"endnu et gø problem..." {{forumTopicSubject}}
hejsa til jer alle derude..
Jeg skriver i håb om råd / hjælp om at få en hund stoppet når den gø'er..
Chanel bliver mere og mere frygtelig og gå med når vi ser andre hunde, allerede på lang afstand begynder hun og gø, også selvom hun kender hunden rigtig godt som vi går i møde.. hun stopper først når hun hilser / går forbi den hund som vi møder. samtidig "går hun på bagben", og logre med halen - så sys at hun er svær at tyde, om det er frygt eller den måde hun prøver at vise dominans på. jeg har prøvet med godbider + en bold der piver, men det virker kun meget kort tid jeg kan holde hendes opmærksomhed, og aller værst er det når jeg går tur med min mor og hendes hund, samt når mørket falder på...
HJÆLP!!
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Hunden ser en anden hund, den bliver ivrig/ængstelig og gør alt imens den nærmer sig - iveren/ængstelsen forsvinder når hunden har opnået hvad den ville; hilsen eller "flugt".
Hvad du føler under alt det her er ligegyldigt.. Hvor irriteret du bliver, hvor meget du hiver tilbage i linen eller piver med pivedyr - det fjerner ikke succesoplevelsen.
Så du skal bryde hundens succes - ganske enkelt ved at promte dreje omkring og traske i modsatte retning så snart hunden reagerer.
- Her er det vigtigt du ser på kropssproget, og gerne tager det i opløbet, altså FØR hunden begynder at gø.
Når du har mestret det skriver du herinde igen, så går vi videre til anden akt alt efter hvordan hunden SÅ reagerer =)
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 58 Svar: 290
Held og lykke
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Nina jeg vil gerne lige høre dig hvad man gør når hunden konstant vender sig og kigger/gør efter den anden, når man prøver at skifte retning, min er så ivrig hun ligefrem falder ned af kantstenen fordi hun glemmer at kigge sig for.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Øvelsen i sig selv er ikke helt nok, det er rigtigt hvad Annika siger med træning og især kontakt - hunden skal have indlært at der sker fantastiske ting når der er øjenkontakt med føreren, og når den kan det OG du vender om ved reaktion på en anden hund (for det er ikke ved møde, KUN ved reaktion), så forsøger den sig med det NÆSTE den har succes med - nemlig øjenkontakt/kig på din fører =)
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 74
til jer andre, tak for jeres svar..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
"endnu et gø problem..."