{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

træne hund i at komme? {{forumTopicSubject}}

hvordan trænede i hvalpe i at komme når i kaldte?

ja jeg ved jo selvfølgelig godt at man skal kalde:) og rose når den kommer..
gjorde i noget ekstra? ville det gavne med en godbid når den så kommer..
alt udenfor er simpelthen for spændende til at man gider høre efter når der bliver kaldt på en, og især når man skal ind.

jeg ved godt vi skal kalde rose, og eventuelt hundetræning..
men hvad virkede lige præcist for jer og jeres hvalp..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træne hund i at komme?
  • #1   11. aug 2011 Well, har ikke trænet indkald med Vaks før nu, og han er altså 4, men kan da godt fortælle dig, hvad jeg gør ^^'
    - Til at starte med, går jeg hen på en mark med en sporline, som er 10 meter lang, hvor jeg har skåret noget kyllingepølse i små stykker ^^'
    Han er ikke meget for godbidder udenfor, så derfor får han det, da han slet ikke kan modstå det smiley
    Så kalder jeg på ham, ved at sige ''Her'', og når han kommer, får han en godbid ^^ Kommer han hen til mig af sig selv, så får han også en!
    De er MEGET små, så han bliver hverken mæt eller træt af dem.
    Jeg vil også snart begynde på at bruge det mere på gåture, men har kun haft snoren i 3 dage, så.. er ikke kommet så langt xD

• #2   11. aug 2011 Christina; Haha, ja, det virker nok ved hvalpe xD

• #3   11. aug 2011 sandra okay ja jeg tænkte at det måske os var fint at prøve med godbider..
    hun har lært at sidde pænt når hun skal ha en godbid nu.
    op til en halv time efter prøver hun stadig at sidde pænt foran mig men den går altså ikke hele tiden:)

• #4   11. aug 2011 Min kæreste og jeg tager ud i en skov eller lign. - her holder den ene hvalpen mens den anden gemmer sig, ikke for langt væk, herefter kaldes der på hunden, der som regel er meget ivrig efter at komme ud og finde en - det slår aldrig fejl og vi roser og giver godbidder i stor stil... Når vi "gemmer" løber vi gerne, hvilket gør at hvalpen gerne vil med og vi kalder med lys og fjollet stemme ")

• #5   11. aug 2011 christina K haha ja det kunne da være jeg sku begynde at rulle mig i alle de vandpytter som hun synes er så sjovt at drikke af..det ville sikkert give bonus i den lille Krapyls øjne:D:D
    men hold da op hun er døv nogle gange..og det var som om da hun flyttede ind blev vores han hund også lidt døv:D men det han heldigvis stoppet med, nu han ligeså lydig som han altid har været..

• #6   11. aug 2011 annika ej det var faktisk en god ide:)

her hjemme er hun sku ligeglad med om jeg står bag husmuren og kalder som en gal og laver trutlyde nejnej hellere rende rundt oppe i bedende..

• #7   11. aug 2011 Den er ikke døv, det er hundes selektive hørelse, haha xD

• #8   11. aug 2011 sandra haha nå ja det kan godt være:D

• #9   11. aug 2011 Hej. Vi bruger også hvor den ene holder hvalpen, mens den anden holder en godbid op så den ved den er der, og så løber du ellers bare. Når du stopper op råber du; NAVN kom her! Og når den kommer hen skal den sætte sig foran dig, og den får godbidden og masser af ros smiley Når din hvalp bliver lidt rebelsk, og løber forbi dig, som den vil gøre på et tidspunkt, løber du den modsatte vej kalder på den og gør dig interessant smiley Husk at få hvalpen til at sætte sig foran dig, hver gang, mens du forsigtigt tager snoren.

• #10   11. aug 2011 rikke: tusinde tak for tippet..håber vejret bliver godt i morgen så vi kan begynde at øve...

håber også snart den fiser ind at vores ting og fingre ikke er bide ringe men det vi propper i munden på hende er tilladt at bide i:D
    hold da Kæ** hvor jeg glæder mig til den dag!!!
    hun bed mig så slemt i fingeren den anden dag så den dunkede i et døgn og blødte..avss

• #12   11. aug 2011 Hollechristina: Selv tak smiley Da Krøyer var ved at skifte sine fortænder, var de så sparpe, at når vi skulle øve gå plads var eg helt blodig på mine fingre, i den hånd jeg havde godbidder. Nu tager hun dem lige så forsigtig.

Maj-Britt: Det ser så sjovt ud. Jeg skulle så sent som i dag til hundetræning, ud og løbe, da vi trænede fremadsendelse. Da jeg løb den modsatte vej, fulgte hun straks efter, selvom hun var løbet over til de andre hunde smiley

• #13   11. aug 2011 @mai-britt, nej men hvordan træner man et ægte indkald ??? Har aldrig gået på hvalpekursus med nogen af mine andre hunde, så ved det ikke... Har jo også lige fået hvalp, og den synes jo også at der er rigtig meget af det nye udenfor der er sjovere en mig der står og fløjter, lokker kalder, hopper eller hvad man nu gør for at gøre sig interessant...
    Og hvornår aldersmæssigt kan man træne det seriøst, vores kender end ikke dens navn endnu så så¨er det jo lidt svært...
    Vi roser også mega når den kommer hen til os nu, men det er jo mere held end reel reaktion

• #14   11. aug 2011 Først og fremmest! Lad være at bruge hundens navn ved indkald!! Navnet bruger man nemlig automatisk i 1000 andre forbindelser på en dag, så når det betyder; "Kom!" Er det ikke nødvendigvis logisk for en hund.
    Dernæst, lad være med at kalde hunden ind, kun for at give line på og afslutte det sjove.
    Samt, lad være at kalde på hunden, når du kan se, at den er travlt optaget af noget meget spændende, så lærer du den bare, at den kan komme når det passer den!

