{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Tisse problemer? {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua på 7 måneder, gjorde noget meget trist igår og idag... han er renlig, og har ikke udvist den adfærd før??.
Igår da jeg skulle hjem og spise hos min svigermor, tissede Kenzo op af sofaen, en potteplante og i sofen, da han kunne lugte at der havde været en anden han hund på besøg.. og idag tissede han i min lillebrors seng, pga han kunne lugte mine forældres hund (som han tit besøger og som han kender rigtig godt) jeg ved jo godt at han bare afmærker, men det er bare ikke lige så fedt og en virkelig dårlig vane /: har overvejet en kastration, men hvis der er en anden løsning så fortrækker jeg den?? Nogen der har en ide til hvordan jeg kan få Kenzo til at lade vær med at afmærke sig indenfor??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisse problemer?
  • #1   25. jul 2011 Sæt snor på hunden... og når den skal til at afmærke " rykker " du i snoren , og siger ....NEJ....
    Efter et stykke tid er ....NEJ... nok..... og til sidst holder den helt op.... :o)

• #2   25. jul 2011 Jeg ville sørge for at få tisse hunden rigtig godt af inden i skal nogle fremmede steder hen som kunne lugte af andre hunde.
    Jeg vil personligt ikke bruge snoren og ryk, da jeg mener hunden ikke skal forbinde snoren med noget dårligt (rykkene), så hellere bruge afledning og nej komandoen.

• #3   25. jul 2011 Nu er der jo bare det... at hunde kan tisse hele tiden..... selvom man har " tisset den af "..... kan den strinte 2 min. efter igen.... :o)

• #4   25. jul 2011 har prøvet det engang før med kia og der hjælp det at vi sag NEJ og løftet hende ud.. og mere gjorde hun det ikke..

Det var i sammenhæng med at vi skulle passe en anden hund, at hun begyndte med det..

det er bare at holde lidt ekstra øje med ham og være klar til at sige nej når han skal til at tisse/afmærke..

• #5   25. jul 2011 Især hanhunde kan blive ved og ved med at tisse, da de ligesom skal sige "her har jeg været". I princippet, kan kan ikke tisse en hund af. smiley

Dog synes jeg heller ikke snoren er en god idé, da som der også skrives, den skal ikke blive utryg ved snoren.

Jeg mener selv, at man burde sige "nej" og derefter distrahere hunden, så den glemmer hvad den er i gang med. Når hunden kommer hen til dig, giver du en godbid og roser. smiley

• #6   25. jul 2011 Mange tak for alle jeres svar (: , jeg prøver det med at sige nej, for det er jo det jeg plejer at gøre når han gør noget han ikke må (: .

• #7   26. jul 2011 Nu kan det jo godt lade sig gøre at tisse en hanhund tør. Det kan jeg gøre med min egen men det tager også omkring en 20 mins gåtur

• #8   26. jul 2011 Hm. Emil kan have tisset på en gåtur, og stadig afmærke senere på turen igen og igen. Du har vidst bare været heldig med en hund der ikke skal tisse som de andre.

• #9   26. jul 2011 Min hund prøver også at markere sig hele tiden.. også selv om han ikke har mere tis at gøre med.

• #10   26. jul 2011 Så kan det jo ikke lade sig gøre. Ingen tis = ingen afmærkning. Også selvom den prøver.

• #11   26. jul 2011 Jeg tror du har misforstået hvad jeg mener. Når jeg har skulle træne med min hund at han ikke skal markere indenfor f.eks. hos andre. Så har jeg tisset ham af først.. Altså en god halv time hvor han får tisse alt hvad han kan. Derved undgår man alt for meget tis i huset, hvis hunden skulle markere sig.
    Men det skal ikke være en undskyldning for at man ikke fortæller hunden at det ikke er okay at markere sig indenfor.. om der så kommer noget tis ud eller ej.

• #12   26. jul 2011 Nej jeg havde skam ikke misforstået dig. smiley Jeg mener bare det er svært at tisse en hanhund af, da han altid har tis til at afmærke. Emil har i hvert fald, også selvom jeg har forsøgt at tisse ham af. Nu har han aldrig afmærket indenfor, så jeg har ikke problemet. Det er udenfor han gør det. smiley

Kommentér på:
Tisse problemer?

Annonce