{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.973 visninger | Oprettet:

Efter opration {{forumTopicSubject}}

Så sidder jeg her med Tinke, som blev afleveret til sterilisation kl. 8 i morges. Vi hentede hende kl.14. Hun måtte løftes både ind og ud af bilen. Pyha hvor er det altså hårdt at se hende så afkræftet... smiley
Hun blev lagt på en dyne på gulvet, men det passede ikke damen, så hun lagde sig i sin kurv. Der har hun ligget lige siden, kun afbrudt af en gang opkastning i haven.... smiley

Hun skal selvfølgelig nok blive frisk igen, men hold da op hvor er hun sølle lige nu...

Hun fik fjernet en unghundeknop for et års tid siden, så vi har prøvet at have haft hende i narkose før, men hold da op hvor er hun godt nok meget mere medtaget denne her gang (hvilket selvfølgelig også er klart nok, da det jo er en noget større operation).

Jeg ville ikke noget med mit indlæg, blot ynke lidt... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter opration
  • #1   4. aug 2011 God bedring med hende. Tror hun allerede i morgen er mere frisk. men det er jo en ret stor operation.

  • #2   4. aug 2011 Ja god bedring med hende :),

  • #3   4. aug 2011 Nååårh bette pus... Ja, det er ik nemt at se sin hund være sølle... God bedring med hende:)

  • #4   4. aug 2011 Hold godt øje med hende.

  • #5   4. aug 2011 Hun må ikke ligge stille hele dagen. Selvom det er hårdt for hende skal hun gå lidt rundt en gang imellem. Hunde ånder narkosen ud af kroppen, derfor er det vigtigt hun bevæger sig lidt.

  • #6   4. aug 2011 Tak for de søde kommentarer.

    **vufferne** - hun er oppe og gå engang i mellem, hun har været ude og kaste op 3 gange, og der udover er hun begyndt at bevæge sig lidt rundt og ligge sig forskellige steder. Selvom hun godt nok stadigvæk er meget sølle, og endnu ikke vil spise noget. Hun drikker dog lidt vand i mellem.


  • #7   4. aug 2011 Nå okay det var godt, forstod det som om hun kun lå bortset fra den ene gang hun var i haven og kaste op.. :O)
    Ja de er sølle efter en sterilisation men godt hun er begyndt at drikke. Så går det den rigtige vej. God bedring med hende.. :O)


  • #8   4. aug 2011 Tusinde tak. Jeg har forsøgt at give hende lidt mad, men hun vil intet spise, er det noget jeg skal være bekymret for? :-S

  • #9   4. aug 2011 Det ville jeg ikke være bekymret over det vigtigste er at hun drikker. Bliv bare ved med at tilbyde hende mad så skal hun nok begynde at spise igen når hun er klar til det.. :O)

  • #10   4. aug 2011 ok, tak for hjælpen. Hun drikker fint. Hun går selv op til vandskålen ind i mellem, så må jo være et godt tegn. smiley


  • #11   4. aug 2011 Velbekomme.Det er helt sikkert et tegn på at hun er ved at blive mere frisk.. :O)

  • #12   4. aug 2011 Jeg må indrømme jeg ikke bryder mig om hun kaster op, men samtidig kan narkosen jo godt give kvalme.
    Hun skal meget snart få det bedre.

    Jeg stod selv med to hunde (Ikke sammen dag) som blev rigtig rigtig dårlige en del timer efter.
    SÅ hold godt øje smiley


  • #13   4. aug 2011 Hmm nu bliver jeg helt urolig.

    Hun har kastet op 5-6 gange, hun drikker lidt (ikke meget), hun spiser intet, heller ikke lækre sager. smiley
    Hun virker meget fjern. Hun halser en del. Enten sover hun eller også halser hun. Hvor efter hun gør tegn til at ville ud og kaste op.
    Hun har tisset og haft normal afføring flere gange.

    Jeg har aldrig set en syg/dårlig hund før, så måske er hun bare helt normal dårlig efter operation, men jeg er faktisk begyndt at tænke på om det går den forkerte vej.

    Lige da hun kom hjem kunne hun selv hoppe i sengen/sofaen, det kan hun ikke mere. Når hun har været ude løfter vi hende op i sofaen hvis det er det hun vil.

    Skal jeg være bekymret?

    Det positive må jo være at hun drikker noget. Hun sover også rigtig meget, hvilekt vel egentlig også er ok?

    Der udover var der lige før en lille han hund tæt på vores hæk samtidig med hun var ude, og ham reagerede hun på, hun var ikke VILD som hun plejer at være, men hun var helt med på at han var der. smiley


  • #14   4. aug 2011 JEG ville ringe til dyelægen, jeg synes ikke det lyder så godt.
    Vi er enige om det er 12 timer siden hun var i narkose ikke ? Eller ?


  • #15   4. aug 2011 Husk hun skal holdes i absolut ro så ikke såret springer op.

