{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.470 visninger | Oprettet:

Hvorfor kan andre hundeejere ikke lade os være? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved hvorfor andre hundeejere konstant skal sætte mig i en situation hvor jeg skal konfornteres med deres latterlige hunde og dem selv. Så jeg tænker er det mon mig der er helt ude på et sidespor her?

Følgende situationer her udspillet sig på vores aftentur.
1. Jeg kommer gående med mine hunde i snor, efter som jeg lufter dem et sted hvor skiltningen tydeligt viser at hunde skal føres i snor. I min verden må folk hjertens gerne lufte deres hunde uden snor, men de skal tydeligt vise over for mig at de har styr på deres hund når de ser mig, som f.eks. ved at kalde den til sig.

Jeg gå et sted hvor der er stier langs en vej samt nogle græsplæner. Jeg ser på den næste græsplæne at der løber to hunde og leger. Kender ikke hundene, det er ved at være mørkte og generelt hilser mine hunde ikke på andre hunde bare sådan. Derfor krydser jeg vejen og går over på modsatte fortov, klog af tidligere erfaringer. Ganske som jeg forventede løber begge hunde over mod mig, Jeg råber: Gider i for fanden da ikke af få styr på de hunde! den ene får ejeren fat i mens den anden løber direkte over i hovedet på i mine hunde, min hanhund gør meget højt og truende tre gange mod den og den bliver forskrækket og vender rundt igen (ud på vejen) hvor efter den løber i cirkler rundt på plænen længe efter jeg er passeret, kan høre hvordan ejeren råber SIT og PLADS.

2. Lidt længere henne på min rute er der en græsplæne der er rammet ind af hække, her går jeg ind med mine hunde og træner lidt, kan høre manden råbe på sin hund og jeg skal endeligt den vej tilbage igen, orker bare ikke at møde dem igen. Så vi træner lidt, jeg kan høre at de to parter længer oppe er skilles og den ene går på stien på den anden side af hækken. Fint tænker jeg vi træner noget kontakt. Så begynder min hanhund at blive meget ukoncentreret og 5 meter bag mig ved kanten af hækken står en af dem fra før med en dgs. Jeg står med ryggen til og mine hunde er i sit foran mig, jeg registrere hende blot og fortsætter min træninge. Så begynder min hanhund at knurre, jeg kigger igen og nu er hun så på vej hen mod mig! Jeg siger til hende om de da ikke kan forstå at mine hunde ikke gider at hilse. Hun svarer ikke men går demonstrativt lidt tættere på og ind mod midten af den plæne jeg står på. Jeg spørger så hvad hun fortager sig om ikke hun kan respektere at jeg ikke ønsker nogen kontakt til hverken hende eller hendes hund. Her kortslutter det så totalt for min hanhund og han ryger frem i snoren mod dgs'en, min tæve er straks med og i løbet af to split sekunder er de næsten ved at komme op at toppes indbyrdes. Jeg stopper dem og spørger om hun for fanden lige behøver at stå der med hendes hund. Hvorefter hun svarer at jeg jo ikke ejer græsplænen. Her kortslutter jeg så fuldstændig, mens jeg går væk fra hende med mine hunde, siger jeg til hende at "nej det er ikke min plæne, men hun kunne måske vise en smule høflighed og venlighed ved at gå uden om mig, når jeg nu har frabedt mig kontakt med hende! Så siger hun dumme kælling og så taler jeg så ikke spor pænt tilbage. Mens jeg går min vej med mine hunde. Nu irritere jeg mig over at jeg ikke blot gik min vej med det samme, men synes bare situatioen er så absurt at det havde jeg ikke lige set komme. Der var masser af sti og græsplæne til at gå pænt uden om os.

Det er to situationer fra en dag, der går næsten ikke en dag hvor der ikke opstår en ligendene situation. Hvad skal man gøre for at få hundeejere til at fatte at man ikke ønsker kontakt med dem eller deres hund blot fordi man har en hund selv. Det hjælpe jo ikke en gang at sige det til dem. Er det mig der er helt ude i hampen her og bare ikke fatter at jeg som hundeejer konstant skal tage stilling til andre folks hunde, skal jeg råbe af folk hver gang, synes ellers mit kropssprog viser meget tydeligt at jeg ikke ønsker deres selskab, vender ryggen til, går væk fra dem, oplever tit at folk følger efter mig med deres hund ude i enden af flexlinen. Kan simplthen ikke mere, overvejer at flytte langt væk fra Frederiksberg, men er det ikke bare sådan alle steder?

