{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

til jer der fik hund nummer 2.. {{forumTopicSubject}}

Hej:) ja nu skriver jeg nok endnu endnu et indlæg..smiler..

jeg har en amerikans staff/staff blanding. en kastareret han. og en staffordshire bullterrier tæve på 10 uger.

når de leger går det nogle gange vildt for sig og hun bider i ham imens han kun lader som om han bider i hende. jeg har prøvet at stikke hånden imellem og han bider hende ikke hårdt eller i ondskab kun i leg.

hvordan reagerede jeres hunde på hinanden da der kom en ny hvalp ind. hun har et par ganget pivet lidt men derefter selv startede legen igen.

skal de have lov til at lege og kan de selv styre det..når det bliver for vildt skiller vi dem ad og ligger dem i hver deres kurv...hvalpen er oftes den der starter legen og driller vores hanhund..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til jer der fik hund nummer 2..
  • #1   8. aug 2011 Karen: Pyyyha tusinde tak for svar.. bliver nemlig lidt nervøs engang imellem.. men når hun så piver kan jo godt være der hvor han har sagt stop?, de gange hvor hun har pivet har han stoppet med det samme og trådt tilbage indtil hun tog legen op igen..
    i går blev hun gad nok sur på ham. hun blev rigtig tøsesur og gik i selv sving. der skillede jeg dem også ad for gider ikke hun bliver sådan en lille hidsig prop..

okay jeg må holde øje med det med dominanse. normalt hvis jeg sidder og snakker med ham så kommer hun ikke til mig men går i stedet hen og prøver at lege med ham..

• #2   8. aug 2011 Castell (på billedet) er en lille pomser bla.
    Gizmo er en ambull/amstaff bla. begge 7 mdr.

- Vi har selv overvejet at skrive herinde og spørge om hvornår vi skal sætte grænsen (Gizmo er meget interesseret i Castell's tiskone) og puffer hende rundt, og hun gør efter ham, og er ikke altid lige vild med det, men jeg håber på at han tager det lidt mere stille og roligt om en 14 dages tid, (vi hentede ham i torsdags) ..

- Castell accepteret ham efter 1 døgns tid.
    følger lige lidt med!

• #3   8. aug 2011 Karen: det har han heldigvis ikke prøvet på. så sætter han sig og venter også går vi til ham bagefter eller klapper dem begge på samme tid smiley

• #4   8. aug 2011 Stine R;: Okay det er det samme her.. vi hentede hende i onsdags og for vores han hun galte det kun om at gemme alt sit lege tøj og ben og stjæle fra hende..så alt legetøjet blev gemt væk og vi har så småt fundet lidt frem men kun inden for..det er stort set vores hvalp der opfodre til mest leg her hjemme og det vilde leg..

men det rart at vide at han bar prøver at sætte hende på plads så bliver man lidt mere rolig og vi kan jo se det ikke er noget der gør ondt på hende for så ville hun måske ikke gå over i leg med det samme igen.

• #5   8. aug 2011 rikke: Okay det lyder meget som vores det med at de stopper når dem piver..
    er glad for at vi bare skal tage det helt roligt..man bliver jo bar lidt nervøs når hun vejer 4 kilo og ham 26..heldigvis ligger han sig ikke på hende:D

• #6   8. aug 2011 Så længe det ikke er for volsomt så lad dem ordne det selv. Men lad dem være under opsyn når de leger. En voksen hund kan skade en hvalp bare ved sin vægt og ikke i ondskab.

• #7   8. aug 2011 rikke: nej de første par dage fik de slet ikke lov til at lege sammen sådan rigtigt..de skulle lige lære hinanden at kende..vores han hund har altid haft meget respekt for små hunde og hvalpe da han også har gået sammen med min mors gravhund..den har han aldrig prøvet at ligge op til leg til..
    men de leger stadig ikke uden opsyn nu, men de sidste par dage har de leget rigtig meget sammen og man kan se de har det sjovt:) og hvis vi siger slut til ham eller hun piver så stopper han.

men det var også den eneste bekymring vi havde ved at anskaffe os nummer to. :altså hvordan han vil lege med den.

• #8   8. aug 2011 brug hjernen før du køber hund: ja det har du fuldstændig ret i vi holder også godt øje her i den første tid..

• #9   8. aug 2011 begyndte jeres hunde at putte sammen eller gør de slet ikke det??
    vores hvalp vil gerne, men vores han hund gider ikke rigtigt..de har højest ligget i hver deres ende af et tæppe

• #10   8. aug 2011 Karen: Okay så må vi skiille dem ad hvis hun bliver ved efter at have pivet..for man kan tydeligt mærke han kun nipper og lader som om.men det må fandem* også gøre ondt at blive bidt af de små hvalpe tænder

okay ja jeg kunne faktisk godt forstille mig at hun også vil begynde på det dominans en dag indtil han får sagt rigtigt fra..men hun ligger sig altid på ryggen og underkure sig når han leger og nu han faktisk begyndt at ligge sig ned på siden også så de ligger ned og nipper til hinanden..

