31. okt 2007 Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 267
Mangler hjælp mod lopper!! Mangler hjælp mod lopper!!
Jeg er åbenbart i år blevet invaderet af lopper!!
Mine hunde får Frontline Combo hver 4 uge og den her gang- som var i onsdags-var der kun gået 3 uger, for det er gået helt amok..
Jeg har aldrig været nød til at behandle mit hjem, selvom jeg har tæpper i nogen rum hundene også opholder sig, men det har jeg gjort den gang her.
Jeg har købt Trinol 810, men men men....... jeg har ikke brugt så meget da jeg siidste år mistede en hund pga Bayvantic, så jeg er meget påpasselig med diverse midler, derfor bruger jeg også Combo fordi jeg ikke har haft dårlig erfaring med det- før nu- for det hjælper sgu ikk!
Jeg læste så igår at mange lopper var blevet resistente overfor midlet, og nu behandlede jeg jo i onsdags så der går knap 4 uger igen før de kan få en behandling a evt noget nyt.
Nå tilbage til Trinol- mine hundene opholder sig mest i stuen hvor der er tæpper(de andre rum er der klinker, bortset fra knægtens værelse og vores soveværelse.
Skal jeg sprøjte hele tæppet?? hundepuder, sofa osv?? eller kun der hvor hundene ligger sig og langs paneler hvor man burde forstille sig de ligger æg osv?
Jeg sprøjtede jo i onsdags men ikke med meget og det virker absolut ikke som om der er sket bar den mindste forandring, dog efter jeg havde sprøjtede mit klinkegulv langs kanten(derude har vi ikke fået sat paneler endnu) har jeg vaskede gulv efterfølgende.
Udovre så er fremgangsmåden vel at sprøjte, holde dørene lukket i 2 timers tid og lufte ud?
Da jeg er lidt bange for de ting, tænker jeg også på vores søn på 2,5- han ligger jo også på gulvet, pjatter med hundene i deres puder og vi alle sidder i sofaen og ydermere spiser i stuen-
Er der nogen der lige kan hjælpe mig med fremgangsmåden, hvor jeg stadig kan have ro i sindet- OG det så tager vores problem med de (lorte)kræ.. På forhånd tak.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg husker det ikke præcist, derfor vil jeg anbefale dig at ringe til din dyrlæge og få råd og vejledning - eventuelt også til hvilket middel, du skal bruge i istedet for at hunden ikke får reaktioner.
Jeg kan huske, at vores hund fik en ordentlig gang sæbe-bad og egentlig tror jeg, det var det eneste... Men tjek hos dyrlægen.
Og så YT med det Frontline der - jeg begriber ikke, at dyrlægerne bliver ved med at anbefale det... Det er super mod hvepse, men lopper.. nix, det er ved at være slut.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 267
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Men sidste år havde vi altså lige lopper på et tidspunkt, ikke mange, men de var der.. Og som sagt vaskede jeg ALT på 60grader+legetøj. Ja alle steder hvor de var... Støvsugede godt og grundigt hver dag i en uge samt jeg tjekkede dem hver dag med en lussekam... Og de forsvandt altså:o)
Jeg bruger Advantage til mine, det er faktisk super godt... Det hjælper dog ikke på flåter står der, men vi har dog kun haft en flåt i år....
Igår fandt jeg et par lopper, så der vaskede jeg alt og i bad med hundene, og så får de en loppekur her i aften eller i morgen+ plus jeg tjekker dem grundig hver dag den næste tid frem.. Jeg er ikke meget for at bruge Trinol rundt i hjemmet må jeg indrømme... Og når du også har barn ville jeg nok også være varsom med det...
okt 2007
Jeg har også badet og vasket alt, oveni er puderne kommet i fryser 24 timer, og jeg har fundet et par enkelte lopper på hundene, men den ene finder jeg dem på, men det den anden der klør sig konstant.
maj 2007
Men det er irriterende med de lorte små dyr altså:o(
okt 2007
-det er røvirritende for at sige det mildt...
maj 2007
okt 2007
Mangler hjælp mod lopper!!