20. jan 2008 Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
radioen tændt når alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Min veninde har altid haft hendes bærbar stående tændt med stille jazz musik når hendes hund er alene hjemme.
Jeg brugte det aldrig da jeg boede i hus, da det var begrænset hvor mange lyde der var i den lille by vi boede i, og så i hus. Plus jeg har to hunde der er sammen "alene" og ikke to.
Men for nogle måneder siden flyttede jeg i lejlighed.
Og så var der pludselig en masse nye lyde, og de var ret tætte på. Som f.eks. beboere i ejendommen man kan høre snakke gennem væggen, trin ude i gangen osv osv.
Plus vi er flytttet til en større by, så mange hunde man kan høre rundt omkring gø på må og få.
Så jeg besluttede at anskaffe mig en radio til mine hunde, når de er alene hjemme.
Den har jeg så haft tændt, som en slags baggrundsmusik som lige forstyrrer for ale de andre lyde.
MEN
å har jeg på det sidste gået og tænkt på, om det egentlig er irriterende for en hund at være i et rum med radion stillet på lav lyd i flere timer?
Jeg kan selv godt lide at høre radio, men når til et punkt hvor det også er dejligt at slukke den, fordi hovedet har brug for ro.
Hvordan tror I hunde har det med sådan en radio?
Vi kan jo kun gisne om hvad hundene føler og tænker...
Men jeg tænkte det kunne være spændende at høre Jeres meninger.
Er nemlig slet ikke sikker om det er rart for dem ikke at skulle blive forstyrret af lydene rundt omkring og udenfor, eller om det er irriterende for dem med musik de er tvunget til at høre i nogle timer.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
Når vi ikke er hjemme kører vores fjernsyn på animal geographic, eller animal planet så kan de selv bestemme om de gider ligge i stuen og høre på det, eller gå et andet sted hen
der er jo masser af larm når vi er hjemme, både radio og tv, og min kæreste sidder i hans studie og laver musik . Så for os er det lidt en "ro" at de har muligheden for at have noget lyd mens vi ikke er der. det de jo van til
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Men de har nu aldrig hverken gøet eller pevet når de er alene hjemme.
Radioen er mere ment som et redskab til at lukke de lyde ud der måske kan få dem til at være på vagt i stedet for at slappe helt af og bare ligge på sofaen.
A.c. N: Det var da et dejligt, og meget tydeligt, eksempel på at radioen kan gøre gavn. Tak for den.
Det gav mig mere ro i sindet, og ikke være usikker på om jeg gør noget som går hundene på nerverne.
Hej Tine. YES! Jeg er tilbage *gaaaab* vinter-hi'en gjorde godt! XD
Næææ, og kan se Yuki har fået sig en lege lab. For syttan da den er lækker!!
Min veninde afspillede med vilje rolig jazz på sin computer, fordi der netop ikke var snak så.
Og det er også noget jeg har tænkt på: om det så var bedst at finde de kanaler uden snak, så de bare skal lytte til musikken. Eller om det er rart at høre stemmer og få et brud fra musikken.
Nogle gange ville man altså ønske de hunde kunne snakke, så man ikke skal gætte sig frem til hvad de har det bedst med.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Det tager rigtig mange af lydene udenfor, og hundene ved, at når radioerne bliver tændt skal de snart være alene. Det er en del af "ritualet" :o)
Det fungere super godt herhjemme - Har 2 alarmhunde, så uden radioerne ville de gø/bjæffe over mange små lyde i løbet af dagen.
Har ikke spor indtryk af, at de er trætte af radioerne (da vi faktisk altid har enten radioer eller tv tændt når vi er hjemme) - Selvom de faktisk er middel høje når de er alene.
De lægger sig bare ned under dynen sover.. Smil..
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Der hvor jeg boede før måtte hunden ikke være i stuen, og der var det det samme - han lagde sig hellere ind på værelset med radioen end de to andre tilgængelige steder.
Som det er nu bor jeg på en stille gade, så musik får han kun sjældent.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Jeg tror han nyder at høre Nova ;o))
jan 2008
I kender sikkert det med at man får en tvivl og så kan man ikke rigtig slippe den...
Jeg var begyndt ikke at tænde for radion hver anden dag, fordi jeg var så usikker på om det var irriterende for dem.
Selvom de jo ligger nok så fint oppe i sofaen og slapper af når jeg kommer hjem, og radioen har været tændt.
Jeg kan bare ikke selv holde ud at høre radio for mange timer af gangen... men det er nok mere fordi at de spiller de samme sange om og om igen... og det bliver JEG bims af.
Hundene er nok mere ukritiske med sangvalg.
jan 2008
Men det blev solgt. Og flyttede her i april til Fredericia, som jo også er byen jeg arbejder i.
Jeg er enormt glad for den lejlighed jeg har lejet. Med få meter til grønne arealer (Kastellet) og Østerstrand.
Hundene trives også enormt.
Nu er jeg tilbage på HG for at etablere et godt socialt netværk af hundevenner her i Fredericia. Og der må jeg altså sige: HG er et genialt sted til det. På under en uge har jeg allerede den første hunde-lege-aftale i aften nede ved stranden, med en halv-bror til Almunia som åbenbart også bor i Fredericia. Hurra for HG hvor hunde-venner an finde hinanden.
Alt godt hos Jer? Du er også flyttet fra Vejle ikke?
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Vi er nået frem til, at tv er tændt, som regel på DR HD, og persiennerne SKAL være oppe, så han kan se, hvad der sker (den ene gang, min mand havde ladet nogle af dem være, havde han prøvet at trække sofaen hen til de vinduer han kunne se ud af)
Så sofa og tv, så kan vi bare smutte
Men derfor er man alligevel glad, når mor og far kommer hjem
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
Da jeg havde en boxer for en del år siden, brugte jeg i starten at lade tvet være tændt, da den havde det lidt svært ved at være alene, den lærte det så at være alene. Men det boede jeg også et andet sted så hvis den ikke ville hører på det kunne den bare gå ind i et andet rum.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
jan 2008
Og du kan tro det er rart at være tilbage her på HG! Og jeg skal nok passe på de der lumske nogle. XD
(Jeg ved jo en gruppe MEGET lumske mennesker befinder sig ofte i skoleskoven. hehehe)
DogByHeart: Det an der jo være noget om. At radioen/TV'et ikke kun overdøver andre forstyrende lyde, men også giver en hvis tryghed.
AboutMyDogs: mine har heller ikke alene hjemme problemer. Men vil gerne gøre det så rart som muligt for dem at være alene. Var bare i tvivl om det så er med radioen tændt, eller om det faktisk var mere til gene end gavn.
radioen tændt når alene hjemme