{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.767 visninger | Oprettet:

Hvornår falder stenene? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min tæve har 3 hvalpe, hvor af den ene er en han . Han er 6 en halv uge, men jeg syntes ikke stenene er faldet endnu? Dyrlægen kommer hjem til os her i næste uge, for at give dem de sidste ting og et generelt sundhedstjek.. Hvor faldt stenene på jeres hanner? hvordan skal jeg forholde mig til Køberne hvis han ender ud at blive kryptorchid ?

Hilsen Mette Knudsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår falder stenene?
  • #1   16. dec 2011 Undskyld stavefejlene ;-D

• #2   16. dec 2011 Ingen der vil svare på det??

• #3   16. dec 2011 Jeg havde i mit sidste kuld 2 hanner, hvor at de først faldt helt ned som 8 uger gammel.. fik så at vide fra opdrætteren til faren af kuldet, også først fik dem ned som knap 8 uger smiley

• #5   16. dec 2011 Okay, for har nemlig det store hundeleksikon liggende herhjemme, og der stod der 5-6 ugers alderen. Og nu har jeg moslet den stakkels lille fyr i skridtet flere dage i træk, og syntes ikke jeg kan mærke nogle kugler;-D

Og selvom det "bare" er et blandnings kuld uden fin tavle, så er jeg ikke interesseret i at snyde købere, hvis de nu står og skal have kasteteret den lille mand..

• #6   16. dec 2011 Mette du skal stadig selvom det er blandingskuld tænke på at sten som ikke er faldet ned kan give sygdom derfor ville jeg følge Geser's forslag.
    Desuden husk at lave en god købskontrakt hvor nye ejere kan føle sig trygge i deres køb

• #7   16. dec 2011 Hej vil jeg gøre ! Ja selvfølgelig skal jeg det ;-D Ville bare pointere det . Heldigvis kender jeg køberne, og vil selvfølgelig gøre den opmærksom på at vi eventuelt skal have lavet en ordning , men nu håber jeg jo der slet ikke er et problem. Dyrlægen kommer først om en uge og giver dem vaccine , chip og sundhedstjek, krydser fingre for at kuglerne er faldet der !!

• #9   16. dec 2011 jeg gør som Geser

og lad være med at mosle med ham...de kommer jo ikke før ned af den grund...de kan være meget svære at finde, hvis du selv skal mærke efter, men holder du en finger på hver side af tissemanden og forsigtig bevæger dem nedad, kan du måske mærke en lille bitte kugle

jeg har tit hvalpe der ikke har fået stenene ned inden de flytter hjemmefra, det skriver jeg i købskontrakten og får dem til at tjekke ved dyrlægen, når de skal vaccineres og der er de i reglen nede

• #10   16. dec 2011 Mellem 3 og 5 uger... de kan så smutte lidt op og ned men skal begge være i pungen når de er 8 uger.

• #11   16. dec 2011 jeg vil sige at er de der ikke som 8 ugers, vil de i langt de fleste tilfælde ikke dukke op, dermed er det ikke sagt at de ikke kan komme senere, men min erfaring siger mig bare, at de helst skal være der som 8 uger.

Du kan enten sælge hvalpen billigere, eller love at de får x antal kr tilbage hvis stenen/stenene ikke er faldet ned, når hunden er 9 mdr

• #12   16. dec 2011 Hos vores plejer de at være der senest ved 6-7 ugers alderen, men det er vist meget normalt at de først kommer senere.

• #13   16. dec 2011 ved vores race er de ofte sent på den - denne gang var de der med 4 uger og vi jublede - men ofte kommer de først liiige inden de 8 uger og nogle gange lidt efter. I teorien skal de være der ved fødslen, men sådan er det vist ikke ved ret mange...

ps. husk på at det er en skrøne at det giver kræft at være kryptocid - men skal ikke kasterere alene på den baggrund

• #14   16. dec 2011 Jeg har tre hanhvalpe og kunne heller ikek mærke stenene, men de var alel nede da de var 7 uger.

Jeg vil sige som Connie, lad være med selv at mosle med ham, lad dyrlægen undersøge det.
    Man kan nemmere mærke dem hvis hunden står på bagbenene, men som sagt, lad dyrlægen hjælpe dig.

