{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.324 visninger | Oprettet:

Hundegård {{forumTopicSubject}}

Sidste år byggede vi den lækreste hundegård!

Så brød hundene ud, vi var overbeviste om at det var den unge Hugin. Vi reparerede hundegården så den nu var bulletproof (troede vi), men kort tid efter brød de ud igen.

Vi har så optimeret hundegården således, at den første meter i højden er massiv træplade, og hegnet derefter er forstærket og umuligt for dem at flå op.

Vi tester hundegården, og så snart hundene tror vi ikke kan se dem, går Keiko igang med at prøve at bryde ud - så viser det sig at det er HENDE der er udbryderkongen.



Nu kan de med garanti ikke komme ud.. Så langt så godt.
Men hvordan lærer jeg mit tæve at kunne lide at være der?

Vi har besluttet at starte helt forfra med hundegårdstræningen - alle måltid gives derude, og hundene kommer aldrig i hundegård uden det er i forbindelse med mad af en art.
De er maximalt derude en time af gangen, og kun mens vi er hjemme så vi kan holde øje med dem - vi har bestilt et par overvågningskameraer; når de er kommet hjem, vil vi prøve at lade dem være i hundegården mens vi forlader ejendommen, for at se hvordan Keiko reagerer.


Har I nogen gode råd til, hvordan vi får Keiko til at kunne lide at være i hundegården?
Eller ligger vi for meget i det? Hun virker jo glad nok for at være derude når vi ser det, hun prøver bare at bryde ud så snart vi er væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundegård
  • #1   9. apr 2015 Sæt en god stol der ud og smæk dig ned med kaffen og en god bog, gør hundegården til hyggestedet, når hundene ligger afslappet så gå ud af hundegården i få sekunder og kom retur til din stol, fortsæt sådan til hundene bliver liggende afslappet når du går ud, så begynder du langsomt at øge tiden hvor du er væk og siden lukker du dem ind med et godt ben og kommer efter nogle minutter med din kaffe og avisen, her øges tiden til du kommer også ganske langsomt, lær hundene at hundegården er afslapning, hygge og gnaveben;)

  • #2   9. apr 2015 Den tilgang føler jeg bare at vi har prøvet smiley Der er nemlig intet problem så længe vi er der - hundene er rolige og glade, men når vi har været ude af Keikos synsfelt et stykke tid (½ times tid), begynder hun at forsøge at bryde ud.
    Vi har også prøvet det der med at være der lidt, forlade dem lidt, vende retur igen lidt efter osv. Så er der heller ikke noget problem - det er kun når de er efterladt i længere perioder, og kun nogle gange.

    Nu siger jeg de, men det er kun Keiko der forsøger at komme ud - Hugin laller bare rundt og hygger sig.


  • #3   9. apr 2015 Så er du gået for hurtig frem, tiden øges langsomt, gå tilbage efter 20 min og sit i hundegården til hundene er afslappet igen, tænk det som alenehjemme træningen, hvis det går galt efter 30 min så må du tilbage til 20 min og øge langsomt derfra;)

  • #5   9. apr 2015 Bodil - jeg er ikke enig. Uanset hvor længe vi er sammen med dem i hundegården, så er der ikke noget problem når vi forlader dem. Det er først efter en længere periode alene i hundegården, at Keiko forsøger at bryde ud - og kun nogle gange.

    C F - vi overvejer også lidt bare at være hårde og sige "sådan er det bare makker", uden det selvfølgelig skal være sort/hvidt. Som sagt prøver vi at gøre alt hvad vi kan for at gøre hundegården til det fedeste sted for dem, og forsøger pt. med at give alle måltider derude.
    Min kæreste har en idé om, at når hun nu finder ud af at hun ikke KAN ødelægge det, så vil hun også stoppe.

    Den ene dag kan hun ligge ude i sandkassen og slikke sol en hel dag, og den næste forsøger hun at komme ud. Hun forsøger aldrig at bryde ud, hvis vi er i nærheden.


  • #7   9. apr 2015 Fint det er også meget lettere, når du skriver hvad du ønsker svaret skal være smiley
    Altså: i skal bare være hårde og sige sådan er det bare! Hun skal nok finde ud af det når hun opdager at hun ikke kan komme ud! smiley var det sådan svaret skulle være??


  • #8   9. apr 2015 Hvorfor reagerer du sådan Bodil? Det er vel i orden at jeg skriver at din metode er afprøvet, men ikke virker?

  • #9   9. apr 2015 Har I tænkt på om de dage, hvor hun ikke bare ligger oh slapper af, har været anderledes på nogen måde?

    Min egen kan have dage, hvor hun ik sys jeg skal gå fra hende, de dage er hun lidt pylret og går op ad mig, enkelte gange har hun hylet en enkelt gang, når jeg går, men så ik mere.. Når jeg så kommer hjem, klæber hun lidt, men dagen efter er det ik et problem jeg går.
    Jeg tror der er forskel på dagene og hun derfor reagerer sådan, men jeg har ik kunnet finde ud af, hvad det er.. smiley


  • #10   9. apr 2015 Altså jeg må indrømme at hvis ikke mine hunde brød sig om hundegården, så skulle de heller ikke være der.
    Mine hunde ELSKER at være i haven. Men jeg er ikke sikker på at de ville bryde som om det når jeg ikke er hjemme.


  • #11   9. apr 2015 A-S: Umiddelbart er det ikke noget jeg har observeret, men det vil jeg da bestemt være opmærksom på.

    Nu som..: Helt enig, men jeg må indrømme at det er lidt sur røv at have brugt en hel del penge og ikke mindst tid på at bygge dem hvad vi selv mener er en hundegård med alt hvad hjertet begærer, for ikke at bruge den. Derfor vil jeg rigtig gerne gøre hvad jeg kan for at hun nyder at være derude HVER gang.

    Hun har rigtig mange dage hvor hun virker til virkelig at nyde den - slænger sig i sandet og slikker sol, eller render og leger med Hugin. Og så er der nogle dage indimellem, hvor hun forsøger at bryde ud. Hun virker legesyg og "overgearet" når hun gør det, men jeg tager det stadig som et tegn på at hun mistrives derinde..?


  • #12   9. apr 2015 DET forstår jeg godt. Men mit hjerte ville ikke kunne klare at min hund ikke havde det godt i hundegården.
    Der er jo ikke andet for at I må træne det smiley


  • #13   9. apr 2015 Vi har 5 hunde - de 4 af dem kan uden problemer være i hundegård - den 5 kan ikke.
    Han er indlært på samme måde som de 4 andre - men han vil bare ikke være i den hundegård.
    Måske din hund har det på samme måde ? Ikke at det er nogen stor hjælp for dig - ville bare lige nævne det smiley


  • #15   10. apr 2015 Det er lige netop det jeg er i tvivl om; altså hvordan jeg skal tolke hendes udbrudsforsøg?
    Som sagt virker det jo som om at hun størstedelen af tiden hygger sig derude, og så ligepludselig går der Prison Break i hende..
    Vi overvejer at lave en lem ind til vores isolerede værksted, så hun har mulighed for at gå derind hvis hun vil


Kommentér på:
Hundegård

Annonce