Hundegård {{forumTopicSubject}}
Sidste år byggede vi den lækreste hundegård!
Så brød hundene ud, vi var overbeviste om at det var den unge Hugin. Vi reparerede hundegården så den nu var bulletproof (troede vi), men kort tid efter brød de ud igen.
Vi har så optimeret hundegården således, at den første meter i højden er massiv træplade, og hegnet derefter er forstærket og umuligt for dem at flå op.
Vi tester hundegården, og så snart hundene tror vi ikke kan se dem, går Keiko igang med at prøve at bryde ud - så viser det sig at det er HENDE der er udbryderkongen.
Nu kan de med garanti ikke komme ud.. Så langt så godt.
Men hvordan lærer jeg mit tæve at kunne lide at være der?
Vi har besluttet at starte helt forfra med hundegårdstræningen - alle måltid gives derude, og hundene kommer aldrig i hundegård uden det er i forbindelse med mad af en art.
De er maximalt derude en time af gangen, og kun mens vi er hjemme så vi kan holde øje med dem - vi har bestilt et par overvågningskameraer; når de er kommet hjem, vil vi prøve at lade dem være i hundegården mens vi forlader ejendommen, for at se hvordan Keiko reagerer.
Har I nogen gode råd til, hvordan vi får Keiko til at kunne lide at være i hundegården?
Eller ligger vi for meget i det? Hun virker jo glad nok for at være derude når vi ser det, hun prøver bare at bryde ud så snart vi er væk.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Vi har også prøvet det der med at være der lidt, forlade dem lidt, vende retur igen lidt efter osv. Så er der heller ikke noget problem - det er kun når de er efterladt i længere perioder, og kun nogle gange.
Nu siger jeg de, men det er kun Keiko der forsøger at komme ud - Hugin laller bare rundt og hygger sig.
dec 2012
maj 2004
C F - vi overvejer også lidt bare at være hårde og sige "sådan er det bare makker", uden det selvfølgelig skal være sort/hvidt. Som sagt prøver vi at gøre alt hvad vi kan for at gøre hundegården til det fedeste sted for dem, og forsøger pt. med at give alle måltider derude.
Min kæreste har en idé om, at når hun nu finder ud af at hun ikke KAN ødelægge det, så vil hun også stoppe.
Den ene dag kan hun ligge ude i sandkassen og slikke sol en hel dag, og den næste forsøger hun at komme ud. Hun forsøger aldrig at bryde ud, hvis vi er i nærheden.
dec 2012
Altså: i skal bare være hårde og sige sådan er det bare! Hun skal nok finde ud af det når hun opdager at hun ikke kan komme ud! var det sådan svaret skulle være??
maj 2004
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Min egen kan have dage, hvor hun ik sys jeg skal gå fra hende, de dage er hun lidt pylret og går op ad mig, enkelte gange har hun hylet en enkelt gang, når jeg går, men så ik mere.. Når jeg så kommer hjem, klæber hun lidt, men dagen efter er det ik et problem jeg går.
Jeg tror der er forskel på dagene og hun derfor reagerer sådan, men jeg har ik kunnet finde ud af, hvad det er..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Mine hunde ELSKER at være i haven. Men jeg er ikke sikker på at de ville bryde som om det når jeg ikke er hjemme.
maj 2004
Nu som..: Helt enig, men jeg må indrømme at det er lidt sur røv at have brugt en hel del penge og ikke mindst tid på at bygge dem hvad vi selv mener er en hundegård med alt hvad hjertet begærer, for ikke at bruge den. Derfor vil jeg rigtig gerne gøre hvad jeg kan for at hun nyder at være derude HVER gang.
Hun har rigtig mange dage hvor hun virker til virkelig at nyde den - slænger sig i sandet og slikker sol, eller render og leger med Hugin. Og så er der nogle dage indimellem, hvor hun forsøger at bryde ud. Hun virker legesyg og "overgearet" når hun gør det, men jeg tager det stadig som et tegn på at hun mistrives derinde..?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Der er jo ikke andet for at I må træne det
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Han er indlært på samme måde som de 4 andre - men han vil bare ikke være i den hundegård.
Måske din hund har det på samme måde ? Ikke at det er nogen stor hjælp for dig - ville bare lige nævne det
maj 2004
Som sagt virker det jo som om at hun størstedelen af tiden hygger sig derude, og så ligepludselig går der Prison Break i hende..
Vi overvejer at lave en lem ind til vores isolerede værksted, så hun har mulighed for at gå derind hvis hun vil
Hundegård