{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

at lære dæk?? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil super gerne lære min lille chihuahua dæk, men jeg har lidt problemer med at lære ham det.
Er der nogen der har nogle gode tips til hvordan han kan lære det?? Har prøvet med en godbid foran snuden, og stille tage den nedad, men det ender bare med at han rejser sig.
Ville være glad for hjælp, og på forhånd tak (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at lære dæk??
  • #1   28. aug 2011 Start som du selv siger. Lad ham lugte til godbidden. Gem den så med tommelfingeren i fladhånd og læg den på gulvet. Sig ikke noget, men vent til han lægger sig og prøver at få den ud. i samme øjeblik han ligger helt ned, får han godbidden og du roser ham til skyerne. Gør det om og om og om igen uden at sige noget. Når han så har "fattet" det, begynder du at sætte kommando på.

Det var den kommando Enzo var længst tid om at lære, så vær tålmodig.

• #2   28. aug 2011 Først lærer du ham sit.
    når han sidder kan du få ham til at lægge sig ved at gemme en guf i hånden og føre hånden ned foran ham. HAn må ikek få guffen før han ligger helt ned.

Brug ikek en kommando før hunden er sikekr i øvelsen.
    Mine dækker nu bare på håndbevægelsen.

Jeg er meget glad for klikkertræning, der lærer hunden det også nemt, men jeg kan ikek forklare det ordentlig her. Men princippet med det er positiv forstærkning, hvor man klikker lige når hunden gør det man ønsker, så den ved nøjagtig hvad det er i øvelsen den belønnes for. Så hunden gør det man ønsker, man klkker, belønner og roder... meget positiv læringsform og hundene lærer det lynhurtigt smiley

• #3   28. aug 2011 ,,, he he...man roder ikke, man roser ;-))

• #4   28. aug 2011 Kan kan også "sit, gi pote" og en hvor han hopper op, på håndbevægelser, og dem har han lært super hurtigt. Og jeg træner også med klik, det fungere rigtig godt for ham.
    Men tusind tak for svar (: Jeg må bare komme igang

• #5   28. aug 2011 Det kan også være en fordel at smide guffen ned til ham når han ligger rigtig, for så er der større chance for at han bliver liggende frem for at han måske rejser sig for at nå op til guffen du har i hånden.

• #6   28. aug 2011 Han bliver bare helt frustreret over han ikke kan få godbidden, og begyndet at "grave" ved min hånd, og hopper op ad mig, og prøver at lave de andre kommandoer han kan..

• #8   28. aug 2011 Du skal bare lade ham grave på din hånd og tilbyde de andre øvelser, du slal bare være meget tålmodig og vente og som sagt meget vigtigt at du ikke siger dæk før han ligger. Hvis du bruger klikker kan du evt starte med at klikke ham for bare at være lidt på vej ned, altså gøre det etappevist.
    Det er ikke unormalt at de små hunde ikke er så glade for at dække

• #9   28. aug 2011 min træner foreslog mig at få hunden i sit, og så føre godbidden ind langs brystet på hunden og så ned til jorden - altså så den krummede halsen helt.

I starten rejste han sig også hele tiden op, men fattede det ti sidst smiley

• #10   28. aug 2011 Chier kan være rigtig svære at lærer dæk, jeg har brugt samme metode ved begge mine chier og har hjulpet med at lærer en anden chi det, er ikke så god til at forklare metoden,

Kan jo være den virker?

Du sætter dig ned sørge for der gerne er omkring en "halv" til hel arm imellem jer
    du ber ham sitte
    du kan vælge at knytte hånden med godbiden i eller havde den mellem fingrespidserne så han kan se godbiden, jeg vælger som regel af havde godbiden synlig.

hånden pladsere du ved hans øjenhøjde og køre langsomt hånden ned af men samtidig mod dig selv.

chier kan når de sidder nå godbiden siddende hvis den er lige under deres hoved og hvis den står op kan den stadig nå hånden på gulvet, har man lært den andre tricks som sit og gipote vil den forsøge sig med det. Ber du den om og sitte og ligger hånden på
    gulvet et stykke væk fra chien, rejser den sig og går hen til hånden.

Selvom der ikke er stor forskel på at køre hånden ned mod gulvet og køre hånden ned af og væk, men det er den lille forskel der har virket på alle tre chier,

men kan jo godt være det ikke virke på din chi.

• #11   28. aug 2011 JA det er meget normalt at de små rejser sig, hvis man bare fører godbidden ned/ væk fra dem. Jeg havde også problemer med min den første tibbe, men nu er jeg så begyndt at bruge en blanding af motivation/ manipulation.

Jeg starter med at få den "sit" ved hjælp af godbid. Først når den kan sidde roligt begynder jeg på dæk.
    Som næsten alle andre bruger jeg godbidden til at trække hunden frem/ ned. Men for at undgå problemet med at den rejser sig, holder jeg så bagparten stille med en finger på hver side lige foran hoftebenet. Det er et ganske svagt "greb", som bare guider hunden.

Efter kun nogle få gentagelser har hunden fundet ud af hvad jeg vil og så er det ikke længere nødvendigt at holde bagparten.

Sweetie lærte det på den måde på kun en formiddag. Jeg kedede mig på et kursus, så kunne lige så godt bruge tiden på træning af min egen hund.

Kommentér på:
at lære dæk??

Annonce