{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Stakkels tæve... {{forumTopicSubject}}

Min ene tæve er i løb - 5. dagen - og hun er såååå vild m Caey vor ene hanhund... ( Den anden er ikke "hanhund" pt )
- Men hun lider - for han er så absolut ikke vild med hende -

Grundet et sår på halsen - ( Som hun får ind imellem ) bliver hun pt smurt m salve der dufter af mentol - og den duft HADER han¨åbenbart - for han løber hver gang hun nærmer sig -

Indtil denne creme kom på bordet igår var hun hans eneste interesse...

Nu løber hun efter ham, og piver og hyler og han FLYGTER og gør alt for at undslippe hende - Griner - Det ser så skægt ud -

Men dejligt at vide - Mentol og så er der helt ro på hanhunden - som ellers er en plage til disse tider... smiley

Måske et godt råd... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels tæve...
  • #1   13. aug 2011 Hihi det må jeg prøver..._)

  • #2   13. aug 2011 får du ikke hanhunden passet når tæven er i løb? Det er synd for dem begge at være sammen under løbetiderne. Og jeg garanterer at mentol ikke er nok til at holde ham væk når hun for alvor dufter.

  • #4   13. aug 2011 Hvorfor pokker skulle det være synd for hanhunden?? vi har 4 fertile tæver og en han... han lever i bedste velgående og der er ingen problemer. Så inden man høvler andre ned, så tænk lige over, at I måske ikke ligefrem ved alt.

  • #5   13. aug 2011 Dyrplageri var nok lige at gå over stregen.. Ja det stresser hanhunden men det gør det også når naboen eller andre i nærheden har en tæve i løb.. Sådan er livet for en hanhund

  • #6   14. aug 2011 Gud i er så kloge herinde at i ku undvære hovedet -griner -
    I ved da tydeligvis ikke en hujende fis om tingene -

    En hanhund KAN blive stresset i sine unge år over en tæve i løb - i den periode (før han bliver voksen og erfaren) tror han at tæven er interessant i HELE dufte perioden -
    Når han har oplevet det nogle gange opfanger han at der kun er få dage en tæve er interessant - Og når hanhunden har fanget det, så er det faktisk langt mere tæven der KAN "stresse" lidt - fordi hun bruger tid på at kurtisere en hanhund der ligger dovent og venter på lige præcis DE DAGE han gider bruge tid på at parre hende...

    Tror i at de hanner i en fx uvleflok der ikke har parringsret tager på ferie når tæverne er i løb, for at undgå en smule stress ???

    Faktisk kan det være LANGT værre at fjerne hannen - fordi han allerede længe inden den reelle løbetid, ved at hun er på vej - og hvis du fjerner ham i dagene op til den højløbske periode, kan du risikere at hans stress bliver endnu værrem af at være på afstand, fordi han kun tænker på ar komme hjem til sin tæve, -

    Udover selve parringen handler det jo også om MEGET andet for hannen - Nemlig tiden hos tæven -
    Det er jo ikke sådan at en han der skal parre en tæve KUN er om hende i selve akten -
    Hvis i nogensinde har haft et par sammen - så ville i vide at den tid handler om MEGET mere end parring og reformering...

    Dertil kan jeg sige - at har man en hanhund der ikke bruges i avl ind imellem - SÅ er der ingen grund til at han fertil render rundt og halser over løbske tæver - og så kan en kastration være en ide
    Som fx min anden hanhund - som er kemisk kastrereret pt- fordi han ikke skal bruges i avl i år - så slipper han HELT for denne hormon påvirkning fra mine tæver - og kan få en tid helt uden forstyrrelser af den slags...
    Og skal han slet ikke bruges i avl, så katreres han helt...

    Jeg kan ikke lade være med at grine lidt - for hvad tror i - at alle med hanner og tæver sammen får passet hannen under løbetid 2 gange årligt ???
    At kenneler har babysittere siddende ude i byen NON STOP som har hanner ind og ud og døren når tæverne går i løb---??

    Og så har de fleste huse jo altså flere værelser - så hanhunden kan gå i ro og mag og sove og slappe af hvis en tæve bliver for meget, samt i den periode hvor han reelt ikke må være sammen med hende, fordi en parring ikke skal finde sted i denne løbetid...

