677 visninger
|
Oprettet:
hjælp til at klippe negle. {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg har min lille olsen, dværgpincher og dansk svenskgård hund, på 1½ år.
Og jeg vil så gerne klippe hans negle, især ulveklørne, da de er lidt lange.. Men han spasser helt ud, lige så snart jeg rør hans poter..
har kun lykkes mig en gang, men der kæmpet han også i mod, og så har dyrelægen gjort det, men han var så også i fuld narkose (han blev kastreret) , men selv der strittede han lidt mod når man tog fat i poterne.
Så er der nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre, synes ikke han skal i narkose hver gang?
mar 2011
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
Ja, det er synd at han skal i narkose hver gang hans negle skal klippes,
Fie ville heller ikke have klippet negle de første gange, men vi fandt ud af at hendes opmærksomhed skulle væk fra "nelgleklipperen" så vi (to mennekser) sad og nussede hende og gav hende godbidder osv. imens.. og nu er der ingen problemer....
Håber det kan hjælpe
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Når vi har haft hunde der har problemer med negleklipning, starter vi ud med at ligge og nusse deres poter inden de skal sove, med neglesaksen liggende ved siden af. Når den har vænnet sig til denne berøring (der går nok flere gange), kan du tage dem inden han skal sove.
Det er en god ide at gøre det når han er træt, så han ikke har så meget fokus på saksen.
Hvilken saks bruger i? Vi baruger Hunter Negleklipper, som vi har haft stor succes med-
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 35
Jamen jeg har prøvet fra han var helt lille og det aldrig lykkes mig, så det ikke noget med at jeg først prøver nu. Men nu vil jeg bare høre om der var nogen som have godt råd..
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 35
Men jeg har prøvet at nusse han poter og lade som om jeg vil, men gør intet.. men stadig ikke glad for det..
Men må prøve at køre ham rigtig træt og så prøve derefter, selvom det rigtig svært at gøre ham træt. heh.. tror han har damp
Undskyld hvis der er stave fejl, men har lige fået lavet negle, og det et stykke tid siden sidst, så rammer lidt ved siden af :o)
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 188
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Vi har nusset Krøyers poter flere gange om dagen, og holder i kløerne, så hun vænner sig til det. Hun har aldrig sagt noget til at få klippet negle, da hun forbinder det med noget godt - nemlig godbidder
sep 2009
sep 2009
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Det er ikke saksen der skal indlæres, det er tillid, berøring af poter og kommandoen "rolig", "sid stille" eller hvad du nu vil bruge.
Men ca et år vil jeg vurdere det tager =)
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Det går bedre med Jarna, fordi hun kan afledes med godbider, men Alva og Aifi vil slet ikke have godbidder hos dyrlægen.
hjælp til at klippe negle.