{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Faldet til hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg har efter et par "hundeløse" år, været så heldig at få lov at overtage en skøn Cavalier King Charles Spaniel, Gizmo, på 2 år.
Jeg har haft ham en uge nu, og er sikker på at jeg ikke kunne ha´ fået en bedre hund.
Men selvfølgelig melder der sig et par små-problemer hen ad vejen som f.eks. hvornår vil Gizmo betragter hans nye hjem som HJEM. Hvornår er han faldet så meget til, at han vil kunne finde hjem, hvis han bliver væk? Foreløbig går vi kun tur i snor, ligesom han kun er løs i gårdhaven, da han ligner en der godt kunne finde på at springe over hegnet, når han kommer med længere ud i haven - og der er altså et par dejlige tæver i løbetid lige om hjørnet.....
Håber I vil øse ud af Jeres erfaringer.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faldet til hvornår?
  • #1   31. jul 2011 Hvornår er han faldet så meget til, at han vil kunne finde hjem, hvis han bliver væk?

Det synes jeg sket ikke er aktuelt. Haven skal være forsvarligt hegnet ind, og hunden føres i snor på åbne områder. Alt andet er uansvarligt..

• #2   31. jul 2011 Efter 4 omplaceringshunde....Alle af samme race vil jeg sige at det er forskelligt for individet..... Men en generel ting har været at efter 1 måned, begynder man som regel at kunne opleve dens sande personlighed....

• #3   31. jul 2011 Jeg er også på 4. omplaceringshund og jeg vil vove, at påstå, at det kan tage op til 6 måneder før de er falde ordentligt til. Men det betyder ikke at de vil kunne finde hjem igen, hvis de skulle løbe væk.

• #4   31. jul 2011
    Louise; Hegnet har kunnet holde en Golden retriever inde, meeeen en pyller-mor som mig skal være 110% sikker, måske har jeg lige fået den ene Cavalier, som kan springe højere ;o)

Da jeg bor op til et stort grønt område, hvor det er almindeligt at hunde løber løs, vil jeg nok på et tidspunkt synes at det er synd, at Gizmo skal forblive i snoren.

• #5   31. jul 2011 nu kender jeg gizmo fra tidliger ejer, og ved at hun nemt kunne gå med ham fri. så det er jeg sikker på du også vil komme til når han falder til hos dig.
    han er en fantastisk hund. og kan godt forstå du er glad for ham:)

men ja, som jeg kender ham, er han ret dame glad:) det kan nala skrive under på;)

selv om vi har boet hvor vi bor nu i 1.5 år, så tror jeg ikke mine hunde ville kunne finde hjem hvis de løb væk.

• #7   31. jul 2011 Michelle - ja, vi har oplevet Gizmo og tidligere ejer sammen på gåture, og lige præcis sådan skal han også på et tidspunkt ha´ det herovre.
    Men selvfølgelig skal han ha´ tid til at omstille sig.

Nu er vi så heldige at bo tæt på Tjæreborg, hvor der er en super god hundeadfærdsterapeut (IKKE at der er noget galt med Gizmos adfærd!!!), men hun har mange forskellige træningshold, og på et tidspunkt når Gizmo er klar til det, er det min plan at vi skal derud og aktiveres.

• #8   31. jul 2011 Meget forskelligt. Min den første fald næsten omg til mend nummer to var tæt på 6 mdr før jeg følte hun regnede mig som sin ejer.

Kommentér på:
Faldet til hvornår?

Annonce