{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

"endnu et gø problem..." {{forumTopicSubject}}

hejsa til jer alle derude..

Jeg skriver i håb om råd / hjælp om at få en hund stoppet når den gø'er..

Chanel bliver mere og mere frygtelig og gå med når vi ser andre hunde, allerede på lang afstand begynder hun og gø, også selvom hun kender hunden rigtig godt som vi går i møde.. hun stopper først når hun hilser / går forbi den hund som vi møder. samtidig "går hun på bagben", og logre med halen - så sys at hun er svær at tyde, om det er frygt eller den måde hun prøver at vise dominans på. jeg har prøvet med godbider + en bold der piver, men det virker kun meget kort tid jeg kan holde hendes opmærksomhed, og aller værst er det når jeg går tur med min mor og hendes hund, samt når mørket falder på...

HJÆLP!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "endnu et gø problem..."
  • #1   21. jul 2011 Hundes adfærd afspejler sig direkte i deres succes..

Hunden ser en anden hund, den bliver ivrig/ængstelig og gør alt imens den nærmer sig - iveren/ængstelsen forsvinder når hunden har opnået hvad den ville; hilsen eller "flugt".

Hvad du føler under alt det her er ligegyldigt.. Hvor irriteret du bliver, hvor meget du hiver tilbage i linen eller piver med pivedyr - det fjerner ikke succesoplevelsen.

Så du skal bryde hundens succes - ganske enkelt ved at promte dreje omkring og traske i modsatte retning så snart hunden reagerer.
    - Her er det vigtigt du ser på kropssproget, og gerne tager det i opløbet, altså FØR hunden begynder at gø.

Når du har mestret det skriver du herinde igen, så går vi videre til anden akt alt efter hvordan hunden SÅ reagerer =)

• #2   21. jul 2011 Havde selv det problem med min første hund, og det eneste der hjælp var træning, træning og træning. Alm. lydighedstræning hvor der blev opbygget en rigtig god kontakt mellem ejer og hund. Kontaktøvelser er i det hele taget rigtig gode og kan løse mange situationer.... Min hund var glad for andre hunde, men samtidig utryg ved mange ting, her var træningen uundværlig, da den hjælp både ham og jeg til at forstå at jeg var føreren og den der havde kontrollen, at han blot skulle stole på mig og slappe af - men det tog LANG tid. Men var det hele værd ")
    Held og lykke

• #3   22. jul 2011 Håber det er ok jeg lige låner tråden her for jeg har samme problemstilling:-)
    Nina jeg vil gerne lige høre dig hvad man gør når hunden konstant vender sig og kigger/gør efter den anden, når man prøver at skifte retning, min er så ivrig hun ligefrem falder ned af kantstenen fordi hun glemmer at kigge sig for.

• #4   22. jul 2011 Du trasker videre =)

Øvelsen i sig selv er ikke helt nok, det er rigtigt hvad Annika siger med træning og især kontakt - hunden skal have indlært at der sker fantastiske ting når der er øjenkontakt med føreren, og når den kan det OG du vender om ved reaktion på en anden hund (for det er ikke ved møde, KUN ved reaktion), så forsøger den sig med det NÆSTE den har succes med - nemlig øjenkontakt/kig på din fører =)

• #5   22. jul 2011 Lotte D : det er helt okay smiley

til jer andre, tak for jeres svar..

• #6   23. jul 2011 tak for svaret. Har ellers en rigtig god kontakt til hende ellers, men vi må prøve med lækrere godbidder i de her situationer....

Kommentér på:
"endnu et gø problem..."

Annonce