Puha, så fik jeg luft, men hvad pokker gør jeg forkert her, siden ingen respektere mine anmodninger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor kan andre hundeejere ikke lade os være?
  • #1   7. aug 2011 Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men jeg forstår godt din vrede og frustration, det er da nogle åndsamøber der ikke forstå en klar besked.

• #3   7. aug 2011 Jeg er HELT med på hvad du skriver om. Jeg har lidt af de samme problemer ind imellem. Og nej, mine hunde GIDER ikke at få en anden hund blæst lige op i hovedet, tak!!!

Ind imellem bliver jeg så træt af det at jeg smiler "sødt" og siger: "Det er nok bedst at du holder din hund væk for mine har lopper".

SÅ kan de sq få deres hunde væk!!!

• #4   7. aug 2011 Når jeg oplever trælse hunde gider jeg ikke beskæftige mig med ejeren, jeg brøler højt af køteren, er den insisterende bliver den fanget i nakken og slæbt til ejers fødder hvor jeg beder denne få line på..

Kors jeg har fået mange fjender blandt hundeejere der mener jeg mishandler deres stakkels kræ - men de får dælme råbt deres køtere ind inden de når den sure kælling (moi) ; )

Jeg har så fordelen at min hund forholder sig passivt og afventende alt imens jeg brøler, indfanger og leverer kræene retur, han går (næsten) altid løs, men opsøger ingen andre..

Hader de situationer, men har erfaring for at udfaldet bliver bedre hvis jeg henvender mig til hunden frem for ejeren... hunden forstår nemlig sagtens den afvisende tone og kropssprog, ejeren fatter bare hat fordi Fido "gør ikke noget" =/

• #5   7. aug 2011 Forleden dag stod jeg og øvede kontaktøvelser med Tiger på en græsplæne, ca. 20 meter fra et fortov. Der kommer så en mor og hendes barn gående med en hund i flexline. Jeg står med siden til og tænker, at hvis jeg ignorerer dem og træner videre, går de vel udenom? (der er masser af plads), men nej. Jeg ser deres hund komme trækkende i en meget løs flexline hen imod Tiger, og jeg må sige: "I bliver nødt til at holde afstand!"
    Først der trækker hun hunden til sig og går nogle meter forbi os. Jeg var også lidt forundret over man lader sin hund trække hen til andre, der står og træner eller bare står med ryggen til. De aner da ikke hvordan hunden reagerer på hunde, der kommer bagfra??
    Så kender godt problemet og aner ikke hvorfor folk ikke kan tage lidt hensyn...?!!

• #6   7. aug 2011 Nina: hi hi fed beskrivelse smiley og helt korrekt smiley

• #7   7. aug 2011 Jeg forstår dig alt for godt. Alle mine hunde kan med andre hunde, men de må og skal aldrig hilse på fremmede hunde på gåturen. Det er ufatteligt så,svært folk har ved at forstå det. Jeg siger indimellem at mine hunde har skab, lopper eller kennelhoste. Det virker, kan jeg love dig!

• #8   7. aug 2011 Løse hunde er i øvrigt helt ok med mig - så længe de er under kontrol og ikke opsøger andre.

• #9   7. aug 2011 Jeg forstår dig 100%!! Det er så sindsygt frustrende at man HVER dag skal holde øje med ANDRES hunde. Jeg er ved at på totalt pip over det.
    To huse ved siden af os bor 3 fuldstændig uopdragne gravhunde. Ikke nok med at vi skal høre på deres gøen hver eneste dag, så har de fuldstændig umotiveret løbet hen og bidt vores hund (som var i snor) hele 2 gange. Vi gik ikke til politiet da de nok ikke kan gøre så meget ved det og vi kunne se at de begyndte at gå med hundene i snor.
    Så ser jeg dem her den anden dag med alle 3 hunde uden snor på (hvor man i øvrigt SKAL have hunden i snor i følge tonsvis af skilte som INGEN følger) og jeg blev bare så sur og synes de er så ansvarsløse. Er bare glad for at vi forhåbentlig snart flytter.
    Men jo, der findes aaaalt for mange af den slags ejere.

