ELSK jeres hund så længe i kan!! {{forumTopicSubject}}
Så skete det, man ved der sker, når man anskaffer sig en hund..
Bare alt alt for tidligt...
Min mest elskede pige i verden blev taget fra os med hastige skridt.
For ca. 4 dage siden holdte hun op med at spise, men det gjorde hun bare en gang i mellem hvor hun kun spiste i smug. Da det gik op for min mor noget var galt, var da hun gav hende kartoffelmos og frikadeller og hun slet ikke rørte det. Så hun tog hende til dyrelægen hvor hun havde 41 i feber og dyrelægen sagde det var livmoderbetændelse så hun fik noget smertestillende og pencilin og skulle komme med hende dagen efter.
Da hun tog hende med dagen efter fortalte dyrelægen at det ikke var livmoderbetændelse, men muligvis hul i mellemgulvet, så alle hendes organer ryger ud og derfor hun ikke spiste. Men min mor. Blev akut henvist til dyrelægen Knold i Årslev som havde de nødvendige redskaber til at undersøge hende.
Da de scannede hende, kunne de se den ene lunge var kollapset og at der var noget på lungerne og brystkassens som ikke skulle være der, og de ville akut operere. Vi blev forberedt på at hun måske ikke ville vågne igen da de ikke helt vidste hvad det var.
Da de så åbnede hende, viste det sig at hun havde meget agressiv kræft, kommet på under 4 uger. 1 1/2 liter puds i den ene lunge og en svulst på størrelse med en appelsin under brystkassen.
Dyrelægen kommer ud for at fortælle at der er intet at gøre. Men at vi skulle vide at vi havde en pokkers stærk pige som bare havde kæmpet, for han var vildt overrasket hun ikke var gået bort for mindst 2 uger siden.. Man kunne på INGEN måde se eller mærke på hende hun var syg før for 4 dage siden..
Vi fik lov at få hende med hjem, og hun ligger nu begravet i haven, og vil altid være tæt på os.
Tænk hun bare rendte rundt derhjemme og var så glad og livlig selvom hun knapt kunne trække vejret eller havde noget energi.
Og under dette forløb som skete igår, var jeg der ikke engang. Min mor bor på Fyn og jeg er flyttet til Sjælland. Ville have gjort alt for at have været der for hende
Vores stærke tøs.. Til januar ville hun være blevet 5 år kun..
Hun var en blanding af labrador, Golden retriver og flat couted retriver..
Hun var en virkelig speciel pige, og alle der nogensinde havde sat fod i vores hjem, elskede hende fra første sekund. Gennem de 4-5 vi havde hende fik hun altid den største ros af alle der mødte hende. Folk roste hende til skyerne fordi hun var så kærlig overfor alle og gjorde aldrig noget forkert. Alle der mødte hende blev så overrasket over hendes sind.
Har aldrig oplevet en hund har berørt SÅ mange mennesker! Alle på vores vej er mærket af sorgen. Hele vores familie. Hun var bare noget helt specielt.
Det kom som et chok for os alle.
Nyd jeres elskede hunde så længe i kan. Man ved aldrig hvad der kan ske dem. Jeg ville have gjort alt for at se hende en sidste gang!
R.I.P. Min elskede Aisia
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
""Lige inden man når himlen, ligger der et sted, der hedder Regnbuebroen. Når et dyr dør, ét, der har været specielt knyttet til én hernede, vil dyret stoppe ved Regnbuebroen. Der er enge og bakker, hvor alle vore særlige venner kan løbe og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin og vore venner har det varmt og dejligt.
Alle de dyr, der har været syge og gamle har fået deres helbred og kræfter igen, de, der var sårede eller lemlæstede, er raske og stærke igen, ganske som vi husker dem i vore minder om gamle dage. Dyrene er glade og tilfredse, de mangler kun en enkelt lille ting: De savner hver især én, der betød meget for dem, én, de var nødt til at forlade.
De løber alle sammen og leger i en stor flok, men der kommer en dag, hvor en af dem pludselig stopper og stirrer mod horisonten. Øjnene er klare og intense, og den ivrige lille krop begynder at skælve over det hele. Pludselig forlader den heldige flokken og flyver over det grønne græs, hurtigere og hurtigere løber dens små ben.
Du er blevet opdaget, og når du og din specielle ven endelig mødes igen, klynger I jer til hinanden i glædesstrålende genforening for aldrig at skulle skilles mere. Glade kys regner ned over dit ansigt. Dine hænder kan igen kærtegne det elskede hoved, og du kan endnu en gang se ind i de tillidsfulde øjne, der tilhører dit kæledyr, der så længe har været forsvundet fra dit liv, men aldrig fra dit hjerte.
Så kan I krydse Regnbuebroen sammen" .................................. Ukendt forfatter "
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 332
Elsker min hund HVER dag.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
ja det er hårdt, jeg blev mindet om at man skal elske sin hund for et par dage siden, da min lille pige fik et stykke kød i en gale hals, og var ved at smutte fra os, dog fik vi skubbet det ned på en eller anden måde, så hun kunne få vejret, men ja det viste mig at jeg skal elske hende over alt på jord mens hun er her, og det gør jeg også.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 38
Det er bare så svært
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 97
ELSK jeres hund så længe i kan!!