  • #16   4. aug 2011 Altså hun skulle have forbedøvelse klokken 8.00, og det var meget vigtigt at det blev præcis klokken 8.00, fordi de ville lægge hende i fuld bedøvelse kl.9.00, hvor længe hun så var bedøvet ved jeg ikke. Men ja det er vel omkring 12 timer siden hun var bedøvet.

    Jeg føler mig egentlig ikke utryg ved situationen endnu - lige nu er min vurdering at jeg venter og ser tiden an til i morgen, Forværres hendes situation inden da, så ringer jeg naturligvis til dyrlægen.

    Hvad tænker du der ikke er så godt?


  • #17   4. aug 2011 hmm... jeg ved ikke hvor normalt det er at en hund blir ved at kaste op 12 timer efter operation.....?
    Hverken Nala eller Athos har kastet op efter narkose....
    de har været trætte bevares, og har ikke villet spise.... men efter 12 timer, har de nu været i gang igen....
    mener 6 timer har været max herhjemme før de har kunnet futte ud i haven og ordne det de skulle, og selv hoppe i sofa osv...

    men hund er jo selvf forskellige.....


  • #18   4. aug 2011 Tjaaa...

    Hun er en hund der meget nemt kaster op, hun kaster normalt op et par gange om ugen. Hun kaster nemt op om morgenen, hvis ikke hun hurtigt får noget mad. Det virker som om at hun kaster op når hun ikke har mad i maven.

    Altså hun tøffer selv ud i haven når hun skal besørge eller kaste op, men hun virker meget fjern, og står bare og stirrer tomt ud i luften indtil jeg kalder på hende.


  • #19   4. aug 2011 Hverken Zenta eller Tøsen kastede op trods de begge blev dårlige og de begge endte hos dyrlægen igen, den ene hos vagtdyrlægen og den anden hos egen dyrlægen.

    Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken og holde fast i det ikke er normalt hun kaster så meget op og stadig kaster op 12 timer efter.

    Nu skal hun helst ikke hoppe op i sofa og seng, men det er da helt klart et dårligt tegn hun ville/kunne da hun kom hjem men nu vil hun ikke ??

    At hun er fjern er heller ikke normalt så mange timer efter.
    Min ene hund blev ved med at sove og være fjern og 9 timer efter operationen styrtblødte hun pludselig. Så det var grunden til hun var dårlig.
    Min anden hun blødte allerede da hun kom hjem fra dyrlægen, grundet en sygdom opdaget ved operationen, så selvom hun var dårlig både spiste, drak og gik hun rundt og var ikke fjern.

    Jeg ville ringe og høre. Uden tvivl. Jeg siger dig jeg har fået respekt for det efter mine egne to med 1.5 måneds mellemrum.


  • #20   4. aug 2011 Louise- måske du bare skulle ringe og høre om det er normalt? det skader jo ikke smiley

    hvordan ser hendes sår ud?
    har hun feber?


  • #21   4. aug 2011 Enig med Tine, heller en gang for meget end en gang for lidt smiley

  • #22   4. aug 2011 Jeg har netop ringet til dyrlægen, og heldigvis er det hende der har opereret hende jeg talte med.
    Hun sagde som jer, at det ikke er normalt at være dårlig så lang tid efter en bedøvelse, men hun tror ikke det er bedøvelsen hun er dårlig af, hun tror det er det beroligende hun har fået (det nogle også giver nytårsaften), hun siger at det er meget forskelligt hvordan hunde reagerer på det, og hun er åbenbart langsom til at forbrænde det.

    Hun sagde også at vigtige tegn er om hun virker kold og bleg (kan ses i munden), og det gør hun ikke. Og så om hun halser meget. Og hun halser faktisk en del, men i og med at hun ikke virker kold og bleg, så synes hun vi skal se tiden an. Vi aftalte at jeg skal holde godt øje med hende i nat, og forværres hendes tilstand, så skulle jeg ringe igen. smiley


  • #23   4. aug 2011 Godt du ringede smiley

  • #24   5. aug 2011 Pyha det hele blev bare slet ikke bedre, jeg vågnede kl.02, hvor hun halsede voldsomt, og virkede meget fjern.
    Jeg ringede igen til dyrlægen, og sagde at hun blev nødt til at kigge på hende, jeg ville ikke længere have ansvar for hende.
    Kl.02.15 sad vi ved dyrlægen, hun vurderede heldigvis at det "bare" var smerter, så hun fik et par indsprøjtninger, og nu er vi hjemme igen. Jeg synes ikke der er megen forbedring at mærke på hende, men jeg håber da at hun får lidt søvn, og så håber jeg at hun begynder at få det bedre snart....

    Uhh hvor er jeg altså bekymret.... smiley


  • #25   5. aug 2011 Så er der gået 4 timer siden vi kom hjem fra dylægen sidst, ingen forbedring... smiley
    Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op? smiley Hun vil ikke længere drikke noget, men jeg har fået lokket et lille stykke ost i hende. Hun ligger på akkurat samme sted som jeg placerede hende da vi kom hjem i nat, hun sover lidt og ellers ligger hun bare og puster/halser...