• #10   7. aug 2011 Det slås vi også med her hvor jeg bor. Nogle mennesker kan bare ikke forstå at man ikke gider dem eller deres hunde, at man selv vil have lov at bestemme hvem og hvornår ens hund skal møde/hilse på fremmede hunde

• #11   7. aug 2011 Jeg går som sagt med min løs næsten hele turen - også på fortove og over veje, men i kan tro han er trænet blindt i selv de mest utænkelige situationer..

Min hund er ikke bare fri.. Han traver 5 meter frem ved "fri", og går derefter og snuser, strinter og opsporer hemmelige egerndufte og pindsvinespor.
    - Ved møde med andre går han af sig selv på plads, ellers er det nok at sige "stop", "vent", "bliv", "her" i ganske almindeligt toneleje, og så gør han bare hvad der bliver sagt.

.. Bare lige for at præcisere hvad jeg anser som "under fuld kontrol", skulle jeg gentage kommandoer, eller råbe.. eller endda være bekymret for mødet med noget "et eller andet" (tæve i løb feks), så var hunden ikke løs på den måde.. Når jeg tænker fuld kontrol, så er det FULD og stabil kontrol over en afslappet og trænet hund =)

Ikke en hund der lystrer for det meste, men i det mindste ikke gør noget ... De hunde er røvirriterende, og det er førerens skyld !

• #12   7. aug 2011 Har man hunde i line der gør udfald (og muligvis skade) mod fremmede hunde synes jeg kun det er mere end ok at lade dem vide at det på ingen måde er i orden at deres løse dyr render hen til fremmede hunde..

Hundeejere i dag skal have ind i hovedet hvilken træning og kontrol det indebærer at slippe sin hund uden for egen grund, verden har taget en mystisk drejning for de fleste hundeejere - de mener det er hundens RET at hilse på alt med en puls så længe den bare er nogenledes venlig.. Jesus..

• #13   7. aug 2011 Stald Abli - Brains AND beauty
    Det hjælper ikke at tale pænt til den slags mennesker, som ikke udviser respekt for andre hunde og hundeejere.

• #14   7. aug 2011 Helt forståeligt, og irriterende man ikke kan få lov at være i fred fra andres hunde, når man ber' om det.

• #15   7. aug 2011 Forleden var min mand ude og gå med min Riiini. Naboen passer to hunde - manden går med den ene, konen går med den anden. Riiini kan godt finde på at hidse sig op overfor andre hunde og det gjorde han da også mod de to hunden. Ham manden går pænt på det modsatte fortov med "sin" hund, men konen skulle gå lige hen mod min mand og Riiini. Min mand får styr på Riiini, får lidt ro på. Og hvad gør konen så, stiller sig lige foran og begynder at sige "det er nok de små hunde som er nogle hidsigpropper". Hvortil min mand siger, hvorfor hun ikke bare går videre istedet for at stoppe op, hun kunne jo se at han havde fået styr på Riiini.
    Helt ærligt, hvad skal det til for at stoppe op og begynde at kommentere. Gå dog videre for helvede.

• #16   7. aug 2011 Jeg synes det er helt OK at folk går med deres hunde løse, HVIS de har kontrol over dem! Jeg bliver utroligt irriteret når folk går løs med deres hunde, og derefter begynder at løbe efter deres hund, når de ser en anden hund på den anden side af gaden (i et beboelsesområde, hva havde de forventet??) eller når folk nervøst går og siger: "du bliver her, du bliver her!". SÅ skal folk tage deres hund i snor, ingen tvivl der.
    Hvis jeg kan se hunden går pænt på plads, blander jeg mig ikke i om der er snor på eller ej...

• #17   7. aug 2011 jeg kan godt forstå dig men syntes samtidig du er lidt hård .. smiley

• #18   8. aug 2011 Vi havde den igår. Vi kommer med vores 4 i snor (almindelge læderliner 2 hver) og går og snakker. En dame med bomuldshund i flexline står udenfor en resturant og taler i telefon på modsatte fortov. Hendes hund farer ud mod os, og kæresten beder hende trække hunden til sig da vores hvalp tydeligt bliver lidt beklemt og Nova og Walle tydeligt retter opmærksomheden mod kræet (De holder jo sammen). Hendes hund står nu halvt ude på kørebanen. Hvorefter pigebarnet svare: "Jamen han kan jo ikke nå jer så hvad er problemet??!!!" KORS! Håbede næsten bussen havde kørt kræet over!

