7. feb 2006 Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Hundenes sprog til hinanden {{forumTopicSubject}}
Det er så fantastisk at se hvordan ens hunde snakker sammen på " deres sprog " og derfor undgår konflikter med hinanden.
Vi har 2 Eurasier... Chanti 2 år, Duchessè 11 mdr og en fransk bulldog Carla 9 uger.
Der skal lige siges Chanti er ikke så vild med Carla endnu når hun kommer for tæt på ham, knurrer han og Duchessè er der med det samme går imellem dem og slikker ham så om munden.
Jeg vil give et par eksempler fra igår.
Chanti ligger under bordet hvor der også ligger en sandal, Carla vil snuse til sandalen men det syntes Chanti ikke om, han knurrer højlydt Duchessè er der med det samme, snuser lidt i gulvet foran ham for at dæmpe ham ,slikker ham så om munden indtil han falder til ro .Så tager Duchessè sandalen og ligger den midt på køkken gulvet hvor hun passer på den, den lille dame er altså kun 11 mdr. Men der bliv ro i flokken
Chanti ligger i døråbningen og spærrer og Duchessè vil forbi ham, han knurrer voldsomt... hun snuser igen i fliserne foran ham for at dæmpe ham, da han er faldet lidt ned slikker hun ham om munden og kan nu gå forbi ham uden problemer.
Sådanne episoder er der mange gange om dagen, og det er derfor jeg elsker at have mere end en hund, det er da facinerende.
Nu har jeg så også lige læst bogen de dæmpende signaler..... jeg havde ikke før jeg læste bogen lagt mærke til at hunden snuser i jorden for at dæmpe den anden. Men det er helt tydelig det gør den og det virker.
Hvis man går ind og blander sig fordi man ikke forstå hundenens sprog, tør de vel tilsidst ikke bruge dem længere.
Så er det jo klart det kan gå helt galt med flere hunde sammen. Eller hvad tror i ??
Jeg syntes det kunne være spændende at høre nogle af jeres oplevelser ved at have flere hunde sammen.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Jeg har kun haft en hund ad gangen, indtil videre, men glæder mig til vi (om et par år) skal have en til.
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Nu har vi så 2 franske bulldogs på ferie i huset og det er fantastisk at se de 3 hunde kommunikere med hinanden. Nogen gange fange jeg mig selv sidde og lurer dem i en evighed
Min hund Murphy er 1 1/2 år og et kæmpe pattebarn, den franske dame er 8 år og herren er 6 år
Selvom det er murphistens territorium er det de ældste der bestemmer. Selvfølgelig fruen
Så er der så den lille hvalp som familien har fået, den er stadig på hvalpelicens så den får lov til meget mens murphisten ligger på ryggen og fjoller.
Men driller hvalpen andre hunde, er murphy der med det samme og sætter ham på plads.
Hundesproget er fantastisk og ærgelig hvis de ikke får lov at udnytte det.
Én ting er sikkert, jeg kan ikke give ham det han får ud af at være sammen med andre hunde.
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg håber snart jeg kan få lov til at få nummer 2 hund.
Jeg mener også at de må have meget glæde ved hinanden.. Især når jeg er væk hjemmefra på arbejde
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 153
Men ja, jeg kan godt se de dejlige sider ved det, og der er helelr ikk noget bedre end at se to eller flere hunde stå og snakke med hinanden..
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Nu er vi så heldige at der næsten altid er nogen hjemme her, og vi lader heller ikke Carla være alene med de store endnu... ikke fordi jeg tror de vil gøre hende noget men men en lille hvalp skal ikke lege ret lang tid af gangen, så hjælper vi den til at forstå at der skal slappes af igen.... tror nemt man kan få en hyber aktiv hund ellers.
Hundenes sprog til hinanden