• #15   16. dec 2011 hvis man kan mærke stenen, så kan man bestemt hjælpe dem på vej ned i pungen - så hvis man kan mærke noget, så vil jeg bestemt arbejde med ham og det mange gange om dagen. Undgå at løfte ham op, ved kun at løfte under forbenene - altid en hånd under numsen, så vægten bæres der. Ikke ud i noget koldt.

• #16   17. dec 2011 min erfaring er så at mange af mine hvalpe ikke har haft stenene nede ved 8 ugers alderen, men når de bliver vaccineret som 12 ugers hvalpe så er de nede

• #17   23. dec 2011 Det er svært at udtale sig om hvornår de gør det, da det er meget forskelligt, de kan pludselig være faldet ned, for så igen at forsvinde op igen, og sådan kan de køre op og ned, men man skal lade være med at
    mærke efter i tide og utide,jeg skriver i min kontrakt , at jeg udbetaler 2000,- tilbage hvis ikke de kommer ned.

• #18   24. dec 2011 Evi det synes jeg er flot. Vi sælger altid kun som familiehunde og ikke avls/udstillinghunde. Det har derfor ingen betydning hvis der er bidfejl eller manglende sten. Det skal for god ordens skyld siger at vi ikke har opdrættet nogle med bidfejl eller manglende sten endnu. Så det er ikke for at springe over hvor gærdet er lavest. Kommer problemet vil vi tage det op og i samarbejde med køber, finde en acceptabel løsning for begge parter. En familiehund fungerer jo fint med en skæv tand eller manglende sten.
    Er det os der er gal på den eller hvad gør I andre opdrættere?

• #19   24. dec 2011 vi sælger også kun familiehunde, Jeg opdrætter under DKK og der er det sådan at hvis det er kryptokisme, så skal man betale 1/3 af købssummen tilbage.
    bidfejl afhænger af hvor slemt det er

• #20   24. dec 2011 Connie gælder det også hvis der er krydret af i familiehunde? Pinligt ku jeg er ondt til at spørge. Jeg opdrætter da også i DKK og har gjort det i 7 år. Hmm der skal vist læses på lektien i julen;-)

• #21   24. dec 2011 ja det gælder også hvis man krydser af i familiehund....

• #22   24. dec 2011 Tak Connie. Det vil jeg følge op på. Kan godt se at DKK snart er mere på købers end sælgers side. Ikke noget at sige til at opdrætterne brokker sig. Har godt hørt at der er kommet nye købskontrakter. Vi skal have parret indenfor et par måneder, så det er ikke du sekund for tidligt at sætte sig ind i de nye regler/rettigheder. Jeg skal vist have meldt mig til juradelen hos DKK;-)

• #23   24. dec 2011 det her er nu ikke nye regler, men hvad jeg fik at vide, da jeg var på opdrætterkursus for nogle år siden.

jeg synes ikke købskontrakten så anderledes ud end den plejer, da jeg brugte den for en månedes siden

• #24   24. dec 2011 Lyder underligt at til aldrig er kommet til vores kundskab, synes nu nok jeg holder mig opdateret smiley
    Nej det opdrætterkursus er jeg nødt til at deltage i eller hvad de kalder det nu.
    Det har bare været annonceret at man skulle være OBS på at der var kommet nye købskontrakter.....om de er ændret eller hvad, det ved jeg ikke. Det er sket i løbet af de sidste par måneder mener jeg.

• #25   24. dec 2011 hvis man spørger DKKs jurist, så har det altid være sådan at man gav 1/3 retur ved manglende sten.
    men ved ikke om den faktsik bør holde længer, for nu anbefalses det jo ikke længere at hunden kastereres og så har man jo ikke den udgift

• #26   24. dec 2011 altså alt hvad hunden kan leve med som familiehund uden problemer burde ikke udløse erstatning, i hvert fald ikke i henhold til købeloven som vi jo skal følge, jeg har generelt den opfattelse at DKK har en udvidet model af købeloven. Men fejl som tandmangel og bidfejl erstattes ikke ved en familiehund, med mindre det er til gene for hunden

Kommentér på:
Hvornår falder stenene?

Annonce