• #19   8. aug 2011 Hanne - Kun på afstand vil du kunne se hunden ikke er i line.. eller tro han er i flexiline.

Har altid øje på både hund og omgivelser, og min hund har aldrig generet nogen som helst.. Kan jeg se at folk er utrygge (med eller uden hund), lægger jeg naturligvis en line om halsen på ham, men det er naturlig høflighed - ikke fordi min hund gør noget eller vil tage kontakt =)

Så bliver du utryg ved synet af en hund der går fri ved fod - så tager jeg ham i line (med mindre vi altså træner på åben plads), og så burde det fjerne al usikkerhed; både en lydig hund og en hensynsfuld ejer.

Hvad folk har af oplevelser i rygsækken der udløser frygten for min løse hund blander jeg mig ikke i, jeg respekterer det bare og lægger gerne line på de 20 meter vi er om at passere =)
    - Nogle tager endda deres hund i favnen og skærmer mens vi går forbi.. Jeg har kun medfølelse til overs for sådanne mennesker, de må have oplevet noget ganske ubehageligt.. Eller bare frygte store løse hunde.

Andres frygt får mig dog ikke til at til evig tid beholde min hund i line, jeg ved han er trænet til at gå løs og at hverken jeg eller hunden overtræder nogen love - hverken moralske, etiske eller dem politiet tager sig af.
    - Jeg holder mig for mig selv, tager hensyn når vi møder andre og ville ønske alle andre gjorde det samme.. Med hunden i eller uden line =)

• #20   8. aug 2011 Sjovt, det oplever jeg sjældent - og jeg bor endda et sted hvor der er super mange hunde.
    Har da engang imellem haft en løs hund efter os - fx den løse amstaff for en måneds tid siden, der blev luftet af en fyr på scooter. Men altså - han stoppede hurtigt og fik hunden til sig - efter Silas hapsede den i snuden, for han blev bange.

Og skulle det ske at der kommer en løs hund, som vi ikke kender - så går jeg hurtigt ind foran mine hunde og sender den fremmed væk. Det virker som oftes.

• #21   8. aug 2011 Nej han er ikke lille, men han er veltrænet og meget lydig =)

Jeg bryder mig ikke om uopdragne hunde.. Og træner efter en utrolig høj standart af lydighed; ufejlbarlig lydighed endda =)
    - Jeg ville sætte min hunds liv på spil hvis jeg havde den mindste frygt for han ville sætte efter et vildt dyr (hvilket er trænet), løbe over gaden til en hund, en kendt person, et barn med en bold (hvilket er trænet), så i mine øjne er det en naturlig ting at have trænet hunden i at gå løs - for jeg holder utrolig meget af min hund og vil ikke risikere at han kommer til skade ved min egen dumhed =)

Så når jeg siger han er trænet i alle utænkelige situationer mener jeg det bogstavligt ; )

.. ville bare ønske andre også holdt så meget af deres hund som jeg =)

- og det var så lidt, det er almen høflighed uanset hvilken størelse hunden har =)

• #23   8. aug 2011 Nina: Du burde låne Lilly lidt tid - så må du lære hende at forholde sig passivt til forbipassende hunde, scootere og hvad hun ellers finder på der skal galpes af som en lille hidsig tæppetisser. For jeg aner sku ikke hvordan det skal gøre *GG*

• #24   8. aug 2011
    tine G - jeg forstår virkelig godt at du er irriteret! jeg fatter heller ikke hvorfor folk ikke kan finde ud af at holde deres hunde væk, hvis man tydeligt viser at man ikke gider have at ens hund skal hilse på dem..

jeg har et eksempel fra da jeg var på stranden for et par dage siden.. mig og hunden ville så hen til en bod og have en is, og vi gik fint inde på fortorvet og jeg havde min hund i lang snor, så hun kunne få lov at gå og snuse.. på lang afstand kan jeg se at der kommer et par gående med deres kæmpe store hund på samme fortorv som mig, så jeg korter min hunds snor ind og går over på modsatte fortorv.. men tror i så ikke at den kæmpe spasser bare går over på "mit" fortorv?!..
    jeg stiller mig så med ryggen til dem, får min hund til at sætte sig helt inde ved kanten imod et hegn, og der sidder hun fint og venter på at de skal passere..
    da de kommer tæt på os, giver manden som går med hunden den lang snor, og den fræser hen i hovedet på min hund!!
    jeg skubber til hunden, går imellem den og min hund, og siger at de godt kan se at få den hund væk, og det er NU!! men de fatter ingenting, de kommer hen og står lige ved siden af mig, og griner af at min hund bakker bagud og tydeligt viser at den ikke har lyst til at snakke med en anden hund.. til sidst snakkede jeg virkelig også grimt til dem, og tog min hund op og fik den væk fra den situation.. det er bare sådan nogle situationer, der kan gøre at hvalpe bliver bange for andre hunde..

