv.
chier kan når de sidder nå godbiden siddende hvis den er lige under deres hoved og hvis den står op kan den stadig nå hånden på gulvet, har man lært den andre tricks som sit og gipote vil den forsøge sig med det. Ber du den om og sitte og ligger hånden på
gulvet et stykke væk fra chien, rejser den sig og går hen til hånden.
Selvom der ikke er stor forskel på at køre hånden ned mod gulvet og køre hånden ned af og væk, men det er den lille forskel der har virket på alle tre chier,
men kan jo godt være det ikke virke på din chi.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Jeg starter med at få den "sit" ved hjælp af godbid. Først når den kan sidde roligt begynder jeg på dæk.
Som næsten alle andre bruger jeg godbidden til at trække hunden frem/ ned. Men for at undgå problemet med at den rejser sig, holder jeg så bagparten stille med en finger på hver side lige foran hoftebenet. Det er et ganske svagt "greb", som bare guider hunden.
Efter kun nogle få gentagelser har hunden fundet ud af hvad jeg vil og så er det ikke længere nødvendigt at holde bagparten.
Sweetie lærte det på den måde på kun en formiddag. Jeg kedede mig på et kursus, så kunne lige så godt bruge tiden på træning af min egen hund.
at lære dæk??