{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Kan pludselig ikke tåle sit foder? {{forumTopicSubject}}

Samson har i et par måneder eller 4 været på dette mærke tørkost. Det er umiddelbart det eneste slankefoder uden kylling og okse (som han er allergisk overfor).

Men fra den ene dag til den anden kan han pludselig ikke tåle sin mad. Han kaster simpelthen op et par timer eller 5 efter han har spist. Og det fortsætter i 4-6 timer med opkast, maverumlen og rastløshed og ekstrem græsspisning.

Han er frisk, leger og er glad, når det ikke står på. Og han får det ikke dårligt af sine godbidder eller skånekosten.

Har I andre oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan pludselig ikke tåle sit foder?
  • #1   16. aug 2011 Er han tjekket for f.eks ibd ?

    (link fjernet)


  • #2   16. aug 2011 Pernille - det er Nutro Natural Choice Light Lamb

    René - nej han er ikke tjekket for noget endnu. Det har stået på i sidste uge og så skete det igen igår. Gik egentlig ud fra at han havde spist noget af en død fugl på vores tur i sidste uge, men det skete så igen i fredags da han kom på sin egen foder og så igen i nat efter at have fået normal aftensmad.

    Han tåler fint godbidderne (fandt ud af at hans passer havde givet ham nogle) og andet mad. Det er vist udelukkende hans eget foder.


  • #3   16. aug 2011 Ok, troede bare det havde stået på over længere tid, men mig der husker forkert.

    Har han været gennem de 6-8 uger kun på tørfoder, eller er han testet for allergi


  • #4   16. aug 2011 Er foderet mon koldpresset?

    Jeg har hørt og oplevet noget lignende før med Markus Mühle - efter noget tid, siger maven stop. Nogle med opkast, andre med rumlen - min egen hund tabte al appetit og fik også mavelyde.


  • #5   16. aug 2011 René - ja vi har været ved Lene Boysen sidste år og fået konstateret proteinallergi (kylling og okse). Men ja, jeg har fodret ham med dette i 3-4 måneder.

    CH - ja jeg mener faktisk at det er koldpresset! Må lige tjekke op på det.



  • #6   16. aug 2011 ok, Fie kan som regel tåle sit foder et par måneder og så drillede maven, igen...

    Men hun er så ikke testet, hun tåle lidt forskelligt, nu fodres hun med foder hvor der indgår and


  • #7   16. aug 2011 Så du skifter efter et par måneder? det lader til, at det kan være fremtiden for os. Uanset hvad, så skifter jeg ham over på Acana igen indtil jeg finder noget passende slankefoder. Nu skal maven lige have lidt ro og Acana tåler han fint.

  • #8   16. aug 2011 Jeg skifter hvis det ikke fungere optimalt, ellers skifter jeg ikke.

    Men hvis overvægt er et problem, kan i så ikke bare tage lidt fra dagsrationen, eller hjælper det ikke ?


  • #9   16. aug 2011 Jeg har prøvet - med det resultat at han er endnu mere ressourcebeskyttende. Ikke overfor mig, men har jeg en godbid i hånden og en anden hund nærmer sig, så hapser han ud efter den. han bliver så strid, hvis han ikke er mæt. Og grøntsager gider han kun en måneds tid.

    men det kan være, at vi skulle prøve det igen. Vil bare så nødigt sulte ham når han nægter grøntsagerne.


Kommentér på:
Kan pludselig ikke tåle sit foder?

Annonce