{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.393 visninger | Oprettet:

hund går enooormt langsomt {{forumTopicSubject}}

Vores ikke engang 2 årige tæve går simpelthen såååå langsomt når vi går tur...
Vi fik hende som 19 mdr gammel i maj og hun er nu snart 23 mdr.

Jeg nævnte det for dyrlægen i juni hvor han sagde at det jo kunne være fordi hun indtil vi fik hende havde levet i kennel hvor man nok ikke sådan gik ture på den måde man gør som parcelhus familie, og hun nok bare skulle vænne sig til det.

Det har hun bare ikke nærmest tværtimod... Hun har også tabt 1 kg i løbet af sommeren, er dog begyndt at tage på igen og har god appetit.

Hun blev udvendig undersøgt i fredags og det eneste dyrlægen kunne konstatere var at hun var ret øm et sted på rygsøjlen, men det er ikke diskusprolaps, der er intet andet at mærke i led, mave eller nogen andre steder.

Hun er nu på smertestillende og selvfølgelig god mad og så skal vi se om det afhjælper hendes tempo og generelle energi niveau som ikke svarer til en knap 2-årigs, dyrlægen mener også hun er alt for stille og rolig...

Hjælper dette ikke skal hun selvfølgelig have taget en blodprøve, men er der nogen af jer der har erfaringer med en ung hund, der faktisk spiser godt og er sød og rar men bare ikke er energisk og aldersvarende i bevægelser ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund går enooormt langsomt
  • #1   27. aug 2011 Har du overvejet at få hende tjekket af en kiropraktor ?

• #2   27. aug 2011 ja men pga dysplasi, han er 15 mdr

• #3   27. aug 2011 har talt med opdrætter og får navn på en dyrlæge i sønderjyland som er super til ting med bevæge apparat så hjælper denne kur med smertestillende ikke så tager vi nok en tur til ham...

• #4   27. aug 2011 her forgår vores tur således: Snor på og ud af døren - jeg sidder på røv og albuer og nala farter rundt som en skoldet skid den første km. Så går hun ganske pænt og vi nyder turen. Men IDET vi drjer ned af en anden vej fpr at komme hjem går hun simpelthen så langsomt! Og hun gør det KUN når det går hjemad....!! Hun trææææækker simpelthen tiden så meget hun kan...

• #5   27. aug 2011 Kællingemor

Haha en klog hun du har smiley
    Må være et sjovt syn!

• #6   27. aug 2011 TS det er ikke bare fordi der skal snuses til alt?
    Kællingemor prøv at snyde din hund og gå den modsatte vej rundt på turen. Altså "baglæns" hvis du forstår.

• #7   27. aug 2011 Min går også utroligt langsomt men først når hun opdager at vi vist er på vej hjem. Så skal der gåes langsomt og snuses grundigt smiley

• #8   27. aug 2011 vores gamle pomser Kluddie gik langsomt ud og drønede hjem, var bange for vi gik for langt, kunne ikke klare så mange kilometer til sidst.....nu er det Rødtop der er blevet 11 år, hvor resten af flokken går ruten flere gange kommer hun "imål" efter en gang 10 min. efter.....

• #9   27. aug 2011 Det er ikke alle diskusprolaps der kan opdages kun ved udvendig undersøgelse.

Vores ene franske begyndte at gå ekstrem langsomt, men ved almindelig undersøgelse, så var der ikke rigtig noget at komme efter - først ved røngtenundersøgelse, så viste det sig at han havde en stor diskusprolaps og operation var nødvendig.

• #10   27. aug 2011 åh, er "næsten" ligeglad hvad det er bare de finder ud at det og det kan afhjælpes.... den anden hund har blære problemer og de kan ikke få bugt med hendes blærebetændelse, hun er 12 uger og er nu ba¨nge for at der kan ligge en defekt bag, også der håber jeg snart de finder ud af hvad der virker så det hele kan blive lidt normalt her...

• #11   27. aug 2011 Jeg har aldrig prøvet det. smiley Beklager.

Men mine hunde går ikke langsomt - de har meget travlt de første fem minutter, og så den næste halvanden time har vi det sjovt, og der er ingenting.

MEN fordi de er vandt til lange ture - hvis jeg så har tænkt mig bare hurtigt at lufte dem, fordi jeg har lidt travlt, og så lover dem en lang tur dagen efter, eller vi bare har været henne og hente mælk, så har jeg nogle gange svært ved at få dem IND i huset - de stopper i indkørslen, og så vil de altså ikke med, før der bliver brugt lidt overtalelse. :o) hehe.

• #12   27. aug 2011 nu er det bare det med Nova at hun har været enormt kvik af en skotte, hoppen og dansen efter legetøj, den sidste der gav op i leg og vældig kvik, så meget at vi havde overvejet agility med hende fordi hun bare var så rørig og adræt, så det er ret trist, ihvertfald til vi finder ud af årsagen og får gjort noget ved det...

Kommentér på:
hund går enooormt langsomt

Annonce