{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

hjælp til at klippe negle. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har min lille olsen, dværgpincher og dansk svenskgård hund, på 1½ år.

Og jeg vil så gerne klippe hans negle, især ulveklørne, da de er lidt lange.. Men han spasser helt ud, lige så snart jeg rør hans poter..
har kun lykkes mig en gang, men der kæmpet han også i mod, og så har dyrelægen gjort det, men han var så også i fuld narkose (han blev kastreret) , men selv der strittede han lidt mod når man tog fat i poterne.

Så er der nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre, synes ikke han skal i narkose hver gang?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til at klippe negle.
  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #1   4. aug 2011 Hej Line

Ja, det er synd at han skal i narkose hver gang hans negle skal klippes,
    Fie ville heller ikke have klippet negle de første gange, men vi fandt ud af at hendes opmærksomhed skulle væk fra "nelgleklipperen" så vi (to mennekser) sad og nussede hende og gav hende godbidder osv. imens.. og nu er der ingen problemer....

Håber det kan hjælpe smiley

• #2   4. aug 2011 Hej Line,
    Når vi har haft hunde der har problemer med negleklipning, starter vi ud med at ligge og nusse deres poter inden de skal sove, med neglesaksen liggende ved siden af. Når den har vænnet sig til denne berøring (der går nok flere gange), kan du tage dem inden han skal sove.
    Det er en god ide at gøre det når han er træt, så han ikke har så meget fokus på saksen.
    Hvilken saks bruger i? Vi baruger Hunter Negleklipper, som vi har haft stor succes med-

• #3   4. aug 2011 til sunshine.

Jamen jeg har prøvet fra han var helt lille og det aldrig lykkes mig, så det ikke noget med at jeg først prøver nu. Men nu vil jeg bare høre om der var nogen som have godt råd..

• #4   4. aug 2011 Hmm ved ikke lige hvilken jeg bruger.. kan ikke lige finde den, så ved ikke hvad navnet er..

Men jeg har prøvet at nusse han poter og lade som om jeg vil, men gør intet.. men stadig ikke glad for det..
    Men må prøve at køre ham rigtig træt og så prøve derefter, selvom det rigtig svært at gøre ham træt. heh.. tror han har damp smiley

Undskyld hvis der er stave fejl, men har lige fået lavet negle, og det et stykke tid siden sidst, så rammer lidt ved siden af :o)

• #6   4. aug 2011 Vores Gangsta HADER også at få klippet negle, så vi tager op i vores lokale dyrehandel. der får han en mundkurv på, får klippet negle og 5 minutter senere er det overstået og så er det gratis smiley

• #7   4. aug 2011 Jeg synes du skal vænne ham til at blive berørt, så han ikke bliver skræmt over fx at få mundkurv på som Carina J skriver.
    Vi har nusset Krøyers poter flere gange om dagen, og holder i kløerne, så hun vænner sig til det. Hun har aldrig sagt noget til at få klippet negle, da hun forbinder det med noget godt - nemlig godbidder smiley

• #8   4. aug 2011 Gangsta er aldrig blevet skræmt af at få mundkurven på.

• #9   4. aug 2011 Men det skal også siges at han bider når han skal have klippet negle, så efter at blevet bidt 100.000 gange og samtidig prøve at holde en hund der er fuldstændig arrig, var det dem i dyrehandlen der satte mundkurv på ham. De er stadig de bedste venner med det samme at det er overstået og han får en godbid. Og selvfølgelig masser af ros imens at det står på, selvom han går helt i selvsving smiley

• #10   4. aug 2011 Når hunden er så skræmt skal du regne med et års træning før du kan klippe neglene..

Det er ikke saksen der skal indlæres, det er tillid, berøring af poter og kommandoen "rolig", "sid stille" eller hvad du nu vil bruge.

Men ca et år vil jeg vurdere det tager =)

• #11   4. aug 2011 Mine spasser også helt ud...
    Det går bedre med Jarna, fordi hun kan afledes med godbider, men Alva og Aifi vil slet ikke have godbidder hos dyrlægen.

Kommentér på:
hjælp til at klippe negle.

Annonce