• #11   8. aug 2011 Karen: Ja det håber jegt virkelig..vi kan tydeligt se fremskridt fra hver dag der går med at de leger. han bliver os sødere og sødere og det ham der ligger sig på hendes tæppe så håber der bare skal gå lidt tid..men hvis ikke så må de jo bar sove hver for sig..håber bar de får meget glæde af hinanden..

• #12   8. aug 2011 Normalt putter de ikke sammen. men hvis Kia som hvalp blev utryk ved noget puttede hun sig ind til Taiko. Storebror klare jo tingene og beskytte hende.
    Hun kan stadig finde på og drille vores venners hund og når den svare igen så smutter hun over til Taiko. Æv bæv, jeg får bare hjælp af min storebror..

• #13   8. aug 2011 hehe ej hvor sjovt:) Hehe man kan faktisk mærke på vores han nu hvor hun er kommet så kan han finde på at gø når vores sviger forældre kommer..det har han aldrig gjort før..og hun løber bar forvirret rundt og bliver bange når han giver lyd fra sig

• #14   8. aug 2011 Karen: Okay ja de er jo nogle bestemte unge damer de små smiler..
    hvis de ikke høre efter hende må de føle griner..

hehe ja jeg tror os der gået lidt hvalp op i ham de sidste par dage..han er os en putte patte hund og elsker at komme og putte med en..

• #15   8. aug 2011 vi har desværre ikke et video kamera kun kamera og der bliver godt nok blitzet nogle gange i løbet af sådan en dag.hvornår vil i begynde at øve i at være alene hjemme..hvor man køre et par min og kommer tilbage og køre og kommer tilbage..vores han hund er så klog så hvis han ik høre bilen køre ud af indkørslen vil han vide jeg ikke er kørt

• #16   8. aug 2011 Stine: Jeg ville nok ikke prale for meget med, at I har købt en ulovlig hund... Og samtidig sat den sammen med en lille hund

• #17   8. aug 2011 Syes u det lyder som sund leg, når nr 2 selv går ind og starter igen! Vores nr 1 var meget voldsom mod den bette nye. Så meget at vi overvejede at aflevere ham tilbage! Men nu er de som pot og pande. Leger sammen, sover sammen, spiser sammen og går i hundegård sammen. De bedste venner :o) Held og lykke :o)

• #18   8. aug 2011 Julie P: godt nok er den ulovlig og det ikke i orden ikke at følge hundeloven, men det med at sætte den sammen med en lille hund behøver ikke altid give problemer..

• #19   8. aug 2011 KogR: Ja jeg er godt nok blevet mere rolig ved at lade dem lege nu hvor folk har skrevet til mig på dette forum omkring det..og jeg kan jo genkende stort set alt det folk skriver omkring hundendes adfærd under legen..

ej hvor dejligt, håber vores kommmer til det samme:)

• #20   8. aug 2011 Hollechristina: Nej, men når man samtidig ikke sætte klare grænser for hunden og lader den puffe den lille rundt, så kan det NEMT gå galt.

• #21   8. aug 2011 Jeg tror at man selv skal lade hundene finde ud af det. Så længe det går ordentligt for sig! Har læst, at det er normalt at den voksne hund knurre og viser tænder af den bette ny. Og at den voksne hund kan finde på at tage rundt om snuden på hvalpen.
    I naturen finder dyrene selv ud af det. SELVFØLGELIG hvis det går for vildt for sig og de desideret begynder at slåsse og bide hårdt, så skal man da bryde ind.. :o)

• #22   8. aug 2011 Stine det er synd for den lille hund at hun bliver puffet rundt.
    Du må ikk lad dem være alene hjemme og husk at holde øje med dem, det kan gå galt meget nemt, hvis ikke andet så pga storrelsen.

Forstår nu heller ikke at man køber en ulovlig hund.

• #23   8. aug 2011 Ja, du skal nok ikke lige lade dem være alene sammen, så længe der er lidt gnidniger. Men håber det bedste for Jer :o)

• #24   8. aug 2011 KogR ja vores han går ikke dicideret efter næsen.bar over det hele lader han som om han bider hende og nipper:)

• #25   8. aug 2011 Jer som har utrolig ondt i røven og som ikke fatter at holde sig til emnet, kan i ikke bare passe jer selv, pral?! Du er jo helt væk s: og du regner simpelthen med at jeg lader det være okay.. Det er vidst dine tanker, tøs.

• #26   8. aug 2011 Stine: tal pænt. Jeg påpeger bare, at det ikke er for smart at råbe højt om, at du bryder loven og samtidig udsætter din lille hund for fare. At du reagerer sådan- ja det bekræfter blot mine fordomme

• #27   8. aug 2011 takker igen for alle jeres svar omkring mit emne:)

nu når de leger sammen er jeg meget mere rolig, det rart..

• #28   8. aug 2011 Stine: det er en grund til at de hunde er ulovlige. Det er hellere ikke fedt for dem at skal gå med mundkurv hver gang de forlader huset.

Håber din poms klare sig og at den ikke kommer til skade. Desuden håber jeg at nogen kan passe din hanhund når hun er i løbetid.

Kommentér på:
til jer der fik hund nummer 2..

Annonce