Jeg starter indkaldsøvelserne så snart jeg har fået hunden, jeg bruger så fløjte, men de første indkald foregår faktisk når hvalpen alligevel er lige foran mig, så jeg øjeblikkelig kan belønne for reaktion på signalet. Så fløjt her betyder "oksekød"!!
    Og det første stykke tid fløjter jeg "kom", hver eneste gang hvalpen alligevel kommer hen til mig og belønner rigeligt.
    Så den dag hvalpen ikke længere instinktivt følger mig hele tiden, så er indkaldet indarbejdet som en betinget refleks, og efterhånden behøver man ikke den kvarte okse i lommen mere.

• #15   11. aug 2011 Marietta F, der synes jeg du er lidt galt på den smiley Man bruger ALDRIG hundens navn når man skælder ud. KUN ved positive ting. Herved finder hvalpen ud af, der sker noget godt når dens navn siges.

• #16   11. aug 2011 Øh! Jeg skælder nu aldrig mine hunde ud! De er jo ikke børn, der forstår en verbal irettesættelse, så den ved jeg ikke lige, hvor kom fra, men jeg bruger deres navne når jeg påkalder mig deres opmærksomhed i mange sammenhænge.
    Men indkald er i min optik noget ganske andet! Som skal virke og være umisforståeligt.

• #17   11. aug 2011 Det var godt smiley hehe
    Jeg bruger næsten kun navn ved indkald

• #18   12. aug 2011 tusinde tak for alle jeres svar:)

• #19   12. aug 2011 Husk at et godt indkald også handler om at du og din hund har kontrol i øvelsen. Det vil sige at man begynder at lave indkald et sted hvor der ikke er mange forstyrrelser. Det kan f.eks. være bedst at starte inde i huset eller i haven.
    Jeg sender et link til dig fra DKK's kørekort til hunde. Ca. 20 min inde er der et rigtig godt klip omkring hvordan man starter med at indlære et godt indkald.
    Håber du kan bruge det.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/Korekort-til-Hund-Se-DVD-her

• #20   12. aug 2011 louise britt tusinde tak det vil jeg da kigge lidt på:)

• #21   12. aug 2011 Det er i det hele taget en rigtig god dvd for at få nogle ideer til hvad man kan træne. Men som hun fortæller i klippet. Vi mennesker ved hvordan den færdige kommando eller øvelse skal se ud, men det ved hunden ikke, så det er vigtigt at starte stille ud, med så få forstyrrelser så muligt og dele sin indlæring op i delmål.

• #22   12. aug 2011 jaa jeg tror jeg bliver nødt til at have min han hund inde imens eller ude ellers kan hun da slet ikk koncentrere sig

• #23   12. aug 2011 Du skal også tænke på din hvalps personlighed og hvilke og hvor mange krav du kan sætte over for din hund. Det er meget forskellige fra hund til hund. Samtidig skal du huske at en hver indlæring og øvelse bygger på et godt samarbejde mellem dig og hunden.
    Du skal skabe et godt læringsmiljø, hunden skal vide at du er noget af det mest spændende, det er dig hvor der altid er guffer ved, det er dig der tager initiativ til leg og gå turer og alt det sjove.

• #24   12. aug 2011 ja det har du ret i.:) vi må simpelthen igang med at øve her hjemme også tage en ting af gangen så hun kan blive rigtig dygtig som vores han hund..

• #25   12. aug 2011 Hej med dig.

Vi har købt en hundefløjte, hver gang vi fodre vores tævehvalp fløjter vi to hurtige fløjt i fløjten - på den måde forbinder hun lyden med noget rigtig godt (hun er meget madglad) og når vi så bruger den udenfor "Madtid" venter der sig ALTID en godbid til hende. Det har resulteret i at vi har en super lydig 8 måneders hvalp som kommet hver gang vi fløjter. Desuden har vi trænet hendes navn ved at sige det med en lys tone og give godbid ligså snart hun reagere på det. smiley

• #26   12. aug 2011 Louise a:) Okay det lyder faktisk fint:) her i dag er jeg startet lidt stille med at træne ude i haven hvor de har fået en godbid når jeg råbte kom og de så kom..de har begge været halv syge i dag:(

• #27   12. aug 2011 Ej øv da smiley hvad fejler de?

• #28   12. aug 2011 den ene har øjenbetændelse og hvalpen har haft skide/bræk syge..euw

• #29   12. aug 2011 nåå øv øv smiley god bedring med dem begge..

• #30   12. aug 2011 tak;:)

Kommentér på:
træne hund i at komme?

Annonce