{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.362 visninger | Oprettet:

Hundegård - Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg går i tankerne om at få lavet en god hundegård til hundene.
Jeg har kigget på dem her
http://www.mobilhegn.dk/hundegaard.asp#
Men da det er en rimelig stor hundegård vi skal have lavet vil det blive pænt dyrt...

Den ene side af hundegården skal være op af en hæk, så tænkte lidt om man kunne sætte nogle træ stolper i jorden og lave den side af højt trådhegn.
Enderne vil jeg lave af "rigtige" elementer f.eks. fra mobilhegn.dk

Hvordan har i lavet jeres hundegårde? gerne billeder og masser af ideer? smiley
Er åben for alle forslag

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundegård - Hvordan?
  • #1   21. jul 2011 Vi har lavet vores med Rionet og har gravet sådan noget alm. Grønt hegn ned i jorden langs med hegnet så de ikke kan grave sig ud. De har indtil nu kunne gå ind i garagen gennem en hundelem, men til vinter får de et isoleret hundehus.

• #2   21. jul 2011 Kan de ikke få hovedet igennem det rionet?

• #3   21. jul 2011 Vi har hegn som det du linker til i inder delen(inde i en staldbygning) udenfor har vi lagt fliser og sat træstolper i jorden med højt hegn på og med en låge lavet af en træ ramme og trådhegn på.

Jeg er glad for den løsning da vi for det meste bruger lågen i stalden til at lukke dem ind og ud af og vi som det ser ud pt ikke har haft penge til det andet hegn udenfor også

Indenfor har de så hver deres gamle sofa(vi havde 3 indefra da vi fik en ny fik de sofa) de nyder det rigtig meget både det at kunne følge med i hvad der sker udenfor men også det at kunne gå ind. De har hver deres gård så de kan have fred for hinanden når de er derude. De bruger hundegården hver dag når vi ikke er hjemme og de elsker den virkelig. de går selv hen til lågen hver morgen

• #4   21. jul 2011 Vi har lavet hundegård sådan her:
    Solid bøgehæk om haven, grønt havehegn sat op på runde træstolper - 180 cm oppe samt 40 cm i jorden. Kantsten i jorden på indersiden af hegnet, så hunden ikke kan grave sig ud. Tag over den ene halvdel af hundegården (som er på 12 kvm), under taget står hundehuset på flisebund. Intet tag over den anden halvdel - her er underlaget græs. Der står et træ i hjørnet.

Vores race er berygtet for at grave, klatre og hoppe - derfor de mange sikkerhedsforanstaltninger. Lúa har aldrig forsøgt sig med nogen af delene smiley
    Vi har tag over hundehuset og den del af hundegården, for at give ekstra tørvejrssted samt for at forhindre hop over hegnet via hundehuset.

Vi brugte altså: grønt havehegn (sat op i to lag med én maske overlappende, fordi hegnet ikke fås så højt som ønsket), runde stolper, kramper, muggert, hammer, sav, lægter til tag og dør, og udestuetag af blåligt plastik (den blå farve giver lidt skygge).

Prisen blev samlet holdt på ca. 1500 kr. (altså uden værktøj), så det var jo ikke dyrt, sammenlignet med de færdige hundegårde.

At Lúa så aldrig bruger sin hundegård er en detalje. Vi byggede den bagerst i haven, og hun var rigtig ked af at være helt dernede. Hun flyttede så ud i udestuen, som sidder på huset - og det var meget bedre for damen. Hun har ikke været i hundegård siden hun var lille. Nu går hun frit i hus og have når hun er alene, og det fungerer bare her hos os. Vores hund ville ikke spærres inde smiley

Mange huskyfolk bruger grønt havehegn, mens andre bruger rio-net. Det giver også et godt resultat. Men skal bare være obs på maskestørrelsen, og vælge størrelse efter sin race (og alder på racen - hvalpe kan nemlig komme gennem vores hegn nu, så der skal hønsenet op i en periode).

Enjoy smiley

• #5   21. jul 2011 Nej ikke den størrelse vi har. Vi har forresten også sten rundt langs kanten så de ikke kan starte med at grave der. Vi har ellers grus. Hundegården ligner noget der er løgn, Kirk fyre en fest af hver gang han er der hehe

• #6   21. jul 2011 Vi har vel for et par og 20 tusinde kroner Pithegn rundt om den del af haven der er hundenes. Det skal være med lodrette "ribber" i jern. Er det "trådnet", som eksemplet til højre i dit link er, dur ikke. Hundene kan få fat, og får de det, så er det ligegyldigt om det er 1,5 m, 2 m eller 4 m højt, de kan kravle over det. Er det som afbilledet til venstre, så kan de ikke kravle over hegnet.

Jeg har den holdning, at man kan lige så godt lave det rigtigt fra starten af, og så være tryg ved at de ikke kan komme ud af haven.

• #7   22. jul 2011 Ulempen ved rio-net, er at hundene kan kravle i det. De kravler ikke i grønt havehegn, da det er for blødt og dermed svinger. Det gør hundene utrygge. Vores hundegård er flot.

• #8   22. jul 2011 Jeg har delfin hegn om hele min have, og det kan jeg klart anbefale. Det er stærkt nok til store hunde, og hullerne er så små, at der ikke kan bides i dem. Det skal selvfølgelig strammes ordentligt, når man sætter det.
    Mit er 180 højt, og jeg valgte det fordi, der ikke er hæk til at virke forstærkende. Og pyreneerhunde kan godt have tilbøjelighed til at bryde ud og strejfe.

Og så er det til at betale.

• #9   22. jul 2011 Gitte, jeg er meget enig i at man skal gøre det ordentlig fra starten. Har hunden først fundet ud af, at det kan lade sig gøre at komme ud af haven og at det er sjovt, bliver de bedre og bedre til det, og der skal meget mere til for at holde dem inde.

Kommentér på:
Hundegård - Hvordan?

Annonce