{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.874 visninger | Oprettet:

kan pludselig ikke gå {{forumTopicSubject}}

Da vores staffer havde været ude at lege i haven i mandags kom Kaya ind og kunne ikke gå på venstre bagben, det blev så værre i løbet af dagen, så hun til sidst slet ikke kunne støtte på begge bagben, vi tog til dyrelægen, hvor hun gav hende en smertestildende sprøjte, og sagde at vi skulle tage på hospitalet hvis det ikke blev bedre.
Det gjorde det ikke, og vi tog på landbohøjskole,
der har de så taget nogle røngtenbilleder og hun er blevet ct skannet, de er ikke sikre på hvad der galt med hende, men muligvis en blødning i ryggen, men de er ikke sikre.
Hun er stadig indlagt, men det er muligt at hun bliver udskrevet i morgen.
Hun kan stadig ikke gå på det venstre bagben.
Vi syntes at det er meget mærkeligt, at det bare kom pludseligt og at de ikke ved hvad der er galt med hende,
er der nogle der har prøvet lignende, eller ved hvad der kan være galt?
Håber at der er nogle der kan hjælpe os.
Mvh Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan pludselig ikke gå
  • #1   3. maj 2006 det vil vi prøve når hun kommer hjem, vi har fået afvide at hun nok skal til at gå til svømmning, og vi skal give hende noget masage, så det må vi jo prøve.

  • #2   3. maj 2006 hvis hun har nogen blødninger skal man ikke selv begynde at massere i det, før man med sikker hed ved hvad der er galt.
    i ønskes rigtig godt bedring med hende


  • #3   3. maj 2006 da hun blev indlagt kunne hun ikke støtte på begge bagben nu kan hun godt bruge højre bagben, men slet ikke venstre, hun får noget mofin og noget homon,
    jeg tror ikke at det er et ledbånd for hun er jo blevet røngten og ct skannet


  • #4   3. maj 2006 Min eng. staff havde det samme problem engang
    - Jeg kastede en boldt som han løb efter i fuld spring, pludselig pev han helt vild, væltede omkring og kunne overhoved ikke støtte på sit ene bagben.. Det skete selvfølgelig en lørdag, så vi kørte på Landbohøjskolen med ham.. Der blev han så røngten fotograferet og de fandt hurtigt frem til, at det var en blodprop ved en af de bagerste ryghvirvler - hvilket var forekommet, pga. hævet brusk omkring hvirvlen..
    Han blev sat i behandling med binyrebarkhormon for en overgang og kom så hurtigt på benene igen. Hans bagben er aldrig blevet helt 100 efter dengang, men han klaret sig dog uden medicin ind til videre..


  • #5   3. maj 2006 det lyder lidt som Kaya, det håber vi da at hun kan komme sig over det uden de store men`, det er bare lidt mærkeligt at de ikke kan sige med sikkerhed hvad det er.

  • #6   3. maj 2006 det var da en mulighed, har du en adresse.

  • #7   3. maj 2006 det er sødt af dig tak, man er jo villig til at gøre alt for sin hund

  • #8   3. maj 2006 Heidi - Det skal lig' siges, at min bassedreng snart fylder 9 år, så hans men er også forværret med årene siden da. At han aldrig blev helt 100, var fordi hans refleks i bagbenet blev langsommere end normalt..
    Det først det seneste år, jeg er blevet nødt til at være opmærksom på han ikke overanstrenger sig, for dermed at undgå han halter dagen efter..


  • #9   3. maj 2006 Hunde kan godt blive halte på et øjeblik. Springhalt kaldes det. det er en let forvridning, og det sker netop ved leg eller anden hurtig bevægelse.
    Det går over efter at have holdt hunden i ro nogen tid.


  • #10   3. maj 2006 det var i mandags det skete, og det var ligsom om at det gik op i ryggen, hun gik men krum ryg og slæpte begge bagben efter sig, man kunne virkelig se at hun havde ondt, de siger inde på landbohøjskolen at hun har det bedre, men kan stadig ikke gå på venstre bagben, og derinde har hun været i ro siden mandag aften, det er jo heller ikke så lang tid, det syntes vi jo bare at det er, vi så jo helst at hun kunne gå med det samme.

  • #11   4. maj 2006 Det kan måske være et af syntomerned for L2hga:( Hvilket jo er en sygdom der for nyligt blev fundet hos SBT:(
    Den kan vise sig på flere forskellige måder, så jeg ville få hende L2hga testet....
    God bedring med hende og håber i bare finder ud af det er en forstuvning:)


  • #12   4. maj 2006 jeg har fortalt om sygdommen til dyrelægen, og han ville straks søge info om sygdommen.
    Vi håber at få hende hjem i dag.
    Tak for alle jeres råd og komentarer.


Kommentér på:
kan pludselig ikke gå

Annonce