• #25   8. aug 2011 Forstår dig udemærket....

En HELT anden ting jeg så til gengæld oplever og bliver rigtig harm over, er når jeg kommer ud fra supermarkedet og der så står en dum gås og aer zita! -Helt ærligt, hvad pokker bilder persoen sig ind? Hendes kommentar var: "Jamen hun larmede sådan" (zita gøer mens hun venter på mig) Sagde til gåsen at hun skulle da være glad for at zita ik er typen der bider fremmede.. Gåsens kommentar: "hvorfor?" DOH!

Fremmede mennersker/hunde skal IKKE opsøge mine hunde når jeg ikke er tilstede!

Ahhhh, det var rart at komme ud med:)

• #26   8. aug 2011 Jeg går tit med Thomsen i flexline i østerådalen. Kalder ham hen vis der kommer nogle og stopper linen. Jeg respektere at ikke alle gider ham.

Men der er også en mand der også tit er dernede med hans lab, første gang vi møder ham er hans hund uden snor. Jeg bliver utryg for Thomsen er ikke lige glad for alle hunde. Hunden kommer så hen til Thomsen, heldigvis er det en tæve men det er jeg ligeglad med og gæner den væk. Men den vil selvfølgelig ikke gå, ejeren kalder på hunden men den kommer ikke. Til sidst kommer han så hen og tager den i snor. Siger ikke noget, det fortryder jeg så. Men det kunne jeg så rode bod på da jeg møder ham igen med hunden løs og den kommer igen hen. Denne gang kommer manden hen og får hunden i snor hurtigere. Men han fik også en reprimande med på vejen, hver gang jeg har set ham siden er hans hund kommet i snor hurtigere end lynets hast. Det kræver åbenbart en teenager at fortælle en voksen mand hvor og hvornar han skal tage hunden i snor.

• #27   8. aug 2011 Hvorfor står din hund ude foran en butik, når den gør sådan? Det er da heller ikke særlig hensynsfuldt over for de mennesker der er omkring.

• #28   8. aug 2011 Jeg kan godt lide at jeg kan hører hende, så ved jeg at hun stadig er der... Og nu er det jo ik sådan at jeg tager den store handletur når hun er med.. Jeg var kun inde efter smøger i dag f.eks..

• #29   8. aug 2011 Aelf er det traels..

men som en anden siger saa er det os trist at blivee raabt af hvis man kan se at man traener hunden i ikke at hilse paa andre ( hvilket jeg goer lige pt med Charlie) ..

Det jeg synes er end nu mere trist er at folk med boern ikke laere dem at det ikke er alle hunde man bare stikker haanden ned til, jeg bliver saa irreteret naar der kommer et barn og gor saadan , ogsaa fordi min hund ikke er glad ved boern...

• #30   8. aug 2011 Ej hvor gad jeg godt bo i nærheden af Nina :drømmer:

Vi møder også temmelig mange ustyrlige kræ som stormer imod os "den gør ikke noget" regnede med det fik folk til at få snor på deres hund, hvis jeg svarede at det ved jeg ikke om min gør, men nej...... Og lidt svært når hn er en stor hvalp, der egentlig bare vil lege. Tror jeg vil prøve den med opper næste gang smiley

Hun går også tit løs, men kalder hende til mig hver gang der er andre i nærheden og får snor på hende (også når vi skal rundt om hjørner på markveje, enten dækker jeg hende af og går sender et barn først som spejder, eller hun går fri ved fod)

Vil absolut til at bruge samme taktik som Nina, jeg er blevet fan af dig !

• #32   8. aug 2011 Vi har problemet her hvor vi bor med små hunde..
    Hver evige eneste gang vi går tur, uanset i hvilken retning, kommer de bette hidsige kræ, farende ud, gennem hækken og skaber sig..
    De fleste griner bare og siger, jamen de kan da ikke gøre de store kalve noget....

