{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.325 visninger | Oprettet:

hvalp / blærebetændelse ??? {{forumTopicSubject}}

Nogen her der har prøvet at have en tæve hvalp med blærebetændelse ???

Min 11 uger gamle tæve er selvfølgelig ikke renlig endnu, men i dag og lidt i går synes vi hun har tisset anderledes, således at ude sætter hun sig 2-3 gange lige efter hinanden, vi kan ikke se om der kommer noget hver gang... her i eftermiddag har hun tisset flere gange inde med meget kort mellemrum, og hun virker lidt irriteret over noget bagtil, slikker sig en del, vi har set efter og vasket hende bagtil begge steder med lunkent vand, men der er ikke noget at se, slim eller udflåd eller noget som helst ....

Hun er jo lille og ret lavbenet og det har jo både været køligt og vådt ude, hendes mave er jo ofte våd, vi tørrer hende når hun har været ude, men hun kan jo være blevet kold...

Nogen erfaringer ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp / blærebetændelse ???
  • #1   19. aug 2011 Min fik det da hun var ca 7 uger og hendes mor havde det også da hun var hvalp så det lyder til at du skal en tur forbi dyrlægen

• #2   19. aug 2011 @anna, var deres reaktion som det jeg beskriver ???
    Og skulle du komme med urin prøve, det skulle jeg med min gamle voksne tæve, men ved godt nok ikke hvordan jeg skal få den taget på den lille størrelse

• #3   19. aug 2011 min hvalp kan godt tisse 2-3 gange imens vi ude. men ikke lige efter hinanden..hun kan godt rende lidt rundt og løbe også sætte sig igen..

men når din os gør det inde, og klør så er der nok en chance for at det blærebetændelse..

• #4   19. aug 2011 Mine satte sig for at tisse mange gange og der kom ikke ret meget når de endelig tissede.. Der skal afleveres urinprøve.. Find en lille skål og en masse tålmodighed og så ud og gå med hunden og så vær hurtig når hun sætter sig for at tisse.. Ind under med skålen og så skal prøven være så frisk som muligt når den afleveres til dyrlægen

• #5   19. aug 2011 hende her sætter sig 2-3 gange lige efter hinanden... og herinde nu til aften har hun nu her lige tisset 2 gange, og nærmest ude at komme i tisse stilling først....
    Hun virker som om hun er irriteret på noget, ved ikke om det klør, men hun slikker sig når hun ikke distraheres med fx leg...

• #6   19. aug 2011 ok, må jo prøve om det kan lykkes i morgen tidlig så, men en dyb ske eller ligende ..... øv...

• #7   19. aug 2011 Det er meget øv sådan noget men hvis det er blærebetændelse er det vigtigt at få den i behandling så hurtigt som muligt

• #8   19. aug 2011 ja, det er jeg helt med på, ringer også straks i morgen tidlig... er bare bange for at de ikke vil behandle uden urinprøve, og sådan en skotte numse på 11 uger er altså ikke meget høvet over jorden : ))

Synes også det er enormt synd for hende for hun er faktisk begyndt at pive når hun skal ud, men sådan en omgang ødelægger jo alle gode renligheds intentioner fra hendes side...

• #9   19. aug 2011 Har I ikke en suppeske?
    Den kunne måske være lidt nemmere at håndtere end en skål smiley

• #10   19. aug 2011 @ Maria, jo har en gammel, den brugte jeg også på den gamle hund men jeg er altså i tvivl om den kan komme ind mellem hendes ben, men tro helt klart jeg vil prøve den....

• #11   19. aug 2011 Ja og om hun så vil tisse, for hun skal jo i teorien "sætte" sig på den...
    Det tror jeg ikke hun vil haha smiley

• #12   19. aug 2011 Du skal bare huske at du ikke må bruge en urinprøve fra evt klinkegulv eller trægulv da de rengøringsmidler du bruger kan lave lidt ged i den.

• #13   19. aug 2011 uhhh, ser allerede frem til morgenens prøvelser, godt vejret er bedre end det var her til morgen, så skal jeg i det mindste ikke også balancere med paraply : )))

• #14   20. aug 2011 Nå har så fået taget urin prøven, venter nu på at dyrlægen åbner kl 10.

Men kan en hund der har blærebetændelse godt sove en hel nat fra 23.30-7.30 uden at skulle tisse ????

• #15   20. aug 2011 Jeg fik et råd fra dyrlægen da jeg troede min tævehvalp have blærebetændelse, hun gjorde lidt det samme som din.

Dyrelægen bad mig holde øje med hvor meget hun drak, (vi har to hunde så det var lidt svært men det gik da) Og hvis hun drak mere end normalt kunne det tyde på blærebetændelse, og jeg tjekkede det ved at tage et dl. målebære og hælde f.eks. dl. op i hendes skål og på den måde "måle" hvor meget hun drak i løbet af dagen - hvis det er til at forstå..

Han sagde jeg også kunne tage lidt køkkenrulle og suge hendes urin op, og dermed se om det var meget koncentreret og om det evt. var rødligt.

Men synes du skal ringe til dyrlægen, og høre deres vurdering smiley

• #16   20. aug 2011 ups, havde ikke set du havde fået taget prøve..
    vi venter spændt på opdatering :o)

• #17   20. aug 2011 Så er ipsen checket og i penicillin og smerte behandling for blærebetændelse, urin prøven var heldigvis så entydig at der ingen tvivl var om at der skulle behandling til. Det er nu meget rart at der var en grund og at det ikke var ren hvalpe tisseri....

Men vi talte faktisk om at er man ikke vant til hunde og er det ens første og man bare ved at hvalpe jo tisser, så kunne man jo sagten tro at det bare var det og så ikke få gjort noget ved det...

Men nu håber vi det går klart bedre i løbet at 1-2 døgn, så kan hun komme i renligheds træning igen, for den er jo ligesom sat lidt på stand by lige nu....

• #18   20. aug 2011 Det var bare super at du var så god til at læse hunden smiley "Synes godt om" smiley

Held og lykke og god bedring til den lille prinsesse smiley

• #19   20. aug 2011 tak : )

• #20   20. aug 2011 Dejligt at hun er kommet i behandling.. Medicinen virker enormt hurtigt så du kan hurtigt genoptage renlighedstræning smiley

Kommentér på:
hvalp / blærebetændelse ???

Annonce