    Jeg har ringet til dyrlægen igen, som sagde at hun ikke helt forstod det, for hun synes ikke hun virkede så dårlig i nat, men jeg måtte gerne komme med hende når konsultationen åbner kl. 8.

    Men det er også rigtigt, at vi kom op til dyrlægen i nat, der virkede hun ikke så dårlig... Men her hjemme synes jeg hun virker meget dårlig... smiley

    Det er da godt nok lige før jeg nu fortryder at vi fik hende steriliseret... smiley


  • #26   5. aug 2011 Uh hvor jeg håber at hun får det bedre snart - eller at de finder årsagen til hendes opførsel. Det lyder ikke normalt.

  • #27   5. aug 2011 Følger lige med i tråden.

    Håber du finder ud af hvad gør hun har det skidt og det så vil gå den rigtige vej med hende.


  • #28   5. aug 2011 dert er da noget øv for jer

  • #29   5. aug 2011 Så er vi hjemvendt fra dyrlægen endnu en gang. Dyrlægen mener stadig det er smerter der tricker hende, hun er åbenbart meget følsom.

    Hos dyrlægen spiste hun en lille smule tørkost, og efter vi er kommet hjem, har jeg fået hende til at drikke en lille smule vand. Hun fik noget smertestillende og noget kvalmestillende

    Hun ligger nu og sover, det virker som om hun har fået det lidt bedre, så nu håber jeg virkelig snart hun begynder at drikke og spise igen, så hun kan komme til hægterne.


  • #30   5. aug 2011 Louise, jeg ved hvordan du har det, jeg fortrød det godt nok os da jeg stod i det.
    Det er ikke sjovt at stå magtesløs med en hund der ikke er sig selv og man ikke ved hvorfor, om det er noget alvorligt og hvor længe man tør have ansvaret for hunden.
    Jeg kan kun tænke tilbage ,med gru på mine egne to hunde, jeg var opløst i tåre i den periode.

    Men jeg har fået stor respekt for det og det var derfor jeg skrev som jeg gjorde til dig, ikke for at skræmme dig, men for at fortælle det er meget vigtigt du holder godt øje med hende og får hun det ikke bedre meget snart må du altså banke i bordet og finde ud af hvad der er galt.

    Du skal altid bare ringe til dyrlægen, uanset hvad, jeg ringede dagligt til min da jeg stod i det, fordi jeg var SÅ utryg ved det.

    Jeg krydser ALT hvad krydses kan for din hund og sender tanker til dig, jeg ved hvordan du har det.


  • #31   5. aug 2011 Nu som medløber - Tusinde tak for din interesse. Jeg synes hun virker til at have det bedre. i hvert fald halser hun ikke mere, og hun har spist og drukket lidt. Hun rejser sig helst ikke, men det må være pga. smerter.

    Jeg synes jeg kan se lidt liv i hendes øjne igen, og hun gøede da også kortvarigt, da det lød som om der var nogle ved døren. smiley


  • #32   5. aug 2011 Louise - hvor er det godt at høre at der er lidt bedring.... tjekkede også din tråd som noget af det første i morges (kunne dog ikke nå at skrive inden jeg skulle på job) og igen nu, hvor jeg er kommet hjem.....

    det er sq ikke sjovt når ens dyr er syge.....

    Det var godt at du fik ringet og kom afsted.....


  • #33   5. aug 2011 T&M Hysted - Tak. smiley Og ja det går meget bedre. Naboen har lige været forbi, og Tinke hoppede og dansede og sprang op af hende. Hun spiser lidt, men drikker stadig ikke en helt masse, men det kommer nok lige så stille.

    Jeg er simpelthen så lettet lige nu. smiley


  • #34   5. aug 2011 Louise - det kan jeg dælme godt forstå smiley

    så er hun sikkert snart sig selv igen smiley


  • #35   5. aug 2011 Det var så lidt smiley Man bliver jo helt nervøs selvom det ikke er ens egen hund smiley
    Godt at høre hun snart er sig selv igen smiley


  • #36   5. aug 2011 Har først set dit indlæg nu, men vil alligevel komme med en kommentar:-)
    Vores Trunte fik fjernet sin livmoder sidste år i september (pga. livmoderbetændelse) og hun var totalt rundt på gulvet i det meste af en uge. Svimmel og kastede op. Var bare så dårlig. MEN efter en uges tid kan da det nok være vi fik vores ejestøn tilbage... Hun blev og er så godt tilpas som aldrig før..¨
    Håber det samme for din vuf::-)


  • #37   5. aug 2011 Hej Gitte
    Tak for den dejlige historie. Jeg er også sikker på at det nok skal gå hende godt.. Og hvor er jeg glad for at høre at det også gik rigtig godt for jeres lille pus. smiley


  • #38   5. aug 2011 Louise T: Dét gjorde det, men ingen, ikke engang dr. dyr., troede der kunne gå så lang tid.... Men heldigvis kan alting jo vende sig til det bedre.... Håber og bér til det samme for jer:-)

Kommentér på:
Efter opration

Annonce