Øh nej ikke sikkert, men det kan mine fanme.. Ingen af mine hunde er vilde med små hunde, specielt Ozzy, han ser rødt og jeg er sikker på at det kun er et spørgsmål om hvornår han får fat i en..

Men ved sgu ikk hvordan jeg helt skal forholde mig, mine er i snor og under total kontrol, så synes dælme ikke det er rimeligt at jeg skal undlade at tage Ozzy med på gåtur, pga folks uopdragne kræ kommer farende og galper op?!

fatter slet ikke folk, vil være bekendt at, andre mennesker skal belemres med deres uopdragne dyr.

• #33   8. aug 2011 Jeg møder den slags hundeejere stort set hver dag. og jeg må undres over at div hundeejere foreslår man skal læse hundebøger mm, men samtidig ikke kan læse et skildt med snorpåbud.

• #34   8. aug 2011 Jeg har her i weekenden været i Klampenborg dyrehave ved København. Alle hunde skal være i snor, da der er rigtig meget hjortevildt og mange mennesker der skal på bakken. Men ja selvfølgelig møder jeg to løse hunde, ikke med samme ejer, og ingen af dem kunne kalde hunden til sig. Min hund bryder sig heller ikke om, at de kommer farende i hovedet på ham. Og slet ikke når vi er på tur i skoven. Jeg siger ganske stille, at sådan en dumhed kan de ikke være bekendt. Skoven er kæmpestor, så en lang line må da være muligt at sætte på hunden. Min kan godt gå i flexiline, også uden at vikle sig ind i træer og andre mennesker. Hvad ville de mon have gjort, hvis skovridderen var kommet? Han havde efter al sandsynlighed truet med at skyde deres hunde. Og det må han godt, for de kunne jo være ved at jage vildtet. Og de fleste hjorte har små kalve lige nu.
    Danmark er fuld af ansvarsløse hundeejere, desværre

• #35   8. aug 2011 Min corso bryder sig ikke om anmasende hunde, eller mennesker for den sags skyld.

De sker tit af folk lufter deres hund herude i skoven hvor vi bor, dette er fint. Og det generer mig ikke, men når de mener de lige skal skyde genvej over min gårdsplads. Hvor min corso og schæfer blanding går løse, idet de aldrig går længere end til skellet. Ja så knækker filmen altså for min vagtsomme corso.

Og hun har på den bekostning jagtet både mennesker og hunde ud. Hun knurrer advarende og cirkler rundt om dem. Nogen vælger så og tage benene på nakken, mens andre står stiv af skræk, hvor jeg så må ud og spørge om hvad de laver på min gårdsplads.

Kommer der hunde herind, så vælter hun dem simpelthen, hun gør dem intet, men vælter dem. Og ja min gamle hanhund har mere end en gang valgt og strinte på den fremmede hund.

Har jeg hende med ude, går hun løs, så længe vi går i skovene, hun bliver på stierne. Hun er aldrig mere end to m fra mig. Og kommer der en anden hun bliver hun self taget i snor. Desværre er det sjældent at andre gør det samme med deres hund. Og vælger ejeren og lade være med og tage sin hund i snor efter gentagne råb. Jamen så slipper jeg ligeså min løs igen, hun opsøger ikke andre hunde. Men opsøger de hende vælter hun dem. Så må folk jo holde deres hunde i snor når de færdes i min skov.

• #37   8. aug 2011 Jeg kan sagtens lufte mine hunde uden snor, men det bliver kun når ingen andre er i nærheden og det er på et sådant stykke at jeg kan se hvis der kommer nogen..
    Jeg har forholdsvis små hunde og vi har en boxer i området som er fuldstændig blæst i skallen og som aldrig har snor på.. og jeg har en gang knaldet den en i skallen fordi den var ved at angribe min ene hund.. derefter fik jeg så en skideballe over at jeg havde slået den.. men hva helved skal man gøre når man står med en stor savlende køter ind over ens egen, så det var jeg ligeglad med..

Men jeg forstår godt din frustration.. og jeg havde reageret på samme måde som dig.. havde måske os bare skruet lidt op for løgnen og sagt at mine hunde angriber hvis man kommer for tæt på xD så plejer folk at holde sig væk

• #38   8. aug 2011 Camilla - Vi er en del af et større skov område, men noget af den hører til vores matrikel smiley

• #40   8. aug 2011 Jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der har disse problemer, jeg bliver bare så frygtelig fustreret når jeg igen og igen skal fortælle folk at jeg ikke er interesseret i deres kontakt forsøg.