    Men stress... Nej ikke her -


  • #7   14. aug 2011 Jeanette - Og nu var Mentolen ikke for at få dem adskilt - en blot en lille historie om at hanhunden ikke engang gad putte når tæven var smurt ind i dette -

    Jo de er adskilt - når jeg ikke er hjemme ( Så er han med mig ) og når hun om et par dage er højløbsk - så er de også adskilt... Men indtil da er der ingen grund til adskillelse - alle hundene ligger sammen og hygger, - og der vimses ikke i denne periode... ren hygge...
    Udover at tæven lige med mentolen blev forvirret over at han ikke gad ligge ved hende og hygge...

    Jeg oplever ingen stress indendørs - ingen halsende hanhund, ingen faren rundt etc -
    Jeg siger "Nej" til min han hvis han begynder at vimse om hende, og så går han og lægger sig.

    Og når højløbsk perioden kommer luftes de heller ikke sammen - da ingen af dem så kan koncentrere sig om luftningen -

    Min hanhund er LANGT fra den stressede type - han er så relaxed som man næsten kan blive... og han har erfaret ( Meget tidligere end fx min gamle Broholmer Thor ) at hun reelt ikke er interessant endnu...

    Så jo adskillelse når det er nødvendigt og ellers ikke...

    Og ingen lider her - gjorde de det havde jeg SELVFØLGELIG reageret på det...

    Jeg tror i fik overlæst indlægget...

    Og jo jeg ser godt at du Pia er opdrætter gennem mange år - jeg ved ikke om du har dine hanhunde hjemme eller udstationeret - men hvis du vælger at få dine hanner passet ved løbetider - så er det fordi det er det rigtige for dine hanner - fordi de evt stresser -
    Og så kan jeg godt forstå det -
    Men her stresser hanhunden ikke - og derfor er der ikke taget sådanne beslutninger -
    Alle hundene er jo forskellige... smiley


  • #9   14. aug 2011 Jeg vil atså sige at jeg tod det lidt for sjovt det med mentol,,som lidt en griner tråd!1

    Jeg har jo selven flok hunde og ved godt hvad der ræves


  • #10   14. aug 2011 dem der jamre, er vist dem der ikke har prøvet at have begge køn sammen før...

    Pia: jeg synes dælme at du er lige lovlig langt fremme i skoene når du tillader dig at kalde vi andre for dyreplager smiley


  • #11   14. aug 2011 Lever med hunde ! en ældre hanhund kan da også blive stresset når en tæve er i løb...

  • #13   14. aug 2011 <Jeg er ked af hvis nogen har opfattet dette som et seriøst råd til nye opdrættere -
    Det var udelukkende skrevet ud fra det lidt kiksede i tæven der løb efter en flygtende hanhund - der pludselig ikke gad ligge i ske mere, grundet en smule mentol...

    Dertil vil jeg gerne sige - Skal din tæve IKKE parres - og du har hanhund i huset - så er ENESTE sikre metiode ADSKILLELSE...

    Og nope - jeg forventer ikke at kunne bruge mentol creme som metode til at holde hanner og tæver adskilt i løbetidsperioder - smiley

    Men her har vi da haft lidt sjovt ud af det smiley


  • #14   14. aug 2011 ***Jackie og Billie***

    Ja det kan den med garanti - men alder og erfaring vil lære hanhunden at han ikke behøver være obs på tæven i 25 dage - men kan nøjes m de få dage tæven reelt kan parres -

    Og det har jeg altid synes var en stor fordel - når hanhunden fangede den detalje...


  • #15   15. aug 2011 Lever med hunde,,,helt ærligt du skrev det som en sjov tråd,,,kedeligt nogen er så muggne at de straks opfatter det negativt
    jeg vil sgu prøve lidt mentolpå halsen måske jeg så kan ligge i fred.-))


  • #17   15. aug 2011 Pia h,,det har du ret i....ligesom jeg skrev i an anden tård der forstod du bare ikke hlet ,men det præcis det jeg mener:-))

Kommentér på:
Stakkels tæve...

Annonce