Der er nogen der synes at jeg måske lægger hårdt ud i den ovennævnte situation, men helt ærligt , jeg har allerede krydset en vej for at undgå deres hunde, samt det jo ikke er første gang jeg oplever dette, men nok nærmere gang nr. 100! Hvad hvis der var kommet en bil i det øjeblik deres hunde løber ud på vejen, så var de blevet kørt over.

Jeg ville bare ønske at der var noget man kunne gøre for at løse denne situation, er godt klar over det er en ulige kamp, har mest lyst til nu at flytte langt ud på landet.

• #41   8. aug 2011 Tine - ude på landet er det ikke bedre.. herude er der endnu flere der render løst :S

• #42   8. aug 2011 Det er ikke dig der har et problem , men nogle mennesker ved ikke hvad ordet hendsyn betyder! Heldigvis har jeg ikke dette problem , folk har mere travlt med at komme væk , og det sætter jeg faktisk pris på ;D

• #43   8. aug 2011 Det samme skete i går.
    Jeg gik med Vaks stille og roligt, og så ser jeg så den her hund, en dansk svensk gårdhund, må det have været.
    OG DEN ER FRI.
    Ejerne går heeeeeeeeeeeelt derhenne, og hunden kommer bare farende op i hovedet på Vaks. Jeg tænker straks.. Vaks gider ikke det der, det ender med at han bider fra sig. Sandt nok, og så viser dsg'en tænder og løber videre. Ikke hen mod ejerne, hvorefter de så liiiige tager sig sammen til rent faktisk at KALDE på deres hund. Den kom ikke? Øj, jeg var så gal. Da jeg gik forbi dem kiggede de bare på mig, som om det var MIN hund der var noget galt med.

Min hund er ved at komme over fjolle-spring-i-hovedet stadiet. Han er trods alt 4 år gammel, og ved at falde liiidt mere til ro. Når en løs hund så kommer, og han kun har 1 meter snor, så forstår jeg da godt, at han bider fra sig? Det er da klart?

• #44   8. aug 2011 Ja, hos os er det såre simpelt, folk lader kun deres hunde løbe hen i hovedet på os én gang, for jeg har Fie og hun er en skrap dame overfor hunde der buldrer frem. Hilser de pænt og nærmer sig roligt, hilser hun også pænt. Kommer de farende så tænder hun helt af og stopper dem promte - i løbet at få sekunder ligger de med alle fire stænger i vejret med Fie ovenpå. Er de meget store som f.eks rottweilere elelr labrador, ja så ligger de bare med røven i vejret og hovedet presset ned i jorden.
    Fie bider ikke, hun brøler som en løvinde og kaster sig over dem - hun forsvarer jo flokken - og der er aldrig flydt en blodsdråbe, men tænderne er blottet og der er meget lyd på.

Ejerne af disse hunde reagerer på to måder. Enten siger de undskyld, vi skulel også have holdt vores i snor og så skynder de sig at gå elelr også skælder de mig ud og siger, hvad helvede det er for noget, og så skynder de sig at gå.

• #49   8. aug 2011 Jeg kan fuldt ud forstå, at man kan blive grr. hvis man har hunde som ikke kan med andre....
    Meen prøv at se det sådan...Der er faktisk en del mennesker som mener, at hunde har ret til at hilse og lege med andre hunde, for at de kan have et godt hundeliv.....
    De kan IKKE forstå, at andre ikke vil dem og deres hunde.....Jeg tror de synes det er synd for de hunde som ikke kan og må hilse og lege med andre....
    Prøv, at tage de briller på, så tror jeg det går meget lettere....
    Og hvor er jeg bare glad for, at leve et sted hvor de fleste hunde kan og vil sammen...
    Jeg ville stresse enormt, hvis jeg på hver tur, skulle i klammeri med ejer og fremmede hunde.

• #50   8. aug 2011 Mine hunde må gerne hilse på andre hunde, men det skal være når det passer mig..
    Det er ikke iorden at ha hundene til at løbe ukontrolleret rundt, det er i min verden intet med at hunde skal ha lov at hilse, men total ligegyldighed og respektløshed over for andre mennesker og dyr..

Kommer jeg med min hund i snor og en fremmed køter kommer farende ind i fjæset på min, bliver jeg fanme gal, også fordi min den gamle hader små hunde, og jeg er sikker på at det nok skal gå galt en dag. Jeg har ham altid i snor og dermed under kontrol, men jeg kan intet gøre mod folks løse småhunde andet end at råbe og skrige af dem..
    Hvem synes du det så er synd for ???

• #51   8. aug 2011 Puha, kender situationen, jeg bøvler også selv med det. :o( Det er så træls! Så kan sagtens følge din frustration...

• #52   8. aug 2011 Bettina....Har skrevet hvad jeg synes...Og jeg starter med. Ja det kan du jo selv læse...

• #53   8. aug 2011 Ja okay, det fik jeg ikke lige med .-) Sorry..

men jeg har også Kenzo som kan med alt og alle, dog vil jeg selv ha lov at bestemme hvem, hvor og hvornår min hund skal lege.

Gider simpelthen ikke løse hunde, uden kontrol !

• #54   8. aug 2011 Nej. Det gør jeg så heller ikke, har lige idag oplevet igen en løs hanhund, som bare lige synes den skulle være far.....Det er så næsten det eneste som jeg bliver grr. over....Alle de andre løse, ja det kan ikke bringe mit pis i kog....Jeg vil nyde at gå med mine vuffer....
    Hvis der kommer løse, som vi ikke kender og mine er i snor, ja så slipper jeg dem....og går videre.....Hvis de er småbjæffere, så har det en fantastisk effekt på deres ejere....De får så travl med at løbe...Indtil de ser, at mine, ikke æder deres små kræ...
    Når folk her kommer med en ny hvalp, så bliver de intro. i hvor vigtigt det er de slipper dem løse, så de kan finde ud af at omgåes med andre hunde....Det skal de lære mens de er små.
    Nogen har haft modstand på, men er så bagefter et par måneder taknemmelige over, at deres nye hvalp kan med andre hunde...De siger det kunne den gamle ikke...Nej den havde ikke lært det.

• #55   9. aug 2011 Jeg er hunderæd, for hunde der ikke har snor på. Jeg er så bange for, at det en dag skal gå galt, og den kommer farende over imod Silje og jeg, mens den lige tager fat i flæsket på hende, og så er det good bye Silje.

Nogle vil nok kalde mig hys, men hver gang jeg ser en hund uden snor på, tager jeg Silje op og går den anden vej. Jeg vil ikke risikere noget. Der hvor jeg bor, er der stort set ingen hunde der har manér. De trækker og vil over for at hilse. Og det kan jo ende galt når det er store hunde uden snor, også lille hvalpe-Silje ved siden af, som underkaster sig ved både store og små hunde.

Her forleden kom en gammel dame, gåeende med hende hund i snor - godt nok. På det tidspunkt havde Silje ikke fået 12 ugers vacc. endnu, så hun kunne ikke "tåle" andre hunde. Derfor tog jeg hende op, og gik sådan med hende de sidste 50 meter hjem.

Den gamle dame: "Bare rolig. Hunden gør ikke noget, den er så rooooooolig, den kunne aldrig gøre en flue fortræd. Vil du ikke hilse?" Jeg kendte udemærket den gamle dame, men jeg bryder mig ikke om hende.. Mit hurtige svar var: "Nahh, jeg tror bare vi går hjem.. Hun er ikke vacc." Jeg gad simpelthen ikke, og især gad jeg ikke stå og se på at hundene skulle hilse i regnvejr.

Jeg lader kun min hund hilse på de hunde, som jeg kan se ejeren har styr på. Ikke en som gør og jeg ved ikke hvad. Jeg er meget hys omkring min hund. For eksempel mødte Silje en ny ven i skoven.

To franske bulldog. Den ene okay venlig, den anden bestemt ikke. Det var en smal sti, så det var umuligt at komme udenom, uden at skulle hilse på. Jeg husker den ene hund hed Carla, og den synes ikke om andre hunde, så den blev holdt tilbage, mens den anden hund hilste, og Silje underkastede sig. Ansvarligt nok, at ejeren ved hvilke hunde der kan og ikke kan med andres hunde.

Kommentér på:
Hvorfor kan andre hundeejere ikke lade os være?

Annonce